Wszystko wskazuje na to, że wkrótce w Hollywood słynni będą nie tylko polscy operatorzy, ale i kompozytorzy.
Abel Korzeniowski, autor muzyki do filmów
"Pogoda na jutro",
"Anioł w Krakowie" i
"Duże zwierzę" oraz
"Metropolis" Fritza Langa zaprezentowanej podczas ubiegłorocznego festiwalu w Cieszynie, podpisał właśnie kontrakt z hollywoodzką agencją Evolution Music Partners, która od teraz reprezentować będzie jego interesy w światowej stolicy filmów.
"Po napisaniu '
Metropolis' poczułem, że jestem gotów do kolejnego kroku w swojej karierze i rozpocząłem poszukiwania agencji chętnej reprezentować mnie za oceanem" - powiedział nam
Abel Korzeniowski. "Nie zależało mi na związaniu się z 'molochem'. Śledziłem opinie prasy, sprawdzałem z jakimi kompozytorami współpracują poszczególne agencje, aż wreszcie zdecydowałem się na Evolution Music Partners - firmę, która zdaniem branżowej prasy, jst jedną z najszybciej rozwijających się na rynku".
Evolution, które współpracuje już między innymi z
Gabrielem Yaredem (
"Zatańcz ze mną"),
Davidem Russo (
"Sin City") i
Davidem Tornem (
"Zjadacz grzechów"), zajmie się rozwojem kariery polskiego kompozytora, w tym poszukiwaniem dla niego ciekawych projektów na rynku filmowym. Już teraz wiadomo, że agencja będzie czyniła starania by
Abel Korzeniowski napisał muzykę do realizowanego właśnie obrazu
"The Illusionist" z
Edwardem Nortonem w roli głównej.
Obecnie kompozytor pracuje głównie w teatrze. Pisze muzykę do nowej inscenizacji
"Makbeta" w reżyserii Grzegorza Jarzyny oraz
"Odysei" w reżyserii Jarosława Kiliana.
Abel Korzeniowski urodził się 18 lipca 1972 roku w Krakowie. W 1996 ukończył studia instrumentalne (wiolonczela), a w 2000, z wyróżnieniem, studia kompozycji u Krzysztofa Pendereckiego, na Akademii Muzycznej w Krakowie. Tam też od 1999 do 2001 był asystentem na wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki. Jego utwory były wykonywane podczas najważniejszych festiwali muzycznych w Polsce, Niemczech, Słowacji, Mołdawii, na Ukrainie i Białorusi.
Jest autorem muzyki do wielu sztuk teatralnych i filmów - fabularnych, dokumentalnych i krótkometrażowych. W 1998 zostaje laureatem Stypendium Twórczego Prezydenta Miasta Krakowa w dziedzinie kompozycji. Dwa lata później odbiera Lwy Gdańskie - Nagrodę Indywidualną za muzykę do filmu Duże zwierzę na XXV Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. W 2001 roku jest nominowany do nagrody Złote Kaczki miesięcznika
"Film", a przez magazyn
"Cinema" zostaje uznany jednym z siedmiu "topowych" polskich kompozytorów muzyki filmowej.
W tym samym roku w Berlinie odbywa się prawykonanie monumentalnego utworu symfonicznego Hypnosis (ork. Sinfonietta Cracovia, dyr. Krzysztof Penderecki), transmitowanego również przez Deutche Radio. W 2002 otrzymuje Ludwika (krakowską nagrodę teatralną) za muzykę do spektaklu
"Kafka", a na Festiwalu Filmowym Prowincjonalia we Wrześni - Jańcia Wodnika za muzykę do filmu Anioł w Krakowie. Osobnym osiągnięciem wg czasopisma
"Kino" jest muzyka do kontrowersyjnego filmu dokumentalnego Rozwój nagrodzonego m.in. prestiżową Golden Gate Award na 45. Festiwalu Filmowym w San Francisco. (cyt. za eranowehoryzonty.pl)