piszcie jakie filmy wywarły na was największe wrażenie
1)Tajemnica Brokeback Mountain-historia o trudnej, jakże innej od reszty miłości
2)Requiem Dla Snu-cięzki film, ale ciągle do niego wracam
3)Candy-lżejsza i przystępniejsza wersja Requiem
4)Przerwana Lekcja Muzyki-tego się nie zapomina...
W sumie jest parę takich filmów, które mną poruszają, które stają się dla mnie "kanonem", do którego wciąż wracam.
odrazu na mysl przychodza mi takie produkcje jak:
- Ognisty podmuch i Wielki blekit
obydwa uwazam za filmy swojego dziecinstwa :)
pozatym takze:
- Braveheart
- Wpadka (2001r.)
- Droga do szczescia
- Przeczucie
- Dom nad jeziorem
- Dom latajacych sztyletow
- Dzikosc serca
- Ludzie honoru
- Miasto gniewu
- Wrog u bram
- Zakochany Szekspir
- Bezcenny dar
- Gwiezdny pyl
- Milosc przychodzi powoli
- Zakochany bez pamieci
tsss tak wiem troche tego jest ;p
Przepraszam pomóżcie mi skoro producent to osoba która łoży pieniądze na film ale także zbiera ekipe do kupy bo on ich wszystkich załatwia to po co studio filmowe jaką ma funkcje w takim projekcie?
To nie jest nowy,lecz z połowy lat 80-tych i żaden inny nie zrobił na mnie takiego wrażenia.znakomite aktorstwo-De Niro,Irons-cudowna muzyka-Moriccone-niesamowite zdjęcia,frapujący temat,no i Roland Jaffe w najlepszej formie.po obejrzeniu filmu w kinie nie chciało mi się wychodzić.zostałem na drugi seans.ten film to "Misja"
Chyba jeszcze nikt w tym temacie nie wspomnial o "W pogoni za szczęściem", a ten film mnie rozwalil : )
Zdecydowanie :
"Życie jest piękne"
"Zielona Mila"
"Forrest Gump"
"Lot nad Kukułczym Gniazdem"
"Siedem Dusz"
"Cudowne dziecko"
"Podaj dalej"
wszystkie filmy są naprawdę znakomite !
Generalnie mocne filmy:
Gladiator !!
Dzień próby
Królowie ulicy
Zdrajca (Traitor)
Słaby punkt
State of Play
Law Abiding Citizen
komedie:
Miss marca oraz obie części Harold & Kumar
scince fiction:
Transformers, dwie części, uważam je za arcydzieło mimo że wielu się z tym stanowczo nie zgadza.
"Requiem dla snu"
"Imperium słońca"
"Piękny umysł"
"Czas cyganów"
"Dziecko Rosemary"
"Przesłuchanie"
Narzeczona Gangstera
Anthony Zimmer
4 piętro
Duszą i ciałęm
Pozory i złudzenia
Trujący bluszcz
11:14
Uwikłani
Jej wielka słabość
Gdy przyjaźń zabija
Przekleństwo wyspy
Śmiertelna przysięga
Nawiedzona
Przerwana lekcja muzyki
Przylądek strachu
..............Super filmy...... Polecam......
Chłopcy z ferajny
Co się wydarzyło w Madison County
Hannah i jej siostry
Tajemnica morderstwa na Manhattanie
Gran Torino
Te przyszły mi na myśl jako pierwsze
Jak byłam w wieku jednocyfrowym to ryczałam na filmach typu "Lassie", ale prawdziwym filmem dzieciństwa (późnego dzieciństwa, aczkolwiek to była chyba 1kl gimnazjum) jest "Wewnętrzna wojna" - do tamtej chwili uważałam, że wojna to zło konieczne (napędzenie gospodarki i takie tam), a ten film zrobił na mnie takie wrażenie, że nie mogłam zasnąć i rozmyślałam nad tym przez kilka dni, a nawet filmy jakie obejrzałam później tj np. "Łowca jeleni" i "Bracia" mimo, że są to filmy lepsze to nie wywarły już na mnie tak ogromnego wrażenia.
"Podaj dalej" - po filmie stałam się milsza dla ludzi :D jedyny film jaki przepłakałam od początku do końca..
"Życie za życie" - zmienił moje zdanie o karze śmierć (choć czasami nadal mam wątpliwości)
"Zielona mila"
"Leon Zawodowiec"
"Wielki błękit"
"Forrest Gump"
"Życie jest piękne" - jedyny z tego grona, na którym się nie popłakałam, ale film naprawdę magiczny i mimo wszystko dodaje chęci życia :)
"Wszystko za życie" - oparty na prawdziwej historii.. I to mnie najbardziej zmobilizowało, aby samej decydować o swoim życiu
"Efekt motyla" (tu też nie płakałam ;)) - przestałam się zadręczać tym, że chciałbym zmienić przeszłość :)
"Nieodwracalne" - jak jedna głupia kłótnia, jak jedna głupia decyzja może wpłynąć na nasze życie - miałam lekką paranoję po tym filmie, ale wróciłam do normalności :)
"21 gramów" (nie wiem jakim cudem najsłabszy z wszystkich trzech "Babel" zdobył tyle nagród i nominacji..)
Się rozpisałam :) A tu jeszcze prawie całe życie przede mną ;)
filmy raczej nie wywołują u mnie takich emocji raczej skłaniają do przemyśleń, ale jest jeden film na którym faktycznie się wzruszyłem (ale to pedalsko brzmi) jest to jeden z najlepszych filmów Clinta Eastwooda:
"Doskonały Świat" z Kevinem Costnerem
Doskonały świat - najlepszy jaki oglądałam
Za wcześnie umierać
Prawo zemsty
Iluzjonista
Szkoła uczuć
- Wielki Błękit
- Obcy Ósmy Pasażer Nostromo
- Rambo pierwsza krew
- Przylądek Strachu
- Sprawa się rypła
- Nieśmiertelny
- Indiana Jones
- Titanic
- Tożsamość Bourne'a
- Wesele
- To właśnie miłość
- Matrix
- Gdzie jest Generał
- Lost
- Władca Pierścieni
-Avatar
- Łowca Jeleni
- Pulp Fiction
"Podaj dalej" - no po prostu słów brak :)
"August Rush" - naiwny, nieprawdziwy, piękny... Świetna muzyka
"Have dream will travel" - film o braniu życia w swoje ręce.
"Imperium słońca" - Jeden z tych obrazów, który budzi podziw dla możliwości człowieka.
"Most do Terabithi" - najpiękniejszy film familijny! Moje (przyszłe) dzieci będą nim pewnie wymiotować tak ich tym zamęczę :)
"Patch Adams" - Szczególnie polecany ludziom z branży medycznej. Łammy konwenanse i pomagajmy ludziom!
"Król Lew" - nie tak mądry jak "Most...", ale moje dzieci na pewno go poznają :)
"Ogród Luizy" - Jeden z niewielu polskich filmów, które podziwiam. Genialne postaci, genialne zagrane...
"Chłopiec w pasiastej piżamie" - piękna niewinność dziecka, za którą trzeba słono zapłacić...
Filmy które na mnie wywarły wrażenie to: "Psychoza", "Jazda donikąd", "Amerykańska rapsodia", "Casablanca" i wiele innych.
Ktos juz zapewne podal Cinema Paradiso - z tym musze sie zgodzic w 100%, bardzo wzruszajacy i piekny obraz!
Oprocz tego powyzej, jeszcze:
Imperium Słońca / Empire of the Sun (1987)
Doskonały świat / A Perfect World (1993)
Forrest Gump (1994)
Wszystko za życie / Into the Wild (2007)
Największe wrażenie zrobiły na mnie:
Requiem dla snu
Portret kobiety
kazdy z nich zmienił trochę mój pogląd na świat jak również zmiennił lekko bieg mojego życia
Rówież:
Pamiętnik
Lektor
Niewierna
Życie jest piękne
Malowany welon
MIędzy piekłem a niebem
Miłość przychdzi powoli
Ręka Boga
Efekt motyla
Dzisiaj 13 jutro 30
Zielona mila
Przekleństwa niewinności
Jeśli "piękny " film to Gladiator razem z braveheart.
Jeśli "mocny" to Siedem czy Szeregowiec Ryan.
Oczywiście ciężko o pełny obiektywizm bo te filmy przyszły akurat do głowy.Musiałbym się długo zastanowić nad idealnym wyborem :)
"Co się wydarzyło w Madison County"
oraz filmy gangsterskie :) Wiem, że niezły to kontrast, ale nic nie poradzę. "Chłopcy z ferajny" rewelacyjni.
Skazani na Shawshank
Zielona mila
Requiem dla snu
Forrest Gump
Pamiętnik
Piękny umysł
Wzgórze rozdartych serc
Olej Lorenza
Titanic
z pewnością: Skazani na Shawshank, Titanic ( zrozumiem, iż w tej kwestii wielu z Was może się nie zgodzić ;] ), Pamiętnik, Zielona mila, Chłopiec w pasiastej piżamie, Niebiańskie stworzenia.