Recenzje

Absolwentka filozofii i polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Laureatka III miejsca w konkursie im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków filmowych (2011). Pisze o filmach do portali Dwutygodnik.com, Portalfilmowy.pl oraz magazynów "EKRANy", "K MAG" i "Fragile".
  • Powrót Gorebustera (recenzja gry The Evil Within 2)
    The Evil Within 2

    Powrót Gorebustera

    To tryumfalny powrót Mikamiego na szczyt: tytuł tyleż wierny swoim korzeniom, co nowatorski i praktycznie pozbawiony mielizn.

)
    Ludwika Mastalerz
  • Wkraczając w pustkę (recenzja gry Dishonored: Death of the Outsider)
    Dishonored: Death of the Outsider

    Wkraczając w pustkę

    Trudno wyobrazić sobie świat "Dishonored" bez Outsidera – osobliwej istoty, która jako człowiek dorastała i cierpiała na ulicach Dunwall, a jako bóg stała się fundatorem drugiej najważniejszej energii...)
    Ludwika Mastalerz
  • Łowca umysłów (recenzja gry Observer)
    Observer

    Łowca umysłów

    Co najbardziej zaskakuje to fakt, że przyjmując za punkt wyjściowy mocno eksploatowaną klasykę gatunku, krakowskiemu studiu udało się stworzyć oryginalną perspektywę i unikalny świat. )
    Ludwika Mastalerz
  • Bogini wojny (recenzja gry Hellblade: Senua’s Sacrifice)
    Hellblade: Senua’s Sacrifice

    Bogini wojny

    Choć nie wszystko w "Hellblade" jest bez zarzutu, wzruszający finał, w którym opowieść o stracie przeradza się niepostrzeżenie w opowieść o żmudnym procesie jej akceptacji, najlepiej akcentuje sposób,...)
    Ludwika Mastalerz
  • Równia pochyła (recenzja gry Get Even)
    Get Even

    Równia pochyła

    Najnowsza gra gliwickiego studia The Farm 51 niemal od samego porządku chce pokazać, że jest dla weteranów branży nowym otwarciem. Po wycieczce w odmęty kampowego piekła z NecroVision i nieudanej...)
    Ludwika Mastalerz
  • W swoim czasie (recenzja gry Rime)
    Rime

    W swoim czasie

    Pierwsze minuty "Rime", gdy wyrzucony na nieznany brzeg chłopiec odzyskuje przytomność i powoli, kulejąc, zaczyna rozglądać się wokół, doskonale zdradzają ideę przyświecającą twórcom. )
    Ludwika Mastalerz
  • Bóg nie słucha zmarłych (recenzja gry Outlast 2)
    Outlast 2

    Bóg nie słucha zmarłych

    Z przeczytanej sto lat temu powieści "Dom dzienny, dom nocny" Olgi Tokarczuk do dziś utkwił mi w pamięci wątek sekty nożowników – grupy rzemieślników ze Śląska, którzy przez cały rok wyrabiali...)
    Ludwika Mastalerz
  • Tożsamość robota (recenzja gry NieR: Automata)
    NieR: Automata

    Tożsamość robota

    Najnowsza gra Yoko Taro jest nie tylko majstersztykiem w warstwie gameplay'u, jest również efektownym egzystencjalnym traktatem rozpisanym na wielogłos zagubionych, skrzywdzonych i poszukujących...)
    Ludwika Mastalerz
  • Z daleka widok był piękny (recenzja gry Husk)
    Husk

    Z daleka widok był piękny

    Jakiś czas temu w mediach pojawiła się kampania społeczna, która przekonywała, że: "Robienie gier jest przyjemniejsze od grania". Zagłębiając się w zakamarki miasteczka Shivercliff, coraz bardziej...)
    Ludwika Mastalerz
  • Dusza Samuraja (recenzja gry Nioh)
    Nioh

    Dusza Samuraja

    O grze zrobiło się głośno niecałe dwa lata temu, gdy cudem wyrwała się z deweloperskiego limbo, by wreszcie ujrzeć światło dzienne po niemal 10 latach od pojawienia się o niej pierwszych informacji.)
    Ludwika Mastalerz
  • Domo arigato (recenzja gry Yakuza 0)
    Yakuza 0

    Domo arigato

    Mawia się, że “Yakuza to takie japońskie GTA”, ale dla kogoś, kto nigdy wcześniej nie grał w żaden z tytułów tej serii, brzmi to tyleż interesująco, co podejrzanie.)
    Ludwika Mastalerz
  • Klejnot w koronie (recenzja gry Dishonored 2)
    Dishonored 2

    Klejnot w koronie

    Kluczem do zrozumienia niespodziewanego sukcesu "Dishonored" w 2012 roku jest bezkompromisowe podejście twórców ze studia Arkane – mimo że podjęli ogromne ryzyko, tworząc osobny, fantastyczny świata,...)
    Ludwika Mastalerz

Ludwika Mastalerz dla fwm Filmweb magazyn

0525044c46eb8916c1c0503e1e98294b