Recenzje

Urodzony i wychowany w Radomiu. Skończył psychologię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Dawniej fan black metalu, niedoszły psychoterapeuta, leczył się z depresji filmami Lyncha, von Triera i Herzoga. W 2013 roku zajął I miejsce w konkursie "Powiększenie" Filmwebu, rok później wyróżniony w konkursie im. K. Mętraka. Pracuje w redakcji newsowej, a jako wolny strzelec pisze o kinie to tu, to tam. Najbardziej lubi jednak współpracować z Filmwebem.
  • Manifesto
    (2015)

    Zwyczajne twarze awangardy

    "Manifesto" to obrzęd Dziadów odprawiony nad dwudziestym stuleciem, które przecież nie bez kozery nazywamy wiekiem awangardy. W...
  • Ciambra
    (2017)

    Praktycy niemocy

    "Ciambrę" określa jakaś wyjątkowa, paradokumentalna zażyłości reżysera z bohaterami i ich życiową przestrzenią – zaniedbanym...
  • Śmierć nadejdzie dziś
    (2017)

    Dzień jak co dzień

    Mikra samoświadomość spycha "Śmierć..." do roli zręcznie zaprojektowanego bilbordu – jeśli przykuje uwagę, popatrzymy, ale już za...
  • Dziewczyna bez rąk
    (2016)

    Sen o wolności

    W tej prostocie tkwi spora siła, szczególnie, że do polskich kin rzadko docierają filmy animowane, które łączą póławangardową...
  • Djam
    (2017)

    Śpiew peryferii 

    W "Djam" Gatlif wraca zbrojny w standardową miksturę: wciąż fascynują go pogranicza i ich mozaikowa, hybrydyczna kultura; dalej...
  • Biegacze
    (2017)

    Ekstremiści

    "Biegacze" mają klasyczną, dokumentalną strukturę: równolegle śledzimy przygotowania do ultramaratonu, słuchamy "gadających głów"...
  • Nikt nie patrzy
    (2016)

    Niewidzialny

    Reżyserka Julia Solomonoff nieźle chwyta uwikłanie amerykańskiej kultury – obecne wbrew pozorom również w demokratycznym...
  • Wyznanie
    (2017)

    Wiejskie ikony

    Zaczyna się jak typowy Bromski: wieś sielska i anielska, we wsi poczciwy lud, malownicza cerkiew i rytm dnia wyznaczany biciem...
  • Miasto duchów
    (2017)

    Kruche życia

    To, w jaki sposób RBSS demistyfikuje propagandę i ujawnia jej zbrodnicze, dziecięce rozpasanie, jest uderzające i pozwala,...
  • Ciao Italia!
    (2016)

    'Allo, czy tu wojna?

    Pierwsze skrzypce grają perypetie Arturo, Włocha z Nowego Jorku, który zakochuje się w dziewczynie przyrzeczonej członkowi mafii....
  • Photon
    (2017)

    Mikrohistoria

    U Leto najważniejsze jest to, żeby niewidzialnemu dać widzialną formę, zachować zgodność z prawami nauki, ale jednocześnie...
  • Linia życia
    (2017)

    Nie ma światła w tunelu

    Oryginał jechał na fali ówczesnej fascynacji śmiercią kliniczną, ale szybko tę pseudonaukę rozbrajał i zamieniał w teatr grozy...

Marcin Stachowicz dla fwm Filmweb magazyn