Poszukuję horrory w podobnym klimacie co The Changelling i niekoniecznie (choć
przydałoby się) z lat 80tych.
Proszę cie bardzo. Na pewno film Istota (ten z lat 80tych) , Amityville (ten z 79 nie ten nowy szajsowaty remake), Lśnienie rzecz jasna ;) Martwy i pogrzebany to również typowy horror z lat 80. Tak naprawdę cała masa dobrych filmów z tamtego okresu no ale te wymienione są najbardziej zbliżone do Changelling.
Sory, pomyliło mi się. Nie żadna istota tylko Byt http://www.filmweb.pl/film/Byt-1982-34988
A podrzuć coś jeszcze, jeśli możesz :) Może trochę dobiegać od tematyki nawiedzonego domu, ale chciałabym pooglądać stare, dobre filmy w klimacie grrrrrozy :D
Widze ze gustujesz w takich samych filmach co moja dziewczyna :) Oto co moge Ci polecić: Demony (1985), Zza światów (1986) Coś (1987), powrót żywych trupów (1985), Hellraiser (osobiście podobała mi sie tylko pierwsza czesc), Near Dark z 87 taki ówczesny zmierzch, mało straszny ale ciekawy klimat. Moze później jeszcze cos dorzuce.
Właśnie ogladalem jeden z najstraszniejszych filmów mojego dzieciństwa ;p Dolls '87 i polecam, nadal jest niezły ;)
Może nie podobne i z różnych dat ale też warte obejrzenia.
https://www.filmweb.pl/film/W+paszczy+szale%C5%84stwa-1994-6419
https://www.filmweb.pl/film/Oni+%C5%BCyj%C4%85-1988-8370
https://www.filmweb.pl/film/Christine-1983-4550
https://www.filmweb.pl/film/Mg%C5%82a-1980-7700
https://www.filmweb.pl/film/Sm%C4%99tarz+dla+zwierzak%C3%B3w-1989-32012
https://www.filmweb.pl/film/Czarne+%C5%9Bwi%C4%99ta-1974-37914
https://www.filmweb.pl/film/Sprzedawca+%C5%9Bmierci-1993-8048
https://www.filmweb.pl/film/Wioska+przekl%C4%99tych-1995-11461
https://www.filmweb.pl/film/Narzeczona+Re-Animatora-1989-34703
https://www.filmweb.pl/film/Reanimator-1985-34702
https://www.filmweb.pl/film/W+%C5%9Brodku+lasu-1978-38810
https://www.filmweb.pl/Egzorcysta
https://www.filmweb.pl/Wilk
https://www.filmweb.pl/Drakula
https://www.filmweb.pl/Dziecko.Rosemary
https://www.filmweb.pl/film/Zr%C4%99czne+r%C4%99ce-1999-30665
https://www.filmweb.pl/film/Ukryty+wymiar-1997-559
https://www.filmweb.pl/Ciemnosc
I moje ulubione:
https://www.filmweb.pl/film/Martwe+z%C5%82o-1981-30709
https://www.filmweb.pl/film/Martwe+z%C5%82o+2-1987-30710
https://www.filmweb.pl/film/Armia+ciemno%C5%9Bci-1992-3933
Długo by tu jeszcze wymieniać.
Człowieku, właśnie je obejrzałem, o czym my wogóle rozmawiamy? Przecież klimaty obu filmów różnią się najbardziej jak mogą.
Owszem może i się różnią, ale "americana" napisał/a wyraźnie : w podobnym klimacie co The Changelling i NIEKONIECZNIE. Więc nie rozumiem Twojego oburzenia???
'w podobnym klimacie i NIEKONIECZNIE Z LAT 80TYCH', nie doczytałeś
Sorry za oburzenie ale napaliłem się na ten film po zajrzeniu w ten temat a tu wyszedł taki przeciętny o 'nawiedzonym domu'. Pozdrawiam.
Świetny jest tego samego reżysera telewizyjny, dwa lata późniejszy "Cry for the Strangers". Właśnie obejrzałem i jestem pod wielkim wrażeniem: http://www.youtube.com/watch?v=ZCLyChvum9k
Jak już coś polecasz na polskim forum to dodawaj link do filmu z polskimi napisami albo lektorem. Nie wszyscy znają angielski.
Od tego jest polski portal żeby wszystko wrzucać w języku polskim. A tak to tylko ciśnienia narobiłeś.
Ten, który zna język może obejrzeć, a takie ciśnienie to dobra rzecz dla osoby, która nie zna języka. Skłania do szukania innej wersji. Wiem po sobie.
No, ale sęk w tym, że tego filmu nie ma z polskimi napisami ani lektorem. Przeszukałem wszelkie możliwe strony.
do tego filmu sa napisy w jezyku portugalskim,wiec mozna przełozyc na inglisz ,inglisz na polisz i juz...ale ja nie mam czasu na takie zabawy.
właśnie w kinach chodzi OBECNOŚĆ - wg mnie jeden z lepszych horrorów jaki nakręcono.
Kobieta w czerni - 1989r. i jest jeszcze nowsza część z 2012 z Danielem Radcliffem, obie części polecam ;)