Serial i wyniesienie czegoś to sprzeczność, chyba, że dokumentalny. http://www.filmweb.pl/serial/Auschwitz.+Nazi%C5%9Bci+i+%22ostateczne+rozwi%C4%85 zanie%22-2005-209820
Nie prawda. Choćby The Wire daje do myślenia nt. narkotyków i całego systemu amerykanskiej metropolii. Lepiej jest to obejrzeć niż milionowy dokument o holokauscie.
A skoro ty twierdzisz, że z serialu nie można nic wynieść to rozumiem, że negujesz też wartość literatury i kina i traktujesz je tylko jako lekką rozrywkę.
Poza tym czytałem dużo o holokauscie i mam juz dosc tej tematyki. Z czego wnosisz, że nic z tego nie wynioslem?
Ale tak ogólnie to też uważam, że większość seriali jest robionych dla rozrywki, a jeżeli chodzi o wyniesienie czegoś z tła np. dowiedzenie się czegoś o realiach czasu, w którym dzieje się akcja to zależy co Cię interesuje.
Polecam:
http://www.filmweb.pl/serial/Bli%C5%BCej+prawdy-2002-551417 - myślę, że dla każdego i na pewno garściami można z tego brać, bo wydaje mi się, że porusza tematy, które każdego człowieka na świecie intrygują
http://www.filmweb.pl/serial/Kr%C3%B3lestwo-1994-629 i http://www.filmweb.pl/serial/Kr%C3%B3lestwo+II-1997-878
Będę się upierała, że z fabuły nic nie wyniesiesz poznawczo (a przynajmniej nie z takich, które ja lubię)
Dlatego proponuję:
świetny moim zdaniem serial edukacyjny, z którego można wynieść furę ciekawostek historycznych: Mysteries at the Museum.
Genialny serial Ancient Aliens o śladach pozaziemskich cywilizacji (można mocno potwierdzić wiarę w odwiedziny kosmitów na ziemi)
I fenomenalny serial The Lost Worlds - rekonstrukcje i hipotezy - bardzo pobudza wyobraźnię.
Zamiast seriali dokumentalnych podałaś tytuły seriali paranaukowych/ spiskowych, potwierdzających istnienie UFO. Tymczasem te ambitniejsze produkcje telewizyjne (choćby SFU) poruszaja podobne tematy co literatura piękna i w jakiś sposób człowieka wzbogacają.
A może tak "dziękuję"? Podałam Ci 3 tytuły z których ja b. dużo wyniosłam. Tylko JEDEN z nich dotyczy UFO. Chyba szkoda na Ciebie zachodu, ale może ktos inny skorzysta.
https://www.youtube.com/watch?v=jLtZf4nz6yg&list=PL5551097A8C4E8D26 dr horrible
Firefly
Farscape
Doktor Who
Herosi
4400
Joan z Arkadii (z tego można sporo wynieść)
39 i pół (ale tylko 1 sezon)
Kochane kłopoty
Lost
Battlestar Galactica
Deflying gravity
Dark Angel - produkcja Cameron, ale ten bardziej ten Cameron od Terminatora, niż Titanica, czyli najwyższej jakości ;)
Firefly - świetne sci-fi, trącące trochę westernem - choć krótko istniało po dziś dzień ma licznych wiernych fanów.
Awatar: Legenda Aanga - jeśli lubisz seriale rysunkowe. Choć popularny, to jednak głęboki i wart zobaczenia.
Futurama - kolejny animowany serial, z tym że raczej dla dorosłych widzów. Nie z powodu "scen", raczej ogólnie do odbioru przez starszych. Na pozór głupkowaty, z czasem nabiera większego sensu.
Jesli można dodam kilka słów o każdym serialu:
firefly- to właściwie s.f. bardziej ze względu na świat. Tak na prawdę to historia w gruncie rzeczy skupiająca się na świetnie wykreowanych postaciach i ich relacjach. Oczywiście jest też akcja, ale ona pełni raczej rolę uzupełniającą, a nie bezpośrednio główną. Więc polecam ten serial nawet jesli ktoś nie lubi s.f.
Awatar: Legenda Aanga-Nie trzeba lubić seriali rysunkowych. To świetne fantasy z dobrą fabułą , fajnymi postaciami i dobry nawet dla dorosłego. Szkoda, że nie ma więcej takich seriali animowanych, bo to totalne arcydzieło w porównaniu do innych seriali animowanych (większosć z nich jest dziecinna i infaltylna)
Futurama- Tak to jest dla dorosłych, ale nie dlatego, że ma jakiś bardziej obrazoburczy humor, co po prostu niektóre żarty odnoszą się do doroślejszych motywów (ale nie ma tu takiego chorego humoru jak w south park czy family guy). Serial jest bardzo przyjemny, a w późniejszych sezonach potrafi mieć nawet przesłanie (np. w jednym z nich jest poruszona idea boga, ale nie w jakiś obrażający uczucia religjny sposób tylko w bardzo poważny dorosły sposób ujęto temat, mimo iż żartów w odcinku nie brakowało).
Nie widziałem tych seriali ,ale jest to serial o włoskiej mafii swietny klimat .Pierwszy odcinek najsłabszy wiec sie nie zrazac
A może coś z seriali dokumentalnych np. Wojny magazynowe Kanada w tv możesz obejrzeć na puls 2 :) Serial o współczesnych poszukiwaczach skarbów, rywalizujących ze sobą o cenne przedmioty i wysokie zyski.
A ja polecam "The Knick" - oglądając uważnie można co-nieco wynieść na temat początków medycyny, a chirurgii w szczególności :)
A w klimacie historycznym, to bardzo fajnie ogląda się polskich "Kolumbów". Świetny serial.
A może serial "Flash"? Od niedawno emitowany jest w TV PULS, zawsze o 18 jest :D ja jestem w nim zakochana.