Jeżeli lubicie francuskie filmy i macie jakieś ulubione to napiszcie chociaż po jednym tytule. Moim nr 1 jest "Ci którzy mnie kochają wsiądą do pociągu", dalej to "Mauvais genres"
Mnie bardzo przypadł do gustu "Heartbreaker. Licencja na uwodzenie (2010) " http://www.filmweb.pl/film/Heartbreaker.+Licencja+na+uwodzenie-2010-542409
Zaskoczył mnie ten film, bo włączyłam go w kompletnej desperacji wieczorem. Tytuł brzmiał raczej jak kolerjny "Karolek" tyle, że po francusku. A tu zaskoczenie... naprawdę cały film ogląda się z uśmiechem na twarzy. Ja momentami przewijałam żeby jeszcze raz zobaczyć scenę i się z niej pośmiać :D
"Jeszcze dalej niż północ" - podobno to bestseller i "klasyk" francuskiej komedii współczesnej. Również polecam. Obie komedie fantastyczne. Pierwsza zrobiła na mnie większe wrażenie, być może za sprawą "elementu zaskoczenia" w postaci tego, że pod idiotycznym tytułem kryje się naprawde śmieszny film. ;)
1. "Do utraty tchu" i "Męskie-żeńskie" Godarda
2. Amelia
3. Delicatessen
4. Wielki Błękit
5. Prorok
6. D'amour et d'aeu fraiche - nowy film godny polecenia!
7. Niczego nie żałuję
8 Jeszcze dalej niż północ
9 Zakochany Paryż!
Delicatesen
Vidocq
Braterstwo wilków
Amelia
8 kobiet,
Valmont
Vatel
Ale chyba tylko pierwsze dwa były czysto francuskie. Kolejność zupełnie przypadkowa.
Deux jours à tuer
Jeux interdits
Les choristes
Ne le dis à personne
La haine
---------------
37°2 le matin
Gainsbourg
Un homme et une femme
Rififi
Au revoir les enfants
La science des rêves
À bout de souffle
La fille sur le pont
Un prophète
Le scaphandre et le papillon
Jeszcze i tak wiele przede mną.
Louis Malle
+Ślicznotka
+Szmery w sercu
+Kochankowie
Alain Resnais
+Zeszłego roku w Marienbadzie
+Hiroszima, moja miłość
Goście Goście 1 i 2
13 dzielnica
Plotka
Hrabia Monte Christo - 4 odcinki z Depardieu
Większość filmów z Luisem de Finnesem
Braterstwo Wilków??? - dawno oglądałem ale chyba francuski
szukam filmu o chlopaku i dziewczynie ktorzy sie zakladali... od dziecka prowadzili ze soba rywalizacje on wymyslal zadania jej a ona jemu... wiecie o jaki film mi chodzi? film jest rewelka. pomozcie. dzieki.
Angel-A, Otwórz oczy, Zeszłej nocy, Odchodząc, Marzyciele, Letnia sukienka (krótkometrażowy), Spragnieni miłości.
Tak poza tym to "Wyśnione miłości" polecam, klimat dobry. :)
Bardzo dobre francuskie horrory (mroczne, brutalne i nie tak banalne jak amerykańskie):
*Martyrs - skazani na strach
*Najście
*Blady Strach
*Kalwaria
*Lady Blood
*Frontieres
*Ils (oni)
Dodam jeszcze Nieodwracalne, ale to nie horror
oprócz wyżej wymienionych mogę polecić "Bazyl - człowiek z kulą w głowie". kto był zachwycony Amelią, niech koniecznie obejrzy :)
Jeszcze dalej na polnoc - swietna komedia ;)) Nienawisc, Amelia, Leon zawodowiec, Wielki blekit, Miasto zagubionych dzieci, Delicattesen,
"Nieodwracalne"
"Już mnie nie kochaj"
"Miłość. Nie przeszkadzać"
ale ja dopiero zaczynam odkrywać kino francuskie, więc pewnie jeszcze wiele przede mną... :)
A z filmów O FRANCJI bardzo polecam "O północy w Paryżu"
Pechowiec
Amelia
Plotka
U niej w domu
Braterstwo wilków
Pan od muzyki
większość filmów z De Funesem ;)
Wyśnione życie aniołów
Goście, goście
Cztery muchy na szarym aksamicie
Dwaj bracia
Miłość dwudziestolatków
Widmo wolności
Kemping
Kobieta na Marsie, mężczyzna na Wenus
Je reste!
Nic do oclenia
Jeszcze dalej niż Połnoc
Czyja to kochanka
Królową być
Skarb
Witam serdecznie, może ktoś pomógłby mi odnaleźć film?
Byłbym strasznie wdzięczny,
wierzę że pomożecie mi odnaleźć tytuł filmu sprzed ponad 20 lat.
O ile pamiętam to film jest produkcji francuskiej i opowiada o byłym motakrosowcu, który na
skutek wypadku zrezygnował z wyścigów i został prywatnym detektywem.
Zgłosiła się do niego kobieta aby odnalazł jej zaginioną siostrę, koleś jeździ na pięknym czrnym
motorze, bodajże marki Yamaha w czarnym uniformie.Pamiętam że główny bohater został mocno
poturbowany i naćpany przez jakąś bandę,a poszukiwana panna miała na imię VALERI,
z góry dziękuję i pozdrawiam......
Polecam :
* dzien ktory odmienil twoje zycie ( bardzo przyjemny film)
* amelia (specyficzna klasyka)
* delikatnosc ( calkiem calkiem)
* nieodwracalne ( specyficzny film, dosc brutalny ale mimo wszystko warto ogladnac ze wzgledu na koniec)
* ojciec moich dzieci ( ciekawy, wzruszajacy)
* niczego nie zaluje ( piekny film o edith piaf )
* nietykalni ( bardzo ale to bardzo polecam)
* adoptowani ( piekny pelen wzruszen naprawde warto obejrzec)
Jest jeszcze seria pięciu filmów o markizie Anguelique - romans przygodowo-historyczny:
1)http://www.filmweb.pl/film/Markiza+Angelika-1964-38361
2)http://www.filmweb.pl/film/Pi%C4%99kna+Angelika-1965-8637
3)http://www.filmweb.pl/film/Angelika+i+kr%C3%B3l-1966-97096
4)http://www.filmweb.pl/film/Angelika+w%C5%9Br%C3%B3d+pirat%C3%B3w-1967-97099
5)http://www.filmweb.pl/film/Angelika+i+su%C5%82tan-1968-98949
Jest jeszcze nowa wersja z 2013, ale nie polecam.
-400 batów
-Królowa Margot
-Hiroszima moja miłość
-Do utraty tchu
-Kobieta jest kobietą
Towarzysze broni (1937)
400 batów
Koronczarnka
filmy braci Dardenne
Słodka podróż (1980)
Zacznijmy już dziś (1999)
filmy Louisa Malle
filmy Ozona
Kieszonkowiec (1959)
Dziura (1960)
Nie tykać łupu (1954)
komedie: Skrzydełko czy nóżka, Wielka włóczęga
filmy André Téchiné
filmy Patrice'a Leconte
W kręgu zła (1970)
...i wiele innych