Peter CullenI

Peter Claver Cullen

8,5
3 447 ocen gry aktorskiej
powrót do forum osoby Peter Cullen

Na dodatkowej płycie do najnowszego wydania "Transformers: The Movie" (Metrodome, brak polskiego wydania) znajduje się wywiad z Cullenem, podczas którego udziela paru interesujących informacji. Po pierwsze, choć urodził się w Montrealu, jego rodzice byli Amerykanami - nie znam się na prawie, ale wydaje mi się, że to mu zapewnia obywatelstwo USA - i sam Cullen chyba czuje się Amerykaninem, skoro jako młody człowiek, szukający pracy, przeprowadził się do Kalifornii. I tu następna informacja, a raczej sprostowanie: według większości źródeł (choćby amerykańskiej wikipedii) został konferansjerem programu "Smothers Brothers Comedy Show". Tymczasem w wywiadzie Cullen wyraźnie podkreśla (i to dwa razy), że był to "Sonny & Cher Show".
Jak widać, najlepsze są wiadomości z pierwszej ręki.
A tak w ogóle, świetny z niego "podkładacz głosów" (zwłaszcza jako Optimus), choć przegrywa z Megatronem, czyli Frankiem Welkerem (za całokształt).

Mack_the_Knife

No właśnie, nie znasz się na prawie ;) W sumie ja też średnio, ale akurat tę kwestię znam :) Zarówno w Kanadzie i USA obowiązuje ius soli, czyli prawo ziemi. Najprościej rzecz ujmując oznacza to, że "z automatu" zyskujesz obywatelstwo państwa, na terytorium którego się urodziłeś. Jego przeciwieństwem jest ius sanguinis, czyli prawo krwi, które miałeś na myśli, czyli "dziedziczenie" obywatelstwa po rodzicach (tak jest choćby u nas). Oczywiście nie byłoby problemów, gdyby Cullen wystąpił o nadanie obywatelstwa amerykańskiego, ale jeśli tego nie zrobił, w świetle prawa jest Kanadyjczykiem. Pozdrawiam :)

karwa