Tamara Arciuch

7,0
8 187 ocen gry aktorskiej
Jej żywiołem stała się scena. Niezwykły talent do kreaowania postaci komediowych ukazała na scenie Teatru Muzycznego w Gdyni rolą Roxie Hart w musicalu Maurine Dallas Watkins "Chicago" (pokaz premierowy 6 czerwca 2002). W 1998 roku na XVI Festiwalu Sztuk Teatralnych w Łódzi otrzymała wyróżnienie za rolę w spektaklu dyplomowym PWST w Krakowie, "Samobójcy" Erdmana.

Urodziła się 24 marca 1975 roku w Skierniewicach. W 1998 roku ukończyła krakowską Państwową Wyższą Szkołę Teatralną. Pracowała w Teatrze Ludowym w Krakowie, gdzie debiutowała rolą Heleny w "Panu Jowialskim" (7 lutego 1997) Aleksandra Fredry. Na scenie Teatru Wybrzeże po raz pierwszy widzowie zobaczyli ją w przedstawieniu "Biedermann i podpalacze" w reżyserii Krzyszofa Babickiego (5 grudnia 1998). Grała Janie w "Nie teraz kochanie" (20 sierpnia 2000), farsie w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza.

O pracy nad przedstawieniem "Preparaty" (20 maja 2001) w reżyserii Ingmara Villqista mówi, że nie pamięta, aby jakiś spektakl teatralny budził w niej takie emocje. Widzowie pamiętają jej doskonałą kreację Lillian Holiday w "Happy Endzie" Brechta i Weilla (15 grudnia 2001).

Na dużym ekranie debiutowała w 1997 roku w filmie sensacyjnym Jarosława Żamojdy "Młode wilki 1/2" jako Agata, koleżanka Ani. Po roli Moniki Rozdrażewskiej z domu Wilczyńskiej, ex-żonie Adama w serialu "Adam i Ewa" [2000-2001] kojarzono ją najczęściej z nagatywną postacią -nerwową, czasem nieobliczalną kobietą. Przez to uciekło jej kilka ról. Swój wizerunek ekranowy przełamała grając postać Kaśki Wojnarówny, panny młodej w filmie Wojciecha Smarzowskiego "Wesele" [2004].

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones