Filmweb sp. z o.o.
http://www.filmweb.pl/news/Na+%C5%9Bwiecie+Christian+i+Anastasia+przyj%C4%99li+pozycj%C4%99+pierwsz%C4%85-126985

Na świecie Christian i Anastasia przyjęli pozycję pierwszą

  • Deadline
  • autor: mp
  • Filmy, Box office
W Stanach "Nowe oblicze Greya" nie sprostało oczekiwaniom analityków. Za to na świecie zdecydowanie je pobiło. Obraz zarobił w weekend 73,1 mln dolarów. Ponieważ jednak do kin w wielu krajach trafił już w środę, na jego koncie jest łącznie 98,1 mln dolarów. Prognozy dawały filmowi 80-90 milionów dolarów.

GettyImages-57617315.jpg
Getty Images © China Photos


Apetyt widzów na sado-maso w wersji light wydaje się wciąż olbrzymi. "Nowe oblicze Greya" było numerem jeden w 54 z 57 krajów, w których miało swoją premierę. W porównaniu do "Ciemniejszej strony Greya" sprzedaje się o 7% gorzej. Najlepszym rynkiem dla widowiska okazały się Niemcy. Stamtąd pochodzi 10,7 mln dolarów. W Wielkiej Brytanii film zarobił 8,8 mln, a we Francji 8,7 mln dolarów. Dobre wyniki zanotował też we Włoszech (7,2 mln) i w Rosji (7 mln dolarów).

Na drugie miejsce spadł "Więzień labiryntu: Lek na śmierć". W ciągu ostatniego weekendu widowisko SF zarobiło w 80 krajach 21,5 mln dolarów. Najlepszym rynkiem pozostały Chiny, skąd pochodzi 3,5 mln dolarów. Drugim najważniejszym krajem okazała się Francja, gdzie obraz miał dopiero teraz swoją premierę. Zajął trzecie miejsce zarabiając 3,4 mln w weekend, 5,7 mln dolarów od środy.

Podium kompletuje bollywoodzkie obraz "Pad Man". Film zarobił 8,9 mln dolarów w pięciu krajach. Większość z tej kwoty - 7,9 mln dolarów - pochodzi oczywiście z samych Indii.

Czwarte miejsce przypadło dwóm filmom. Oba zarobiły bowiem po 8,7 mln dolarów. Różnica polega jednak na tym, że "Secret Superstar" zrobił to w jednym kraju (w Chinach, gdzie pozostał numerem jeden i łącznie ma już na swoim koncie 109,4 mln dolarów). Z kolei na wynik "Króla rozrywki" zapracowali widzowie w 40 krajach. Musical ma szansę na wyższe wpływy za tydzień, ponieważ w najbliższy weekend wejdzie do kin w Japonii.