Skrytykuj i zasiądź w jury Międzynarodowego Festiwalu Off Plus Camera!

Informacja nadesłana
https://www.filmweb.pl/news/Skrytykuj+i+zasi%C4%85d%C5%BA+w+jury+Mi%C4%99dzynarodowego+Festiwalu+Off+Plus+Camera-103653
10 marca ruszyły konkursy towarzyszące kampanii społecznej "Skrytykuj", promującej świadomą dyskusję o kinie wśród młodzieży. Polski Instytut Sztuki Filmowej postanowił rzucić wyzwanie młodym widzom i zachęcić ich do krytycznej rozmowy o oglądanych na co dzień filmach.




Do 11 kwietnia młodzież może wziąć udział w konkursie "Skrytykuj!". Zadaniem nastolatków jest opublikowanie na stronie Skrytykuj.pl  własnej recenzji dowolnego filmu w formie pisemnej bądź wideo. Oryginalny pomysł, ale przede wszystkim świadomy charakter krytyki, to szansa na członkostwo w Jury młodzieżowym na Festiwalu Off Plus Camera w dniach 2-11 maja 2014 r. Dodatkowo co tydzień autorzy 3 najlepszych prac nagradzani są książkami i filmami DVD.

Młodzi internauci mogą też tworzyć własne memy i rozsyłać je znajomym oraz zamieszczać
w serwisach społecznościowych. 10 najbardziej popularnych memów jest codziennie nagradzanych kodami dostępu do serwisu IPLEX.

Konkursy organizowane są na portalu Skrytykuj.pl. Tam też młodzi krytycy znajdą materiały pomocnicze: Poradnik krytyka oraz vlogi Ambasadorów, czyli subiektywne komentarze, które mogą stać się inspiracją do stworzenia własnych recenzji. Strona stanowi ponadto forum wymiany filmowych wrażeń w ramach udostępnionej platformy blogowej.

Jak można opowiadać o ważnych dla siebie filmach, pokażą młodzieży Anna Bielak, Błażej Hrapkowicz i Kaja Klimek. Zaproszeni do akcji krytycy od marca prowadzą debaty filmowe "Skrytykuj".

Kampanię uzupełnia fan page "Film się nie urwał" na Facebooku oraz kanał "Skrytykuj" na You Tube. Przygotowane akcje wspierają reklamy internetowe i działania PR.

W powszechnym przekonaniu oglądanie filmów to czysty relaks, a jedyne, co warto zrobić po seansie, to opowiedzieć fabułę. – Tak jak w szkole nie uczymy tylko połowy alfabetu, tak nie powinniśmy traktować po macoszemu filmu, bo wtedy pozwalamy na taki wizualny półanalfabetyzm – ocenia Ambasador kampanii dr Jacek Wasilewski z Instytutu Dziennikarstwa UW. – Dopóki młodzież nie będzie miała możliwości rozmawiania o metaforach w filmie, dopóty będzie traktować film jako ruchomą wersję tabloidu z ulubionymi aktorami – dodaje. Kampania społeczna PISF ma na celu przekonanie nastolatków, że warto zwracać uwagę na wszystkie elementy tworzące film. To  w nich tkwi prawdziwa siła kina, to także ich znajomość sprawia, że rozmowa na temat ostatnio obejrzanego obrazu Almodóvara, Tarantino czy Smarzowskiego może wyjść poza standardowe ramy "lubię to" czy "ale słabe".

Kampania w naturalny sposób rozszerza działalność edukacyjną PISF prowadzoną w programach Filmoteka Szkolna i Akademia Polskiego Filmu. Instytut poprzez udostępnione kanały komunikacji, daje nastolatkom możliwość wyrażenia swoich opinii o oglądanych na co dzień filmach, wierząc, że umiejętność interpretacji i analizy kina mainstreamowego, ułatwi w przyszłości zrozumienie bardziej wyrafinowanego języka filmowego oraz przełoży się na zainteresowanie kinem artystycznym.

Akcja startuje 10 marca i zakończy się 11 kwietnia. W konkursie mogą wziąć udział osoby w wieku 15-19 lat. Szczegóły dotyczące zgłoszeń i regulaminu znaleźć można na stronie Skrytykuj.pl.

Pomysłodawcą i organizatorem kampanii społecznej "Skrytykuj" jest Polski Instytut Sztuki Filmowej. Partnerami kampanii są: Festiwal Off Plus Camera, IPLEX.PL, filmweb.pl, Studio filmowe KADR, TVP 2 oraz agencja marketingu interaktywnego GoldenSubmarine.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones