Jest ich miliard :P
Mayday ( http://szczere-recenzje.pl/mayday/315/ )
Shetland
The Fall (ale o niebo lepsze)
Więcej tutaj: http://szczere-recenzje.pl/tag/brytyjskie-seriale/
To jeśli chodzi o seriale, gdzie na początku zabijają dziecko. W małej, spokojnej mieścinie bądź społeczności...
"The Fall (ale o niebo lepsze)"
Nie wydaje mi się, by "The Fall" miał jakąkolwiek przewagę nad "Broadchurch". No chyba że w liczbie trupów. Ten sam poziom realizacji, to samo - przeciętne, ale przyzwoite - aktorstwo, fabularnie również oba równorzędne, czyli dobre, nic więcej. Z tym że "Broadchurch" ma przewagę nad "The Fall" w zakresie realizmu, ale jest niepotrzebnie rozwleczony (4 odcinki całkiem by wystarczyły).
Co mogę polecić to na pewno The Killing. Broadchurch mu do pięt nie dorasta. Mroczny klimat i świetne zawikłane śledztwo. Mój numer 1 dotychczas. Pozdrawiam.
Proszę mnie nie obrażać ;) Z The Killing jestem na bieżąco ;)
A polecone przez Miele seriale - super!
Nie miałam zamiaru obrażać. Więc skandynawski serial "Most nad Sundem" mogę polecić, Amerykanie już nakręcili remake, ale radzę zobaczyć oryginał.
Nie nie - ja z obrażaniem dla żartu ;)
Most nad Sundem czeka w kolejce - mam tylko problem z PL napisami :/
"Forbrydelsen" sezon 1: Morderstwo pomieszane z polityką. Kapitalny serial 20 odcinków, więc na dłuższy czas wystarczy
Forbrydelsen to oryginalna, duńska wersja The Killing - oczywiście zaliczona;)
Też bardzo wszystkim polecam! :)
Sherlock - BBC, owszem ale to inny klimat
http://www.filmweb.pl/serial/What+Remains-2013-680769
I w takich innych klimatach:
http://www.filmweb.pl/serial/%C5%BBycie+na+Marsie-2006-314409 - wersja org angielska
http://www.filmweb.pl/serial/Life+on+Mars-2008-368926 - wersja amerykańska
http://www.filmweb.pl/serial/Powsta%C4%87+z+popio%C5%82%C3%B3w-2008-429947 - kontynuacja wersji UK Life on Mars
http://www.filmweb.pl/film/To+w%C5%82a%C5%9Bnie+Anglia-2006-362598
W takiej kolejności ;-)
A z "innej bajki" ale też warte oglądnięcia -
http://www.filmweb.pl/serial/Powr%C3%B3t+do+%C5%BCycia+-2007-432554
http://www.filmweb.pl/serial/Magia+k%C5%82amstwa-2009-485877
Oto kilka moich ulubionych kryminałów:
Przygody Sherlocka Holmesa (GB);
Poirot (GB);
Columbo (US);
Morderstwa w Midsomer (GB);
Panna Marple (US, GB).
Ode mnie kilka brytyjskich kilkuodcinkowych seriali o tematyce około - kryminalnej. Enjoy!
"State of Play" http://www.filmweb.pl/serial/Stan+gry-2003-142108 - najbardziej!
"Prey" http://www.filmweb.pl/serial/Prey-2014-706758
"The Town" http://www.filmweb.pl/serial/The+Town-2012-673659
"The Silence" http://www.filmweb.pl/serial/Cisza-2010-551480
"What Remains" http://www.filmweb.pl/serial/What+Remains-2013-680769
Polecam "Fortitude".
Załączam link, który powinien cię zainteresować:
http://www.filmweb.pl/serial/Fortitude-2015-694371/discussion/Hilfe%21,2625798
"Detektyw" tez warty grzechu, zwłaszcza pierwszy sezon.
Dobrych seriali jest sporo, moznaby wymieniać, ale zdaje sie chodzi ci jedynie o podobne w klimacie.
Nikt nie wymienił, więc się dorzucę: Y Gwyll/Hinterland, rzecz dzieje się w Walii. Klimat podobny ale każdy odcinek jest o czymś innym. Ogólnie polecam!