Poszukuję trzymających w napięciu seriali kryminalnych, gdzie grupa detektywów rozwiązuje sprawy morderstw lub innych zbrodni. Dobrze by było, gdyby detektywi polegali przede wszystkim na swoich zdolnościach, a nie nowoczesnych technologiach. Serial nie powinien być zbyt długi (ok. 50 odcinków) i najlepiej, aby był już zakończony.
Oglądałem m.in.: Twin Peaks, Detektyw, Sherlock, Zawód glina, Cold Case, Mindhunter i Dochodzenie. Najbardziej przypadł mi do gustu pierwszy sezon Detektywa, "stare" Twin Peaks, Mindhunter i Dochodzenie. Zależałoby mi na czymś podobnym - z charakterystycznymi postaciami, nutką tajemnicy unoszącą się w powietrzu i zwrotami akcji. Za wszelakie propozycje z góry dziękuję ;)
mi podobało się http://www.filmweb.pl/serial/Pustkowie-2016-775634 fajny klimat
http://www.filmweb.pl/serial/The+Sinner-2017-782140 - coś nowego bo w serialu od początku znamy sprawcę, ale nie znamy motywów, detektyw próbuje znaleźć motywy czemu kobieta nagle na oczach ludzi, męża i dziecka zabiła przypadkowego faceta
z polecanych których jeszcze nie widziałam ale planuje
http://www.filmweb.pl/serial/Most+nad+Sundem-2011-603823
http://www.filmweb.pl/serial/Unforgotten-2015-751170
http://www.filmweb.pl/serial/Forbrydelsen-2007-365605 - Duński pierwowzór The Killing
Broadchurch ludziom sie chyba podoba patrząc po ocenie, ale mi się nie podobał, może akurat tobie podpasuje
Dziękuję za propozycje. Poczytałem trochę o tych serialach i zafrapowały mnie w szczególności Upadek i The Sinner. Jeśli macie jeszcze jakieś inne sugestie, to chętnie poczytam! :) Pozdrawiam cieplutko.
http://www.filmweb.pl/serial/Prawo+ulicy-2002-87721
http://www.filmweb.pl/serial/Broadchurch-2013-662945
http://www.filmweb.pl/serial/Jordskott-2015-653858
http://www.filmweb.pl/serial/Dochodzenie-2011-576962
http://www.filmweb.pl/serial/Forbrydelsen-2007-365605
http://www.filmweb.pl/serial/Zaginiony-2014-721491
http://www.filmweb.pl/serial/Bosch-2014-706546
http://www.filmweb.pl/serial/Fortitude-2015-694371
http://www.filmweb.pl/serial/Luther-2010-548378
http://www.filmweb.pl/serial/Wallander-2005-469669
http://www.filmweb.pl/serial/The+Loch-2017-787992
Niby w 100% nie odpowiada opisowi, ale jeśli chodzi o serial kryminalny to zawsze polecam "Columbo". Tam raczej zagadki rozwiazuje jeden tytułowy bohater, ale robi to właśnie dzięki swoim zdolnościom, a nie jakimś nowinkom technicznym, zresztą gdzie tam obecne, nowoczesne techniki jak serial był kręcony w latach 1968-2003. ;) To jest taki jednak bardziej luźny serial, nie taki mroczny, nawet z wątkiem komediowym trochę.
Columbo oglądałem za młodu jak leciało na RTL7, ale dzięki za przypomnienie, nie omieszkam ocenić na filmwebie :)
Jeżeli mogą być anime to poleciłbym "Death Note": http://www.filmweb.pl/serial/Notatnik+śmierci-2006-349326 oraz "Monster": http://www.filmweb.pl/serial/Monster-2004-192515
Klasyczne to: "Broadchurch" http://www.filmweb.pl/serial/Broadchurch-2013-662945
"Fargo": http://www.filmweb.pl/serial/Fargo-2014-688850
"Most nad Sundem": http://www.filmweb.pl/serial/Most+nad+Sundem-2011-603823
oraz:
"American Crime": http://www.filmweb.pl/serial/American+Crime-2015-710595
"Life on Mars": http://www.filmweb.pl/serial/Life+on+Mars-2008-368926
"Luther": http://www.filmweb.pl/serial/Luther-2010-548378
"Fortitude": http://www.filmweb.pl/serial/Fortitude-2015-694371
"Forbydelsen": http://www.filmweb.pl/serial/Forbrydelsen-2007-365605
"Ośmiornica": http://www.filmweb.pl/serial/Ośmiornica-1984-37781
Detektywa nie polecałem bo jak widzę już oglądałeś.
Widziałem dwa odcinki Fargo, ale jakoś mnie nie porwało. Rozkręca się to potem, czy odpuścić skoro początek mnie nie przekonał?:)
Mnie najbardziej podobał się sezon drugi. Pierwszy tak średnio mi podszedł przez to, że najpierw obejrzałem film a serial to jest właściwie jego rozbudowana kalka. Ciężko mi powiedzieć czy spodobają Ci się następne odcinki.
Fargo jest zajebisty! Pierwszy sezon najlepszy, drugi najkrwawszy, trzeci najbardziej po.ierdolony pod każdym względem (i uwaga: to nie jest przyjemne dla oka i rozumu).
http://www.filmweb.pl/serial/Mentalista-2008-477417
http://www.filmweb.pl/serial/Forever-2014-710942
http://www.filmweb.pl/serial/Impersonalni-2011-618075
http://www.filmweb.pl/serial/Smerfy-1981-96165
http://www.filmweb.pl/serial/Reksio-1967-98032
http://www.filmweb.pl/serial/Muminki-1990-119826
nic więcej nie przychodzi mi do głowy, jutro jeszcze coś podam :)
http://www.filmweb.pl/serial/Mi%C5%9B+Uszatek-1975-103872
http://www.filmweb.pl/film/Kozio%C5%82ek+Mato%C5%82ek-1960-98023
http://www.filmweb.pl/serial/Przygody+rozb%C3%B3jnika+Rumcajsa-1967-100344
polecam ten ostatni
Jeśli lubisz klimaty lat przedwojennych/powojennych :
https://www.filmweb.pl/serial/Zagadki+kryminalne+panny+Fisher-2012-649671
https://www.filmweb.pl/serial/%C5%9Aledztwo+na+cztery+r%C4%99ce-2015-710904 miniserial
https://www.filmweb.pl/serial/W+kr%C4%99gu+zbrodni-2012-665314 Co prawda odcinki dłuższe niż 50 min ale że to miniserial jest ich tylko 3 w sezonie . W jeden wolny dzień można "łyknąć " sezon . :)
https://www.filmweb.pl/serial/Ojciec+Brown-2013-665639
Tu już klasycznie ok 50 min .
polecam serial kręcony przez młodych "aktorów" :) chłopcy bardzo się starają, aby ich kryminał był jak najlepszy :)
https://youtu.be/DXEclSP-P-U
Policjanci z Miami
Gliniarz i prokurator
Diagnoza-morderstwo
Columbo
Monk
Magnum -choć mnie jakoś za bardzo nie wciągnął
Nash Bridges
Z całego serca polecam polski serial "Glina" z Jerzym Radziwiłowiczem i Maciejem Stuhrem. Nie trzeba czekać, aż się rozkręci, bo jest rozkręcony od 1. sceny. Mroczny klimat, dobre dialogi, znakomity główny bohater + muzyka Lorenza. Do tego nigdy nie wiesz, czy dana sprawa będzie pokazywana tylko w 1 odcinku, czy w całym serialu, przeplata się wszystko jak w życiu. Dla wielu serial kultowy. Niestety powstały tylko 2 "sezony". Niektórych scen nie zapomnę nigdy, mimo że bym chciała, bo są jak z horroru.