polećta więcej takich krótkich i konkretnych strzałów jak ten. Nie muszą być brytyjskie. Max 1-2 sezony po kilka odcinków. Słowo klucz - klimat.
Luther - klimat jest, sezonów 3
http://www.filmweb.pl/serial/Luther-2010-548378
Na granicy cienia - ciężka i duszna atmosfera; warto dla zakończenia!!!
http://www.filmweb.pl/serial/Na+granicy+cienia-2011-622954
Czarne lustro - coś lżejszego; każdy odcinek ma inną tematykę
http://www.filmweb.pl/serial/Czarne+lustro-2011-640699
Nie wiem czy chodzi Ci tylko o kryminalne, także wypiszę co wiem a Ty sobie zdecyduj czy fabuła Ci odpowiada :)
Anioły w Ameryce http://www.filmweb.pl/serial/Anio%C5%82y+w+Ameryce-2003-94275
666 Park Avenue http://www.filmweb.pl/serial/666+Park+Avenue-2012-645413
The Fades http://www.filmweb.pl/serial/The+Fades-2011-631947
Jekyll http://www.filmweb.pl/serial/Jekyll-2007-312850
Portret zabójcy http://www.filmweb.pl/serial/Portret+zab%C3%B3jcy-1996-38808 (więcej niż dwa sezony, ale warto)
The Fall http://www.filmweb.pl/serial/The+Fall-2013-645514
Millennium http://www.filmweb.pl/serial/Millennium-1996-31450 (jeden z najlepszych seriali jakie widziałam)
Most nad Sundem http://www.filmweb.pl/serial/Most+nad+Sundem-2011-603823
The Following http://www.filmweb.pl/serial/The+Following-2013-655968
Top of the lake http://www.filmweb.pl/serial/Tajemnice+Laketop-2013-633726
Wire in the blood http://www.filmweb.pl/serial/%C5%BB%C4%85dza+krwi-2002-139546 (więcej niż dwa sezony, ale warto - jest mrok)
A tych nie oglądałam ale słyszałam, że dobre:
Amerykański horror http://www.filmweb.pl/serial/Ameryka%C5%84ski+horror-1995-107052
Southcliffe http://www.filmweb.pl/serial/Southcliffe-2013-678106
Cracker http://www.filmweb.pl/serial/Dr+Fitz-1993-190130 (Christopher Eccleston <3)
What remains http://www.filmweb.pl/serial/What+Remains-2013-680769
Inside men http://www.filmweb.pl/serial/Inside+Men-2012-643775
http://www.filmweb.pl/serial/Detektyw-2014-654010 co prawda jeszcze sie nie skonczył i mam nadzieje, że togo nie skopia, ale klimat jest <3
Właśnie dokładnie o coś takiego mi chodziło. Serial niszczy większość ostatnio wypuszczonych holiłudzkich filmów o innych serialach nawet nie wspominając.
To jeszcze jako fanka koreanskich produkcji polece Ci to:
http://www.filmweb.pl/serial/Hwaiteu+Keuriseumaseu-2011-630035
jak nie miałeś styczności z koreanskimi produkcjami moze sie wydać... dziwna, ale nadal polecam ;)
coś starszego z niezłym klimatem:
http://www.filmweb.pl/serial/Ludzie+Smiley%27a-1982-38044
http://www.filmweb.pl/serial/Druciarz%2C+krawiec%2C+%C5%BCo%C5%82nierz%2C+szpieg -1979-132189
na podstawie Michaiła Bułhakowa:
http://www.filmweb.pl/serial/Zapiski+m%C5%82odego+lekarza-2012-672073
i nowsze produkcje ze świetnym klimatem również:
http://www.filmweb.pl/serial/The+Black+Donnellys-2007-304362
http://www.filmweb.pl/serial/John+Adams-2008-303288
http://www.filmweb.pl/serial/Generation+Kill%3A+Czas+wojny-2008-427201
a jeśli zdecydujesz się na jakąś dłuższą przygodę z jakimś serialem to gorąco polecam ten:
http://www.filmweb.pl/serial/Prawo+ulicy-2002-87721
jeśli jeszcze dasz radę to angielski pt. Accused - seria nezależnych od sibie odcinków, kryminalne z szerokim kontkstem społecznym, polecam!
Top of the lake obejrzales? I jeszcze nie wiem, czy ktos polecal The fall? Ja to jeszcze Homeland lubie ;)
Obydwa nuda500, ale TOTL to chociaż jakiśtam klimat ma. Do Homeland nie mogę się zabrać, chociaż Claire bardzo lubię.
Ja z czystym sercem polecę "Durham County" kanadyjska perełkę
http://www.filmweb.pl/serial/Durham+County-2007-398488
Bardzo polecam również Durham County, choć ilość traum przypadających na jednego mieszkańca jest tam momentami aż przezabawnie wysoka.
http://www.filmweb.pl/serial/Upadek-2013-645514
http://www.filmweb.pl/serial/Prawo+ulicy-2002-87721
Oto kilka moich ulubionych kryminałów:
Przygody Sherlocka Holmesa (GB);
Poirot (GB);
Morderstwa w Midsomer (GB);
Panna Marple (US, GB).
Wallander (SE).
A, i to jeszcze. Ale gdzie to znajdziesz, tego nie wiem.
http://www.filmweb.pl/serial/Morderstwo-1995-96029
ach, pobawię się w archeologa i odgrzebię temat:
"Th Missing" - ostatnio zakończył się pierwszy sezon http://www.filmweb.pl/serial/The+Missing-2014-721491
"State of Play" 2003 http://www.filmweb.pl/serial/Stan+gry-2003-142108
"Hinterland" 2013, prawdopodobnie będzie drugi sezon http://www.filmweb.pl/serial/Hinterland-2013-707102
"Happy Valley" 2014 http://www.filmweb.pl/serial/Happy+Valley-2014-703470
"The Escape Artist" 2013 http://www.filmweb.pl/serial/Kłopotliwa+sprawa-2013-686365
"The Take" 2009 http://www.filmweb.pl/serial/The+Take-2009-620973
Wszystkie brytyjskie, kilkuodcinkowe, nie wszystkie kryminalne.
No i polecam do dalszych inspiracji: https://www.facebook.com/pages/Seriale-kt%C3%B3rych-nie-znasz-a-powiniene%C5%9B/ 298501453648470
Ja zaczęłam Happy Valley i Hinterland, ale nie przemówił do mnie. Wolę Shetlands. The Missing niezłe.
Zacząłem i jest takse, ale na tyle ładne aktor....eeeee...ciekawie się rozwija, że będę ciągnąć. Dzięki.
Ja polecam Banshee, choć to trochę inny klimat
http://www.filmweb.pl/serial/Banshee-2013-644764
http://www.filmweb.pl/serial/Line+of+Duty-2012-658891 To jest kozak.
http://www.filmweb.pl/serial/Pozostawieni-2014-684445 Ocena tego serialu na filmwebie to kpina, oglądam dobre seriale i uważam, ten jest zdecydowanie jednym z najlepszych.
Szczerze polecam Hit and miss, brytyjski, malo znany, swietny, jeden sezon :) http://www.filmweb.pl/serial/Hit+and+Miss-2012-651312