Jolanta Dylewska

7,6
438 ocen zdjęć
Jest wykładowcą na Wydziale Reżyserii i Wydziale Operatorskim PWSFTViT. Od 1996 roku, prowadzi zajęcia ze sztuki operatorskiej w szkole filmowej w Ludwigsburgu. Podczas studiów zrealizowała kilkanaście etiud reżyserskich i operatorskich, m.in. Infantka (1985), Włosy (1986), Aleksander (1987), Pociąg, pożegnania (1987), Matylda (1988), Azrael, anioł śmierci (1990). W 1990 roku debiutowała w Niemczech pełnometrażowym filmem fabularnym Hochzeitsgaste Nico Bruchera oraz Goliatus, Goliathus (TV) Mariusza Grzegorzka. Współpracę z nim rozwijała oryginalnymi zdjęciami w filmie Rozmowa z człowiekiem z szafy (1993), za które otrzymała nagrodę na FPFF w Gdyni (1993) i Nagrodę im. Andrzeja Munka przyznawaną przez PWSFTViT (1993). W 1995 roku zrealizowała zdjęcia do kolejnego niemieckiego filmu Maries Lied Nico Bruchera, za które otrzymała niemiecką nagrodę filmową. Królowa Aniołów (1999) Mariusza Grzegorzka jest jej czwartym filmem pełnometrażowym. Ponadto jest autorką zdjęć do filmów dokumentalnych: Bariera (1988, Kwietosława Sowa), Pamięć (1991, Bogdan Kowalik), Kronika powstania w Getcie Warszawskim wg Marka Edelmana (1993, także scenariusz i reżyseria; Golden Gate na MFF w San Francisco, 1994, Grand Prix na MFF Dokumentalnych w Monachium, 1995), Simon Wiesenthal (1993, Bogdan Kowalik), Ars Nova, el libre vermell. Pieśni pielgrzymujących do klasztoru Monserrat. Katalonia XIX w. (1994, Mariusz Grzegorzek), Dzieci nocy (1998, także reżyseria) oraz nagrodzone teledyski do piosenek grupy Maanam.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones