Północno wschodnie tereny USA zaatakowała zamieć śnieżna. Na ulicach znalazło się ponad kilkadziesiąt centymetrów śniegu, co sparaliżowało ruch drogowy i transport lotniczy. Nastąpiły przerwy w dostawie prądu. Studia filmowe zgodnie poinformowały, że silne opady śniegu wpłynęły na wyniki ich filmów. Straty z tego tytułu szacowane są od 10% do nawet 25%.
W tak niesprzyjających okolicznościach najlepszy okazał się
"Are We There Yet?", który zarobił przyzwoite $18,5 mln. Jest to siódme otwarcie w historii stycznia, a dla
Ice Cube'a trzecie w karierze; lepsze okazały się tylko
"Barbershop" – $20,6 mln i
"Barbershop 2" – $24,2 mln.
Druga nowość tego tygodnia wypadła sporo poniżej oczekiwań.
"Assault on Precinct 13", remake filmu z
1976 roku, zarobił tylko $7 mln, a od środy $8,6 mln. Wszystko wskazuje jednak na to, że wytwórnia Focus nie straci na tym tytule, ponieważ budżet filmu zamknął się niewielką kwotą w granicach $20 mln.
Niemal wszystkie nowości poprzedniego tygodnia minionych dni nie zaliczą do udanych.
"Coach Carter" niespodziewanie stracił aż 55 procent wpływów i zarobił okrągłe $11 mln. Mimo słabego drugiego weekendu film uzbierał całkiem niezłe $43,2 mln, co zdecydowanie przewyższa budżet produkcji - $30 mln.
Klęskę poniosła
"Elektra", która straciła fatalne 70 procent widowni! Tak ogromnego spadku nie miał dotąd żaden film wyświetlany w ponad 3000 lokalizacjach. Film zarobił marne $3,8 mln i w sumie zgromadził zaledwie $20,2 mln.
"Elektra" jest jak na razie największą klapą 2005 roku i nawet stosunkowo mały budżet produkcji – $36 mln, nie umniejsza porażki.
Słabo poradziła sobie
"Zebra z klasą", która zanotowała 49 procentowy spadek wpływów. Familijna produkcja uzbierała $7,1 mln i razem ma już $27,3 mln.
Zdecydowanie najlepiej wypadło
"Doborowe towarzystwo" – niezłe $8,5 mln przy 40 procentowym spadku frekwencji. Obraz ma już $28 mln i bardzo możliwe, że uda mu się przekroczyć granicę 50 milionów dolarów.
Trzy Złote Globy przyznane
"Aviatorowi" pozwoliły mu jedynie zahamować spadek widowni. Film trafił do ponad 300 dodatkowych kin i zarobił w tym tygodniu $4,8 mln - tylko 5 procent mniej niż w poprzedni weekend. Od premiery obraz uzbierał $58 mln i jeśli jutrzejsze nominacje nie przyciągną nowych widzów, to końcowy wynik można szacować na niezbyt dobre $75 mln. Przypomnę, że poprzedni film
Martina Scorsese (
"Gangi Nowego Jorku") w analogicznym okresie miał na koncie $64,5 mln, a w sumie zdołał zarobić tylko $77,8 mln.
Z pozostałych filmów, które zostały nagrodzone Globami, świetnie radzą sobie
"Bezdroża" i
"Za Wszelką Cenę". Pierwszy z filmów (budżet $16 mln) podczas 14 tygodni zarobił dobre $32,1 mln. W ten weekend trafił po raz pierwszy do niespełna 700 lokalizacji i zanotował 32 procentowy wzrost frekwencji – $2,9 mln oraz 11 pozycję w zestawieniu.
Obraz
"Za Wszelką Cenę" (budżet $30 mln) po 6 tygodniach zgromadził $8,5 mln. Ostatni weekend to 5 procentowy wzrost wpływów - $1,9 mln w 147 kinach oraz 12 pozycja na liście najpopularniejszych filmów tygodnia.
W następnym tygodniu widzowie będą mogli zobaczyć dwa nowe horrory:
"Alone in the Dark" (
Christian Plater i
Tara Reid) i
"Siłę strachu" – w roli głównej
Robert De Niro;
"Za wszelką cenę" i
"Bezdroża" po wielu tygodniach pojawią się na ekranach w zdecydowanie większej liczby kin.
Zestawienie:
# | Tytuł | zarobił w weekend | zarobił w sumie | tyg. na ekranie | kina |
1 | Are We There Yet? | $18,500 | $18,500 | 1 | 2,709 |
2 | Coach Carter | $11,000 | $43,242 | 2 | 2,552 |
3 | Poznaj moich rodziców | $10,183 | $247,744 | 5 | 3,446 |
4 | Doborowe towarzystwo | $8,510 | $27,950 | 4 | 1,963 |
5 | Zebra z klasą | $7,060 | $27,333 | 2 | 3,185 |
6 | Assault on Precinct 13 | $7,021 | $8,568 | 1 | 2,297 |
7 | White Noise | $5,033 | $49,424 | 3 | 2,247 |
8 | Upiór w operze | $5,015 | $33,578 | 5 | 1,511 |
9 | Aviator | $4,822 | $58,009 | 6 | 2,261 |
10 | Elektra | $3,825 | $20,233 | 2 | 3,203 |