Koniec z zabawkami Disneya w McDonald's?

Variety / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Koniec+z+zabawkami+Disneya+w+McDonald%27s-40411
W Hollywood rośnie niepokojący dla wielkich wytwórni trend: sieci fast-foodów, producenci płatków i inne firmy, które do tej pory łączyły swe siły w kampaniach promocyjnych filmów teraz nie są już tak chętne do współpracy. Najlepszym tego przykładem jest Disney i Pixar, który wciąż szuka partnerów do kampanii szykowanego na wielki przebój tego roku obrazu animowanego "Wall-E".

Sponsorzy nie są już tak entuzjastycznie nastawieni na produkcje z Hollywood, kiedy mają do wyboru programy telewizyjne a nawet coraz popularniejsze programy realizowane specjalnie na potrzeby Internetu. To sprawia, że budżety dla wielkich wytwórni się kurczą, a liczba chętnych do podjęcia współpracy się zmniejsza.

Takie przeboje jak "Zaczarowana", "Jestem legendą" czy "Skarb Narodów: Księga Tajemnic" to tylko niektóre przykłady produkcji, którym nie towarzyszyła kampania sponsorska. Nawet "Spider-Man 3", "Shrek Trzeci" czy "Piraci z Karaibów: Na krańcu świata", którzy wciąż mieli sporo podpisanych umów udowadniają, że trend jest silny i stały. Poprzednie części tych serii miały bowiem więcej sponsorów.

To duży problem dla wytwórni, które w przypadku blockbusterów wydają na kampanie promocyjne na całym świecie ok. 100 milionów dolarów. Pieniądze te, które w dużej mierze rozkładały się pomiędzy sponsorów, teraz studia będą musiały wydać same. W rezultacie możemy spodziewać się więcej umów typu product placement, na które sponsorzy są wciąż chętni.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones