Recenzje

Rocznik '85. Redaktor Naczelny portalu Filmweb.pl, absolwent filmoznawstwa UAM, zwycięzca Konkursu im. Krzysztofa Mętraka (2008). Stały współpracownik portali Polygamia.pl, Gamezilla.pl i Dwutygodnik.com. Współzałożyciel nieistniejącej już "Gazety Filmowej" i współautor publikacji "Bond.Leksykon" oraz "Skolimowski. Przewodnik KP". Prowadził działy filmowe w ?Maximie? i ?PSX Extreme?. Publikował również w "Filmie", "Machinie", "Kinie" "Tygodniku Powszechnym", "Przekroju", "Czasie Kultury", "Aktiviście", "K Magu".
  • Ich własna liga (recenzja gry FIFA 18)
    FIFA 18

    Ich własna liga

    Na przestrzeni ostatnich paru lat wyprztykałem się z metafor strategii artystycznej Electronic Arts (w skrócie: dwa kroki do przodu, jeden wstecz), powiem tylko tyle: mamy kolejną "FIFĘ". I jest...)
    Michał Walkiewicz
  • Kobiety po przejściach (recenzja gry Uncharted: Zaginione dziedzictwo)
    Uncharted: Zaginione dziedzictwo

    Kobiety po przejściach

    Pomijając felery scenariusza, "Zaginione Dziedzictwo" to gra, której krytykować raczej nie wypada. Po pierwsze, animacja i oprawa graficzna wciąż zrywają skalp. Po drugie, miks eksploracji i walki...)
    Michał Walkiewicz
  • Kung Fury (recenzja gry Tekken 7)
    Tekken 7

    Kung Fury

    Ewolucja serii odmierzana jest raczej drobnymi zmianami w mechanice niż wielkimi transgresjami w rodzaju formalnych eksperymentów w "Street Fighterze". Ale jeśli jej efektem wciąż są tak dobre gry,...)
    Michał Walkiewicz
  • Pod właściwym adresem (recenzja gry Resident Evil 7 biohazard)
    Resident Evil 7 biohazard

    Pod właściwym adresem

    Jeśli pamiętacie jeszcze tytuł, w którym nadkładaliście kilometry, aby zachować stan gry na maszynie do pisania, "Resident Evil VII" jest dla Was. Jeżeli stęskniliście się za horrorem, w którym...)
    Michał Walkiewicz
  • Powrót króla (recenzja gry Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King)
    Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed...

    Powrót króla

    Przemierzanie Trodain z żabim królem u boku sprawia sporo frajdy dzięki elegancji designu oraz precyzji tekstu. Istnieją głębsze, ładniejsze i efektowniejsze erpegi, zarówno na PlayStation 2, jak i na...)
    Michał Walkiewicz
  • Ostatni dzień lata (recenzja gry Final Fantasy XV)
    Final Fantasy XV

    Ostatni dzień lata

    Kiedy uruchamiamy tytuł, wita nas zapowiedź produkcji "dla fanów i weteranów", obietnica pomostu rozciągniętego pomiędzy chlubną przeszłością a nieodgadnioną przyszłością serii. I cóż, wiele w tym...)
    Michał Walkiewicz
  • Wichry wojny (recenzja gry Gears of War 4)
    Gears of War 4

    Wichry wojny

    Oto najważniejsza zaleta starości: nie musisz mieć zdania na każdy temat – przekonuje weteran wojenny Marcus Fenix w trakcie jednej z pierwszych misji w "Gears of War 4". I jest to zdanie, które tak...)
    Michał Walkiewicz
  • Sic parvis magna (recenzja gry Uncharted 4: Kres Złodzieja)
    Uncharted 4: Kres Złodzieja

    Sic parvis magna

    Jeśli zastanawialiście się kiedyś, co najsłynniejszy awanturnik gier wideo robi na emeryturze, uspokajam – w kapciach czy bez, pielęgnuje swoją chłopięcą naturę.)
    Michał Walkiewicz
  • Wolność, równość, streetwear (recenzja gry Tom Clancy's The Division)
    Tom Clancy's The Division

    Wolność, równość, streetwear

    Jako gracze przeżyliśmy już niejeden zmierzch cywilizacji i nie raz budowaliśmy na jej gruzach nowy świat. Rzadko kiedy jednak zaczynaliśmy działać w trakcie "godziny zero", kiedy horror zagłady...)
    Michał Walkiewicz
  • Planeta singli (recenzja gry Street Fighter V)
    Street Fighter V

    Planeta singli

    W swoim aktualnym wcieleniu "Street Fighter V" to przede wszystkim tryb versus, w którym z tajemniczych przyczyn zabrakło możliwości rywalizacji z SI, kadłubkowy tryb fabularny dla każdej postaci,...)
    Michał Walkiewicz
  • Głęboka woda (recenzja gry Project Zero: Maiden of Black Water)
    Project Zero: Maiden of Black Water

    Głęboka woda

    Twórcy "Project Zero: Maiden of Black Water" wiedzą doskonale, jakimi prawami rządzi się konwencja horroru w grach wideo, czyli – w przeciwieństwie do kina – w medium interaktywnym.)
    Michał Walkiewicz
  • Za cudze grzechy (recenzja gry Bloodborne: The Old Hunters)
    Bloodborne: The Old Hunters

    Za cudze grzechy

    W mieście Yharnam stara bieda. Po ulicach ganiają krwiożercze bestie, zdeprawowani uczeni prowadzą swoje eksperymenty, klerycy upijają się starą krwią, a wszystkiemu przyglądają się istoty spoza czasu...)
    Michał Walkiewicz

Michał Walkiewicz dla fwm Filmweb magazyn

0525044c46eb8916c1c0503e1e98294b