Ponad 2 miliony widzów oglądało w niedzielę w Stanach Zjednoczonych premierowy odcinek drugiego sezonu
"Mad Men". To dwa razy więcej niż średnia oglądalność całego sezonu pierwszego, która wyniosła 915 tysięcy.
Tak wysoki wynik to olbrzymi sukces, ponieważ emitująca serial stacja AMC była do tej pory jednym z najmniejszych kanałów kablowych w Stanach. Trzeba pamiętać, że ze względu na olbrzymią ofertę telewizyjną za Oceanem, oglądalność programów jest zazwyczaj niższa niż w Polsce.
"Mad Men" rozgrywa się w latach 60-tych i opowiada o pracownikach nowojorskiej agencji reklamowej. Serial zdobył dwa Złote Globy oraz Satelitę. Wyróżniony został także nominacjami i nagrodami przez gildie aktorów, reżyserów, scenarzystów, edytorów dźwięku i scenografów.
"Mad Men" ma na koncie także prestiżową nagrodę Peabody Awards oraz nagrody przyznawane przez amerykańskich krytyków telewizyjnych. Serial nominowany został do tegorocznych Emmy aż w 16 kategoriach.
Główną rolę gra
Jon Hamm, a twórcą serialu jest
Matthew Weiner. Produkcją zajmuje się firma Lionsgate TV.