Kampania "Shreka" pochłania grube miliony

Reuters / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Kampania+%22Shreka%22+poch%C5%82ania+grube+miliony-2607
Pisaliśmy już o wielkim sukcesie zielonego ogra, którego kinowy debiut okazał się drugim w historii tak dobrze zarabiającym filmem animowanym. Wytwórnia DreamWorks, twórca "Shreka", postanowiła zarobić pieniądze nie tylko na biletach do kina, ale także na reklamie kinowego przeboju. W amerykańskich sklepach wszystko nosi znamię zielonego ludzika, począwszy od lalek i pluszowych gadających zabawek, poprzez zielone butelki keczupu Heinz i zielone lody z Dunkin' Donuts. Na kampanię reklamową pieniądze wyłożyły również koncern naftowy Chevron i Burger King, które to także brały udział w marketingowych działaniach poprzednich filmów wytwórni: "Uciekających kurczaków" i "Drogi do El Dorado". Dodatkowego smaczku i rozmachu kampanii dodaje fakt, iż niedługo pojawi się na rynku rywal "Shreka" - nowy długo oczekiwany film Disneya "Atlantis: The Lost Empire". Szacuje się, że promocja "Shreka" pochłonie ok. 100 mln dolarów. Zyski są jednak wielkie. Profity z licencji, reklam TV, sequeli itp. takich hitów jak "Król Lew", "Batman" czy "Jurassic Park" osiągnęły poziom biliona dolarów. Natomiast sprzedaż zabawek, ubrań i innych promocyjnych gadżetów, towarzyszących wydaniu trylogii "Gwiezdnych wojen" wzniosła się na pułap ponad 3 bilionów dolarów.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones