Recenzje

Absolwentka filozofii i polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Laureatka III miejsca w konkursie im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków filmowych (2011). Pisze o filmach do portali Dwutygodnik.com, Portalfilmowy.pl oraz magazynów "EKRANy", "K MAG" i "Fragile".
  • Przekonujcie, a będziecie przekonani (recenzja filmu Fatima. Ostatnia tajemnica)
    Fatima. Ostatnia tajemnica

    Przekonujcie, a będziecie...

    W tym roku wypada setna rocznica objawień w Fatimie, które wywarły spory wpływ na życie religijne całej chrześcijańskiej Europy. Ostatnią z tajemnic ujawniono z inicjatywy Jana Pawła II w 2000 roku,...)
    Ludwika Mastalerz
  • Krzywa wieża (recenzja filmu Mroczna wieża)
    Mroczna wieża

    Krzywa wieża

    Doskonale nijaka "Mroczna Wieża" nie ma nawet potencjału, by stać się w przyszłości kultową złą ekranizacją, to film prowokujący natychmiastową amnezję. Jeśli w zamyśle twórców miał być pierwszą...)
    Ludwika Mastalerz
  • Czy Transformery golą metalowe brody? (recenzja filmu Transformers: Ostatni Rycerz)
    Transformers: Ostatni Rycerz

    Czy Transformery golą metalowe...

    Największym problemem "Ostatniego Rycerza" nie jest niedorzeczność intrygi, ale niefrasobliwy sposób opowiadania, z równą obojętnością traktujący dramaturgię i momenty oddechu od radosnego palenia...)
    Ludwika Mastalerz
  • Pierwsza gorycz, ostatnia słodycz (recenzja filmu Jonathan)
    Jonathan

    Pierwsza gorycz, ostatnia słodycz

    Lewandowski ma wiele do powiedzenia, ale często brakuje mu dyscypliny, aby zrezygnować z jakiegoś wątku dla dobra opowieści. Jeden z dwóch erotycznych momentów filmu pokazuje, czym mógłby...)
    Ludwika Mastalerz
  • Pieskie życie (recenzja filmu Jak ukraść psa)
    Jak ukraść psa

    Pieskie życie

    Autorzy z Azji bardziej ufają swoim widzom: pojawienie się motywu porzucenia dzieci i jakiejkolwiek przemocy wobec nich byłoby nie do pomyślenia w produkcjach europejskich czy amerykańskich. Jeśli...)
    Ludwika Mastalerz
  • Kurs na znane wody (recenzja filmu Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara)
    Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara

    Kurs na znane wody

    Ukłony w stronę starych fanów są głębokie jak nigdy dotąd, ale połączenie ich z nowymi wątkami bywa w "Zemście Salazara" tak zgrabne, że wciąż chce się zostać na ich okręcie, chłonąc chciwie każdy...)
    Ludwika Mastalerz
  • Rasizm 2.0 (recenzja filmu Uciekaj!)
    Uciekaj!

    Rasizm 2.0

    Sposób opowiadania przypomina nieco ten wykorzystany w niedawnym "Green Roomie" – film celowo pęknięty jest na dwie części: pierwszą, konsekwentnie przywołującą nastrój sundance’owych hitów, ciepło i...)
    Ludwika Mastalerz
  • Między nami zwierzętami (recenzja filmu Pan Żaba)
    Pan Żaba

    Między nami zwierzętami

    Film Mieke de Jong tematyczne plasuje się bardzo blisko "Shreka", podobnie jak kultowa animacja o zielonym orku stawia sobie za cel oswojenie figury odmieńca. O ile jednak przesłanie film wytwórni...)
    Ludwika Mastalerz
  • Ciemno, prawie noc (recenzja filmu Światło i cień)
    Światło i cień

    Ciemno, prawie noc

    Brutalnie feministyczny przekaz filmu otwarcie oskarża Turcję przeszłości i przyszłości o tę samą zbrodnię – bezrefleksyjne i obojętne akceptowanie patriarchatu, w którym kobietom odmawia się prawa do...)
    Ludwika Mastalerz
  • Sequel bez powodu (recenzja filmu xXx: Reaktywacja)
    xXx: Reaktywacja

    Sequel bez powodu

    Vin Diesel wraca na śmieci tak stare, że aby docenić jego gest, trzeba zapomnieć na chwilę całkiem dobrze zrealizowaną serię "Szybcy i wściekli", z którą aktor miał bardziej po drodze w ciągu...)
    Ludwika Mastalerz
  • Święto wiosny (recenzja filmu Alpejska przygoda)
    Alpejska przygoda

    Święto wiosny

    Xavier Koller przedstawia swoich bohaterów dość stereotypowo: Ursli jest chłopcem, złożonym z samych zalet – odważny i uczciwy, zawsze pomocny i opiekuńczy względem wszystkich żyjących istot. Jego...)
    Ludwika Mastalerz
  • Satynowe perwersje (recenzja filmu Ciemniejsza strona Greya)
    Ciemniejsza strona Greya

    Satynowe perwersje

    Gdy sielanka dwojga połączonych na nowo gołąbków zaczyna obniżać temperaturę namiętności, z pomocą przyjdą wątki sensacyjne, katastroficzne i ponure reminiscencje, pomagając bohaterom nie znudzić się...)
    Ludwika Mastalerz

Ludwika Mastalerz dla fwm Filmweb magazyn

Zobacz Magazyn
0525044c46eb8916c1c0503e1e98294b