Witam,
Co miałem na myśli pisząc: "z nietypowych krajów". Otóż typowe kraje jeśli chodzi o produkcje filmowe to według mnie: USA, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, państwa skandynawskie (przede wszystkim Dania, Szwecja, Norwegia), Kanada, Japonia, Korea Płd, Włochy, Australia, Niemcy, Rosja, Polska. Resztę krajów można uznać chyba za nietypowe...
Tylko chodzi mi o produkcje wyłącznie z tych nietypowych krajów, a nie ko-produkcje (nie wchodzą w grę filmy produkcji np. Kolumbia / Ekwador /USA lub Luksemburg / Francja / Portugalia)
Liczę na sporo odpowiedzi w tym temacie, ale tylko tych co znają się na rzeczy, nie róbcie sobie jaj z tego tematu. Bardzo proszę.
A jakie to mają być mniej więcej filmy???? Mało lub średnio komercyjne, mocne emocjonalne dramaty i thrillery.
Oto wartościowe, mocne, mało lub średnio komercyjne filmy z nietypowych krajów, które już widziałem:
BELGIA / RUMUNIA
4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile (4 miesiące, 3 tygodnie i 2 dni) [2007]
http://www.filmweb.pl/4.Miesiace.3.Tygodnie.I.2.Dni
BELGIA / HOLANDIA
Ben X (2007)
http://www.filmweb.pl/film/Ben+X-2007-404343
ESTONIA
Klass (Nasza klasa) [2007]
http://www.filmweb.pl/film/Nasza+klasa-2007-433313
GRECJA
Kynodontas (Kieł) [2009]
http://www.filmweb.pl/film/Kie%C5%82-2009-517114
AUSTRIA
Funny Games (1997)
http://www.filmweb.pl/film/Funny+Games-1997-53
AUSTRIA / SZWAJCARIA
Benny's Video (1992)
http://www.filmweb.pl/film/Benny%27s+Video-1992-35117
HOLANDIA / IRLANDIA
Nothing Personal (Nic osobistego) [2009]
http://www.filmweb.pl/film/Nic+osobistego-2009-508494
Z góry bardzo dziękuję za każdą odpowiedź. :)
http://www.filmweb.pl/film/De+Behandeling-2014-706430
http://www.filmweb.pl/film/Borgman-2013-676755
Lilja 4-ever (2002)
Skjult (2009)
Calvary (2014)
De Behandeling -> tak takich filmów szukam, dziękuję za ten tytuł, kiedyś obejrzę. :) Borgmana widziałem (oceniłem na 6,5/10), Lilję 4 ever również już oglądałem (8,5/10), Skjult mam już od jakiegoś czasu na swojej liście "wanna see", Calvary mnie jakoś nie zainteresowało, a Halley może kiedyś sobie obejrzę.
Dziękuję za odpowiedź w temacie :)
Nie. Bo ja szukam konkretnych filmów (opisałem dokładnie jakich), a nie tych najlepiej ocenionych...
Iran:
http://www.filmweb.pl/film/Pie%C5%9B%C5%84+wr%C3%B3bli-2008-473323
http://www.filmweb.pl/film/Dzieci+niebios-1997-912
Holandia:
http://www.filmweb.pl/film/Tureckie+owoce-1973-11250
Meksyk:
http://www.filmweb.pl/I.Twoja.Matke.Tez
Pieśń wróbli - ten film nie spełnia do końca moich wymagań...
Dzieci niebios - ten film natomiast mnie bardzo zaciekawił. Bardzo Ci dziękuję za ten tytuł :)
Tureckie owoce - niestety nie zainteresował mnie ten film, a poza tym preferuję filmy z okresu 1990-2015, nie przepadam za filmami, które mają więcej lat ode mnie :)
"I twoją matkę też" - nie lubię filmów, które zbyt mocno oscylują wokół seksualności...
Klimatycznie, te dwa irańskie filmy, są do siebie podobne. Gatunek "komedia", widniejący przy "Pieśni wróbli", trochę nie przystaje do stanu faktycznego (chyba, że kogoś śmieszy człowiek walczący o przeżycie)...
SKANDYNAWIA - praktycznie wszystkie wymienione http://www.filmweb.pl/user/Martinn/blog/517676-Wsp%C3%B3%C5%82czesne+filmy+skand ynawskie+%3D%3D%3D+under+construction+%3D%3D%3D
Dziękuję za odpowiedź, tylko że chyba nie do końca przeczytałeś/aś to co napisałem w głównym temacie - szukam mocnych filmów z nietypowych krajów, no i państwa skandynawskie wymieniłem tam jako te typowe kraje... ;)
Ukraina
http://www.filmweb.pl/film/Odrzucenie-2009-499819
Iran
http://www.filmweb.pl/film/Rękopisy+nie+płoną-2013-685836
Jugosławia
http://www.filmweb.pl/film/Piękna+wieś+pięknie+płonie-1996-128713
Estonia
http://www.filmweb.pl/film/Georgica-1998-106227
Meksyk
http://www.filmweb.pl/film/Służąca-2009-496662
Turcja
http://www.filmweb.pl/film/Uzak-2002-99109
Wypełnić pustkę / Izrael / http://www.filmweb.pl/film/Wype%C5%82ni%C4%87+pustk%C4%99-2012-659323
Wtorek, po świętach / Rumunia / http://www.filmweb.pl/film/Wtorek%2C+po+%C5%9Bwi%C4%99tach-2010-557904
Lwica / Argentyna / http://www.filmweb.pl/film/Lwica-2008-449010
De Gelukkige huisvrouw / Holandia / http://www.filmweb.pl/film/De+Gelukkige+huisvrouw-2010-352867
Tangshan dadizhen / Chiny / http://www.filmweb.pl/film/Tangshan+dadizhen-2010-566264
Plus kilka filmów, do których wprawdzie dopłacały "typowe kraje", ale ciężko się w nich doszukać jakichś obcych naleciałości:
Co wiesz o Elly? / Iran / http://www.filmweb.pl/film/Co+wiesz+o+Elly-2009-498813
W kryjówce mojego ojca / Nowa Zelandia / http://www.filmweb.pl/film/W+kryj%C3%B3wce+mojego+ojca-2004-121759
Nasze dzieci / Belgia / http://www.filmweb.pl/film/Nasze+dzieci-2012-589501
Przy "De Gelukkige huisvrouw" zapomniałem dodać, że to w żadnym wypadku nie jest komedia, tym bardziej romantyczna, jak sugeruje Filmweb.
http://www.filmweb.pl/film/Okupacja+w+26+obrazach-1978-196813
http://www.filmweb.pl/film/Zdarzenie-1969-271398
http://www.filmweb.pl/film/Spetters-1980-9694
http://www.filmweb.pl/film/Zły-2009-504327
http://www.filmweb.pl/film/Angst-1983-3879
http://www.filmweb.pl/film/Michael-2011-617933
http://www.filmweb.pl/film/Człowiek+pogryzł+psa-1992-31281
http://www.filmweb.pl/film/Siódmy+kontynent-1989-35264
Jak lubisz mocne filmy, to możesz jeszcze zerknąć na te
http://www.filmweb.pl/film/Hei+tai+yang+731-1988-130383
http://www.filmweb.pl/film/Wyspa+śmierci-1976-120968
Pozdrawiam :)
http://www.filmweb.pl/film/Upalne+brazylijskie+lato-2009-445962
http://www.filmweb.pl/film/Du%C5%BCe+z%C5%82e+wilki-2013-683941
http://www.filmweb.pl/Amores.Perros
Sorry, jeżeli niektóre filmy powtórzę bądź nie trafię w Twój gust:
http://www.filmweb.pl/film/Du%C5%BCe+z%C5%82e+wilki-2013-683941 thriller
http://www.filmweb.pl/entityLink?entityName=film&id=376957 dramat sensacyjny
http://www.filmweb.pl/entityLink?entityName=film&id=561006 dramat sensacyjny
http://www.filmweb.pl/film/Niewidzialny+cel-2007-425364 dramat sensacyjny
http://www.filmweb.pl/film/Gau+ngao+gau-2006-348913 dramat, thriller (mega brutalny i mega smutny film)
Pierwsze dwa filmy mnie zainteresowały, reszta to nie moje klimaty... Dzięki za odpowiedź w temacie ;)
Amore Perros kiedyś sobie obejrzę, mam już ten film na liście filmów do obejrzenia ;) Dzięki za propozycje ;)
Widziałem :) Liczyłem, że jeśli Kieł mi się spodobał, to Attenberg też mi podejdzie... No niestety nie za bardzo. Kieł znacznie mocniej pojechał mi po emocjach, lepszy aktorsko, cięższy klimat miał, był ciekawszy i w ogóle nie ma porównania....
Dla mnie oba jechały po moich emocjach. Oglądałam je dość dawno i został mi tylko po nich ogólny obraz, no i ten niepokój...Przyznam, że z polskich filmów to Róża Smarzowskiego, Nic Kędzierzawskiej i Plac Zbawiciela Krauzego, ale też Egoiści i Antychryst von Triera mocno wryły mi się w pamięć i do dziś czuję te emocje, które przeżywałam oglądając je. Róży nie jestem w stanie do tej pory obejrzeć drugi raz. Dla mnie to jest kino, które chętnie oglądam. Jakoś nie mam tak, że szukam w kinie jedynie rozrywki, oderwania się od życia...
Jeśli komuś nie podoba się bełkot von Triera to szuka w kinie rozrywki? Ogromny, nieprawdziwy skrót. Nota bene bardzo częsty na FW...
ja nie zrobiłam takiego skrótu, więc proszę mi nic w usta nie wkładać ;-) A piszę jedynie o tym, jakie filmy mi się podobają i dlaczego.
Ja akurat bardzo cenię sobie twórczość Von Triera (jedynie nie spodobał mi się Antychryst, Idioci oraz Nimfomanka). Nie szukam w kinie rozrywki, tylko prawdziwych, intensywnych emocji. Moim zdaniem Von Trier mą tą zdolność do przekazywania takich emocji.
Dla mnie to są filmy przede wszystkim nie-og-lą-dal-ne. Nienawidzę Dogmy, więc tak, rzeczywiście można powiedzieć, że von T. wywołuje we mnie intensywne emocje :/
http://www.filmweb.pl/film/Coherence-2013-701517
http://www.filmweb.pl/film/Cheap+Thrills-2013-671969
http://www.filmweb.pl/film/Zabi%C4%87+bobra-2012-625412
http://www.filmweb.pl/film/L%27%C3%A9trange+couleur+des+larmes+de+ton+corps-2013 -682568
http://www.filmweb.pl/film/Czarny+l%C3%B3d-2007-392353
http://www.filmweb.pl/film/Zupe%C5%82nie+inne+love+story-2007-434086
http://www.filmweb.pl/film/Przyjaci%C3%B3%C5%82ka+na+%C5%9Bmier%C4%87+i+%C5%BCyc ie-2002-32997
http://www.filmweb.pl/Tajemnica.Aleksandry
http://www.filmweb.pl/film/Robak-2006-245876
http://www.filmweb.pl/film/Nie+b%C3%B3j+si%C4%99+mnie-2008-465238
http://www.filmweb.pl/film/Quid+Pro+Quo-2008-259218
http://www.filmweb.pl/film/Drzwi-2009-493963
http://www.filmweb.pl/film/Strasznie+szcz%C4%99%C5%9Bliwi-2008-481933
http://www.filmweb.pl/film/Termin-2009-486560
http://www.filmweb.pl/film/Scenic+Route-2013-638857
http://www.filmweb.pl/film/247%C2%B0F-2011-622153
http://www.filmweb.pl/film/Prawdziwa+mi%C5%82o%C5%9B%C4%87-2012-626169
http://www.filmweb.pl/film/Balansuj%C4%85c+nad+przepa%C5%9Bci%C4%85-2012-630310
http://www.filmweb.pl/film/The+Truth+About+Emanuel-2013-624192
http://www.filmweb.pl/film/Red+White+%26+Blue-2010-549910
Większa połowa ci się spodoba ręczę głową xD !
Pierwsza propozycja nawet ciekawa. :) Cheap Thrills na pewno obejrzę, ze względu na Sarę Paxton :) Czarny lód mam już na swej liście filmów do obejrzenia. Tajemnica Aleksandry - to może być naprawdę dobre... Nie bój się mnie też sobie obejrzę. Termin też już mam na liście "wanna see". Scenic Routena na bank obejrzę. Prawdziwa miłość też chyba będzie dobre.
Dziękuję Ci za odpowiedź Aniu i wybaczam Ci to, że nie trzymałaś się moich kryteriów i podałaś mi tytuły z "typowych" krajów.
Nie ma za co ;) Pozwoliłam sobie podać właśnie wszystkie filmy uważam , że są nietypowe. Wiem , że masz niektóre na liście ale dałam linki żeby ci tylko przypomnieć, że musisz obejrzeć :P
http://www.filmweb.pl/film/Dziewczynka+w+trampkach-2012-661633
Wiem, koprodukcja, ale może... poza tym warto po prostu.
Cześć.
Widzę, że dosyć mocno trzymasz się swoich kryteriów i mam nadzieję, że nie będziesz miał mi za złe, pomimo iż przeczytałem Twoj post.
Z wartościowych filmów jakie mogę polecić to trylogie "Milenium" oczywiście Szwedzką wersję. Aktorzy zupełnie zwyczajni, niczym wyciągnięci z ulicy choć gra na wysokim poziomie no i film ogólnie pozbawiony wielkiego efekciarstwa w amerykańskim stylu. Dla mnie to było 9h w ogromnym skupieniu.
Na mnie duże wrażenie zrobił film "Pogorzelisko" http://www.filmweb.pl/film/Pogorzelisko-2010-512263. Polecam.
Oczywiście że widziałem, jest to jeden z moich ulubionych filmów ;) Dzięki za odpowiedź w temacie ;)