plakat - Nie ma zmiłuj (2000)

opisy filmu

(4)
  • Bohaterowie filmu pracują w firmie, która rozprowadza markowe francuskie wina. Są grupką przyjaciół, ale ich uczucia wystawione zostają na coraz to nowe próby. Bo w świecie salesmanów nie ma miejsca na sentymenty. Liczy się wyłącznie sprzedaż, a towarem może być dosłownie wszystko. Piotr przypadkiem spotyka Irka, swojego szkolnego kolegę. Dzięki niemu dostaje pracę salesmana w Vin-necie. Przesiada się więc ze zdezelowanego roweru do firmowego auta, zaczyna odnosić sukcesy i zakochuje się w Monice, ambitnej salesmance, która robi błyskawiczną karierę od hostessy do szefowej działu sprzedaży. Młodzi szybko przekonują się, że niełatwo pogodzić miłość z karierą...

  • W tej branży faktycznie "nie ma zmiłuj" - albo tyrasz po kilkanaście godzin dziennie, albo wypadasz z gry. Nikogo nie obchodzi, że żona trafiła do szpitala, a ty musisz się opiekować dwójką dzieci, nikogo nie interesuje, że miałeś nie dawno operację i lekarz kazał ci leżeć w łóżku. Firmy nie obchodzi nic, poza tym, żebyś przynosił zyski. Jeśli odstajesz od reszty - wypadasz. Jeśli nie godzisz się na takie, a nie inne warunki - wypadasz. Jeśli nie identyfikujesz się z firmą - wypadasz.
    Tak w skrócie wygląda układ, w jaki wplątuje się świeżo upieczony magister, a do niedawna jeszcze nauczyciel w jednej z wrocławskich szkół, Piotr (Rafał Maćkowiak). Kiedy chłopak zostaje właśnie zwolniony z pracy, spotyka Irka (Michał Lesień) - starego kumpla za studiów. Irek sprawia wrażenie ustawionego, bogatego człowieka. Garnitur, samochód, telefon komórkowy, przylepiony do twarzy uśmiech - oto przedstawiciel młodego pokolenia, które korzysta jak może z dobrodziejstw kapitalizmu. Irek jest salesmanem, przedstawicielem szacownej firmy "Vin-Net", człowiekiem, który jeździ od sklepu do sklepu i wciska sprzedawcom "markowe wina francuskie". Praca to dosyć ciężka, ale przy odrobinie sprytu można całkiem nieźle zarobić. Trzeba jednak całkowicie oddać się firmie - być punktualnym, maksymalnie zaangażowanym i przede wszystkim skutecznym. Przyzwyczajonemu do ciągłego trzymania się za kieszeń Piotrowi imponuje nonszalancki stosunek Irka do pieniędzy, który twierdzi, że "facet powinien zarabiać, a nie oszczędzać". Eksnauczyciel postanawia spróbować swych sił w "Vin-Necie" i zacząć nareszcie porządnie zarabiać. Dzięki protekcji kolego Piotr zostaje salesmanem i zaczyna nowe życie. Zamienia znoszone spodnie i sweter na garnitur, rower na samochód, zakłada na rękę drogi zegarek i rusza na objazd wrocławskich sklepów. Nowa praca, to także nowe znajomości, Piotr poznaje Monikę (Anna Piróg) i od ich pierwszego spotkania staje się jasne, że oboje mają się ku sobie. Niestety, jakoś nie mogą się zgrać, ciągle coś, lub ktoś im przeszkadza. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, kiedy nieuczciwy kontrahent wpędza Piotra w poważne tarapaty, a Monika zaczyna niebezpiecznie flirtować ze swymi szefami. Do jednak dopiero początek prawdziwych kłopotów, najgorsze jeszcze przed Piotrem.


  • Są młodzi i energiczni - zaczynają drogę do wielkiej kariery i naprawdę dużych pieniędzy. Na pozór wszystko wydaje się łatwe: służbowy samochód, zegarek, garnitur i atrakcyjna oferta. Ale tylko oni, przedstawiciele handlowi Vin-Netu, wiedzą, ile wysiłku kosztuje sprzedaż choćby paru skrzynek wina. Zwłaszcza, że konkurencja nie zasypia gruszek w popiele.
    W pogoni za sukcesem przedzierają się przez dżunglę biznesu, sięgają po różne środki, balansując nieraz na granicy etyki i prawa. Tu nie ma zmiłuj - taka szansa może się już nie powtórzyć! Tylko czy w tej codziennej gonitwie jest jeszcze czas na lojalność, przyjaźń, miłość?

  • Piotr ma dwadzieścia cztery lata i dopóki nie zwolniono go ze szkoły, był nauczycielem. Nagle został bez pracy, z wynajętym mieszkaniem i zdezelowanym rowerem. Z trudnej sytuacji ratuje go Irek, kolega ze studiów, prężny i "zorientowany na cel" biznesmen z branży winiarskiej. Irek wprowadza Piotra w arkana pracy handlowca, przedstawiając mu żelazne zasady Vin-netu jak: "Firmy nie interesuje twoje życie prywatne. Ono jest wręcz zakazane". Chłopak wchodzi w niebezpieczny świat rodzącego się kapitalizmu. Świat, w którym wszystkie chwyty są dozwolone, by złapać klienta i sprzedać towar. Świat, w którym "nie ma zmiłuj". W pracy Piotr poznaje Monikę, również przedstawiciela Vin-netu. Między dwojgiem młodych iskrzy. Czy w warunkach nieustannej rywalizacji uda się stworzyć związek?

multimedia
pozostałe
Ostatnio odwiedzone
wyczyść historię