Przychody ze sprzedaży i wypożyczalni DVD w Niemczech osiągnęły rekordowy poziom po pierwszych trzech miesiącach roku. Jak podała firma GfK, wzrost wyniósł 12,8% z poziomu 361,5 mln euro w pierwszym kwartale 2004 roku do 407,8 mln euro w analogicznym okresie 2005 roku.
Wpływy ze sprzedaży płyt DVD wzrosły o 21,2% i wyniosły 303 mln euro. Sprzedano 23,9 mln sztuk – o 31,2% więcej. W ogólnej sprzedaży króluje format DVD - 91,3% wszystkich kupionych egzemplarzy.
Popularność tracą tradycyjne wypożyczalnie wideo, którym klientów zabiera internet i automaty z filmami. Te alternatywne usługi zdobyły już 11,9% rynku, odpowiednio 7,1% i 4,8%.
W wypożyczalniach 97% klientów wybiera DVD.
W pierwszych miesiącach roku najchętniej kupowana i wypożyczana była komedia
"(T)Raumschiff Surprise: Periode 1". Zaraz po niej najwięcej nabywców w sklepach znalazły
"Upadek" i
"Troja". W wypożyczalniach drugie i trzecie miejsce przypadło
"Osadzie" i
"Człowiekowi w ogniu".