Spectrum - główny konkurs
American Film Festival, prezentuje panoramę współczesnego kina amerykańskiego. W tym roku pokazanych zostanie 14 pełnometrażowych filmów fabularnych będących polskimi premierami, ale docenionych już nierzadko na innych festiwalach. Walczyć będą o nagrodę 10 tysięcy dolarów ufundowaną przez firmę BNY Mellon, a przyznawaną w głosowaniu publiczności. Dodatkową nagrodę – ofertę zakupu do emisji przyzna telewizyjny kanał filmowy Ale kino+.
Filmy biorące udział w konkursie Spectrum 7. American Film Festival:
-
"Donald zapłakał" (Donald Cried) - czarna komedia
Krisa Avedisiana: człowiek sukcesu odwiedza rodzinne miasteczko, w którym czekają niewygodne sprawy i niedokończone rozmowy.
-
"Hunky Dory" (reż.
Michael Curtis Johnson) - mężczyzna pracujący jako drag queen, stara się być jednocześnie dobrym ojcem. W roli głównej
Tomas Pais, nagrodzony za tę kreację na Slamdance FF 2016.
-
"Inne zło" (Another Evil, reż.
Carson D. Mell) - egzorcyści jako "fachowcy do wynajęcia", którzy okazują się większym problemem, niż duchy.
-
"Kiksy" (Kicks, reż.
Justin Tipping) - czarnoskóry nastolatek i kilka ulic w Oakland, na których brutalna rzeczywistość przenika się z magią. Skrzyżowanie Złodziei rowerów z kinem
Terrence'a Malicka. Nagroda za zdjęcia na Tribeca FF 2016.
-
"Konsultantka" (Operator, reż.
Logan Kibens) - Pigmalion w świecie iPhone'ów. Nowoczesny trójkąt: programista, jego żona i... komputerowy program operacyjny.
-
"Kusza" (The Arbalest, reż.
Adam Pinney) - obsesje i intrygi w środowisku wynalazców zabawek. Ironia, groteska i klimat vintage niczym u
Wesa Andersona. Film jest laureatem Grand Jury Award na SXSW 2016.
-
"Morris z Ameryki" (Morris from America, reż.
Chad Hartigan) - 13-letni czarny raper w otoczeniu niemieckich fanów techno. Dowcipna opowieść z gatunku coming of age doceniona na Sundance (m.in. nagroda za scenariusz).
-
"Oczy matki" (The Eyes of My Mother, reż.
Nicolas Pesce) - egzystencjalny indie-horror. Nostalgia, koszmary senne i groza opuszczonych amerykańskich miasteczek.
-
"Porto" - paradoks: głęboki i przejmujący film o one-night stand. Za kamerą krytyk filmowy
Gabe Klinger, jako producent -
Jim Jarmusch.
-
"Rola kobiety" (A Woman A Part, reż.
Elisabeth Subrin) - aktorka w kryzysie i intrygujący portret nowojorskiego światka artystycznego.
-
"Samotnik" (The Loner, reż. Daniela Grove) - stylowa żonglerka elementami kina noir: hazard, narkotyki, femme fatale i gratka dla wielbicieli gatunku – irańscy gangsterzy w L.A.!
-
"W istocie wolny" (Free in Deed, reż.
Jake Mahaffy) - prowincjonalna Ameryka i kaznodzieja, który wierzy, że potrafi uczynić cud. Zwycięzca konkursu Orizzonti na zeszłorocznym festiwalu w Wenecji.
-
"Transpecos" (reż.
Greg Kwedar) - życie na granicy amerykańsko-meksykańskiej życiem na krawędzi. Strażnicy kontra przemytnicy, moralne dylematy bez łatwych rozwiązań i pustynia w tle. A także nagrody na festiwalach w Dallas, Nashville, Bostonie, SXSW.
-
"Zawsze piękna" (Always Shine, reż.
Sophia Takal) - nagradzane na amerykańskich festiwalach (Boston, Tribeca) współczesne wcielenie Persony Bergmana. Dwie przyjaciółki-aktorki w domku na odludziu prowadzą pełną napięcia grę. Dramat psychologiczny niczym thriller.
Pełen program festiwalu znajdziecie
TUTAJ.