Witam,
Ma ktoś propozycje podobnych animacji? Przez podobne mam na myśli takie cięższe, bardziej młodzieżowe/dorosłe fantasy bądź s-f? Albo ogólnie inne animacje warte obejrzenia nie będące familijnym kinem od Disneya czy Dreamworks. Ciężko coś znaleźć, bo na filmwebie czy IMDB po zaznaczeniu animacji ciężko znaleźć coś innego.
Widziałem już Fire and Ice, LOTR-a, Heavy metal, Lady Death, Piekło Dantego, jestem świadomy istnienia Beowolfa, Wizadrs czy Turok - son of stone i pewnie paru innych, których obecnie nie mogę sobie przypomnieć...
Widziałem też co lepsze animowane adaptacje komiksów DC (najwięcej Batmana w różnej wersji)
Coś jeszcze jest wartego polecenia?
Z bardziej ambitnych animacji z gatunku fantastyki to filmy pana René Laloux - "Dzika Planeta" (1973) i "Gandahar" (1988).
I przede wszystkim "kukiełkowy" "Dark Crystal" (1982) Jima Hensona i Franka Oza.
Rock & Rule (1983) też dość ciekawe :)
A z innych animacji to polecam np. "Wampiry w Hawanie" (1985) i "Wood&Stock: Seks, Oregano i Rock&Roll" (2006) - tyle że raczej nie da się zdobyć do nich tłumaczenia
Może jeszcze:
"Tajemnicze wyprawy Jaspera Morello" (2005)
"9" (2009)
"Miasteczko Halloween" (1993) oraz "Gnijąca panna młoda Tima Burtona" (2005)
I częściowo animowane/częściowo z aktorami:
Filmy Richarda Linklatera - "Przez Ciemne Zwierciadło" (adaptacja P. K. Dicka) oraz "Waking Life" (2001) /z wykorzystaniem techniki rotoskopii, jak np. fragmenty animowanego "Władcy Pierścieni"/
"Cool World" (1992) (to też film Ralpha Bakshiego)
Dark Crystal, 9, Miasteczko i Gnijącą widziałem
Ale Rock & Rule, Dziką Planete, Przez Ciemne Zwierciadło na pewno zobaczę.
Wielkie dzięki!
Wzgórze Królików (1978)
Walc z Baszirem (2008)
Persepolis
Grobowiec świetlików (1988)