Upadek mnie zachwycił, podobnie jak Hannibal, na drugim miejscu moich faworytów są Fargo i Sherlock. Szukam podobnych seriali, szczególnie do dwóch pierwszych, możecie coś polecić?
potwierdzam, zdecydowanie Luther. Jak dla mnie genialny, bardzo podobny klimatem do The Fall, trochę bardziej trzyma w napięciu, ale to również z tego względu, że nie toczy się wokół jednego śledztwa - w przypadku "Upadku" ukłony za to, że mimo tak trudnego wyzwania, jakim jest budowanie atmosfery wokół jednej sprawy, twórcom udało się to osiągnąć.
The Killing też jest dobrą produkcją, ale po jakimś czasie przytłacza już ta gęsta, ciężka, deszczowo ponura atmosfera, brak oddechu od tego klimatu, czegoś co by ją przełamało. Wszystko przedstawiane jest w męczącym, depresyjnym klimacie, widziane wyłącznie w szarych barwach, co osobiście zniechęciło mnie do kontynuacji po jakimś czasie.
The Following zaś na początku świetny, potem niestety stracił na nierealnych przegięciach ze strony reżyserów, na przesadnych zachowaniach postaci, kompletnie nieracjonalnych, nawet jak na tak ekstremalne sytuacje. Nie dorównuje w realiźmie Lutherowi czy The Fall właśnie, czym u mnie przegrywa.
dzięki za wszystkie sugestie, detektywa widziałam i się zawiodłam szczrze mówiąc, po recenzjach spodziewałam się czegos lepszego.. Biorę się na razie za The killing, a Wam polecam Broadchurch (ale pierwsza wersja brytyjska, nie kopia z Usa) - znalazłam go przez przypadek, a jest naprawde rewelacyjny!
I znowu błąd The Bridge jest skopaną wersją duńskiego serialu Most nad Sundem. Co wy ludzie oglądacie? Jakieś marne niedoróbki?
Te marne niedoróbki jak piszesz dla niektórych są lepsze od oryginałów. Świadczą o tym chociażby recenzje i oceny.
Witam,
polecam te seriale, nie wszystkei sa w zupełnie podobnym klimacie (kilka jest) ale tymi które wymieniłem wg mnie warto się zainteresować:
http://www.filmweb.pl/serial/Gomorra-2014-615608
http://www.filmweb.pl/serial/Narcos-2015-680486
http://www.filmweb.pl/serial/Forbrydelsen-2007-365605 ----> 3 sezony
http://www.filmweb.pl/serial/Most+nad+Sundem-2011-603823
http://www.filmweb.pl/serial/Broadchurch-2013-662945
http://www.filmweb.pl/serial/Fortitude-2015-694371
http://www.filmweb.pl/serial/Detektyw-2014-654010
http://www.filmweb.pl/serial/Tajemnice+Laketop-2013-633726
http://www.filmweb.pl/serial/Happy+Valley-2014-703470
Pozdrawiam
Jeszcze do powyższego zestawienia można zaliczyć podobny do Luther'a 1 sezon serialu Marcella. Jeśli ktoś lubił Luther'a to na nim również się nie zawiedzie. Pierwszy sezon pozostawił wiele pytań bez odpowiedzi i będzie rozwijany w kolejnym.
http://www.filmweb.pl/serial/Marcella-2016-744868
Jeśli podobał ci się Hannibal to napewno spodoba ci się American Gods. Też ma w sobie to coś co Bryan Fuller daje swoim serialom.
Spróbuj koniecznie: https://www.filmweb.pl/serial/Na+granicy+cienia-2011-622954
Spróbuj duńsko-szwedzką produkcję :)
https://m.filmweb.pl/serial/Most+nad+Sundem-2011-603823?ref=ls_m_1_Broen
Polecam "Mentalista" i "Obsesja Eve". Pierwszy totypowy serial kryminalny, ale jeden z lepszych, jakie widziałam, drugi jest średnio realistyczny, ale ma fajną relację mordercy z organami ścigania.
Mindhunter. Na pewno się spodoba, bo widze ze wszystkie twoje seriale są w moim guście wiec to tez będzie
nie wiem kim jesteś i choć post ten z przed lat to muszę napisać : ) Twój Top best of the best to także mój..tylko bez "Fargo" bo nie oglądałam. Na pewno w klimacie jest "The Kiling" ale to nie jest mój "top best". Ostatni o do tej listy dołączyłam " Syna Marnotrawnego". Osobną historią jest moja fascynacja serialem" Supernatural" której sama nie do końca rozumiem. 15 sezonów po 23 odcinki a ja zaczęłam oglądać go drugi raz po kilku dniowej przerwie od zakończenia. Obłęd. Dołączyłam do RODZINY SPN - czyli zakochanych, uzależnionych widzów, którzy jeszcze się dzielą na team Deana i Team Sama : ) Jestem w drugim : )