Francuski producent gier komórkowych Gameloft koncentruje swe wysiłki na pozyskaniu licencji na gry oparte na hitach filowych prosto z Hollywood i rozbudowie swej szerokiej sieci dystrybucyjnej, aby zwiększyć swój udział w przeżywającym rozkwit rynku komórkowych gier. Przykładowo już latem jedynymi urządzeniami, na które będzie można zagrać w grę opartą na hicie
"Wojna Światów" wyprodukowanego przez
Stevena Spielberga i
Toma Cruisa będzie właśnie komórki. Z kolei gry oparte na odświeżonej wersji filmu
"King Kong" będą dostępne zarówno na komórki (gdzie wyłącznym dystrybutorem został Gameloft) jak też na konsole i komputery osobiste (dystrybutorem będzie firma Ubisoft, przy współpracy, z którą Gameloft wypuścił takie hity jak seria
Splinter Cell czy
Rayman).
Jak mówi Michel Guillemot, prezes Gameloftu, "Pozyskanie licencji na gry oparte na filmach z Hollywood jest jednym z kluczowych elementów rywalizacji na rynku komórkowych gier, z uwagi na fakt, że rozpoznawalność ich tytułów jest bardzo duża. Jak długo ludzie będą oglądać filmy, będą także rozpoznawać i kupować gry pod tymi samymi tytułami"