Cinestetyk

Marcin Stachowicz

Tytuł recenzjiDo tytułuData dodaniaStatystyki
Święci konsumenci
"Mikołaja i spółkę" wyprodukowali Francuzi, ale akcję dałoby się bez żadnego uszczerbku przenieść do Nowego Jorku, Berlina czy Gdańska. To po prostu dalej ten sam doroczny, totalnie uniwersalny film ... czytaj dalej
Mikołaj i spółka (2017)

Mikołaj i spółka (2017)

Pomocna: 63%
Głosów: 8
Człowieczeństwo
"Nie jestem twoim murzynem" odwala kawał naprawdę ważnej roboty – przekłada filozofię Baldwina na język obrazu i dodatkowo spina współczesnym kontekstem. Unika wielkich słów, stawia na subiektywną ... czytaj dalej
Nie jestem twoim murzynem (2016)

Nie jestem twoim murzynem (2016)

Pomocna: 77%
Głosów: 30
Skóry, mundury, erekcje
Twórczość tak wyuzdana i perwersyjna, rozmiłowana w żywiołowej, wyłażącej z ram cielesności, wymaga równie przewrotnej, łamiącej schematy formy. To elementarz każdego dobrego biografisty: dopasować ... czytaj dalej
Tom of Finland (2017)

Tom of Finland (2017)

Pomocna: 25%
Głosów: 8
Zwyczajne twarze awangardy
"Manifesto" to obrzęd Dziadów odprawiony nad dwudziestym stuleciem, które przecież nie bez kozery nazywamy wiekiem awangardy. W czasach powszechnego uczulenia na wielkie litery i wielkie idee, słynne ... czytaj dalej
Manifesto (2015)

Manifesto (2015)

Pomocna: 91%
Głosów: 67
Praktycy niemocy
"Ciambrę" określa jakaś wyjątkowa, paradokumentalna zażyłości reżysera z bohaterami i ich życiową przestrzenią – zaniedbanym osiedlem na peryferiach portowego miasta. Obraz wciska się tak głęboko w ... czytaj dalej
Ciambra (2017)

Ciambra (2017)

Pomocna: 33%
Głosów: 3
Dzień jak co dzień
Mikra samoświadomość spycha "Śmierć..." do roli zręcznie zaprojektowanego bilbordu – jeśli przykuje uwagę, popatrzymy, ale już za chwilę śmigamy dalej w całkowitej niepamięci. Po długiej ekspozycji i ... czytaj dalej
Śmierć nadejdzie dziś (2017)

Śmierć nadejdzie dziś (2017)

Pomocna: 22%
Głosów: 89
Sen o wolności
W tej prostocie tkwi spora siła, szczególnie, że do polskich kin rzadko docierają filmy animowane, które łączą póławangardową formę z przystępną treścią. Styl Laudenbacha jest idealnym medium dla ... czytaj dalej
Dziewczyna bez rąk (2016)

Dziewczyna bez rąk (2016)

Pomocna: 57%
Głosów: 7
Śpiew peryferii 
W "Djam" Gatlif wraca zbrojny w standardową miksturę: wciąż fascynują go pogranicza i ich mozaikowa, hybrydyczna kultura; dalej kocha wygnańców, ludzi niezakorzenionych w żadnym konkretnym "tutaj", ... czytaj dalej
Djam (2017)

Djam (2017)

Pomocna: 33%
Głosów: 6
Ekstremiści
"Biegacze" mają klasyczną, dokumentalną strukturę: równolegle śledzimy przygotowania do ultramaratonu, słuchamy "gadających głów" – głównie opowieści o filozofii życiowej i motywacjach bohaterów – i ... czytaj dalej
Biegacze (2017)

Biegacze (2017)

Pomocna: 63%
Głosów: 8
Niewidzialny
Reżyserka Julia Solomonoff nieźle chwyta uwikłanie amerykańskiej kultury – obecne wbrew pozorom również w demokratycznym nowojorskim tyglu – w uprzedzenia rasowe, etniczne i płciowe. Dzięki temu jej ... czytaj dalej
Nikt nie patrzy (2016)

Nikt nie patrzy (2016)

Pomocna: 0%
Głosów: 1