Najlepsze seriale o kosmosie. Top 10 seriali, które warto zobaczyć

autor: /
Najlepsze seriale o kosmosie. Top 10 seriali, które warto zobaczyć
Technicznie rzecz biorąc, wszystko jest w kosmosie: węże, rekiny, ludzie, Ziemia. My nie będziemy jednak tacy i w zestawieniu najlepszych seriali o kosmosie umieścimy te, których akcja przynajmniej częściowo toczy się poza naszą planetą. Gotowi? Dawno, dawno temu, w odległej galaktyce...

Ranking najlepszych seriali o kosmosie

Wśród najlepszych seriali o kosmosie nie mogło zabraknąć takich klasyków science fiction jak "Battlestar Galactica" czy "Star Trek". Nie zabraknie też nowych produkcji, takich jak "Siły kosmiczne", "For All Mankind" czy "The Mandalorian".

Mamy tu fanów seriali o kosmosie? Który z wybranych przez nas tytułów lubicie najbardziej? A może uważacie, że jakiejś produkcji brakuje? Czekamy na Wasze komentarze!

Bohaterem "Sił kosmicznych", serialu twórców kultowego "Biura", jest generał Mark R. Naird (Steve Carell) – uznany pilot Sił Powietrznych USA, który marzy o kierowaniu lotnictwem, otrzymuje zadanie poprowadzenia nowo utworzonej szóstej formacji sił zbrojnych USA – tytułowych Sił Kosmicznych. Sceptyczny, ale oddany swojej pracy Mark postanawia przeprowadzić się wraz z rodziną do odległej bazy w Kolorado. Wraz z zespołem naukowców oraz "Spacemanami" pracuje nad zadaniem otrzymanym od Białego Domu. Mają wspólnie jak najszybciej sprawić, że Amerykanie (ponownie) staną na Księżycu i całkowicie zdominują kosmos.

Seriale o kosmosie to nie tylko widowiska science fiction, których akcja toczy się w przyszłości, ale także dokumenty. Warto obejrzeć serial oryginalny Netflix "Odliczanie: Misja kosmiczna Inspiration4". Przedstawia on przygotowania do pierwszej misji orbitalnej, w której uczestniczyli tylko cywile. Od niekonwencjonalnego procesu selekcji przez intensywne miesięczne szkolenie dla astronautów cywilnych po długo wyczekiwany moment startu – serial pokazuje drogę do realizacji marzenia o podróży w kosmos oraz wyzwania natury umysłowej, fizycznej i emocjonalnej, jakim trzeba na niej sprostać.

"Orville" to serial zrodzony z miłości do "Star Treka". Jest to historia grupy oryginalnych bohaterów podróżujących przez kosmos na tytułowym statku. Znajdują się wśród nich nie tylko ludzie, ale także roboty czy kosmici. Odpowiedzialny za scenariusz Seth MacFarlane wcielił się także w jedną z głównych ról – kapitana Eda Mercera. Towarzyszą mu m.in. Adrianne Palicki, Halston Sage, Scott Grimes i Penny Johnson Jerald.

Trudno wyobrazić sobie ranking filmów o kosmosie bez "Gwiezdnych wojen". Serialu z tego uniwersum nie mogło zabraknąć i tu. Akcja "The Mandalorian" rozgrywa się w przyszłości, kilka lat po wydarzeniach z "Powrotu Jedi". Jest to historia samotnego rewolwerowca, jednego z Mandalorian, słynnych najemników i łowców nagród. Tytułową rolę gra Pedro Pascal. Twórcą serialu jest Jon Favreau.

Serial "For All Mankind" przedstawia alternatywną wersję historii. Bohaterem ludzkości, człowiekiem, który jako pierwszy postawił stopę na Księżycu, nie jest w niej Neil Armstrong, lecz Alexei Leonov. Twórcy pokazują, w jaki sposób tryumf Związku Radzieckiego w wyścigu kosmicznym wpłynął na losy świata. W rolach głównych Joel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Nick Toren, Chris Agos.

Oryginalny serial "Battlestar Galactica" zadebiutował w telewizji w 1978 roku. Akcja toczy się w odległej przyszłości, w której ludzkość rozprzestrzeniła się na grupie planet znanych jako Dwanaście Kolonii. W wyniku wojny z podstępnymi Cylonami zostają one jednak zniszczone. Grupa ocalałych gromadzi się na tytułowym statku, by odnaleźć legendarną Trzynastą Kolonię – Ziemię.

Serial "Final Space" opowiada historię Gary'ego Goodspeeda – astronauty, który właśnie kończy pięcioletnią odsiadkę na więziennym statku dryfującym w kosmosie – i jego przyjaciela Ciastusia, niszczyciela planet o niewinnej aparycji. Choć w tej szalonej animacji dla dorosłych nie brakuje humoru, twórcy nie stronią także od refleksji. W swojej opowieści chętnie poruszają tematy egzystencjalne. Gdzie kończy się wszechświat? Czy ludzie są skazani na samotność? Czy śmierć to ostateczny koniec?

"Star Trek" to bez wątpienia jedna z najbardziej kultowych serii sci fi w historii. Seriale z tego uniwersum wystarczyłyby na zapełnienie nie jednego, a kilku rankingów. Liczba miejsc jednak ograniczona, dlatego trzeba wybrać jeden. Ale który? Oryginalny serial z 1966 roku? A może którąś z nowszych produkcji, jak "Star Trek: Discovery" lub animację "Star Trek: Lower Decks"? Po długich namysłach padło na "Star Trek: Picard", w którym Patrick Stewart powraca w roli Jeana-Luca Picarda. Bohater musi zwerbować starych i nowych przyjaciół, by stawić czoła niebezpieczeństwom XXI wieku na Ziemi w desperackim wyścigu z czasem. Stawką jest przyszłość całej galaktyki...

Połączenie westernu i sci fi wydaje się Wam karkołomnym pomysłem? Jeśli tak, pewnie nie oglądaliście serialu "Firefly". Akcja produkcji Jossa Whedona toczy się w XXVI wieku, a jej bohaterami jest załoga kosmicznego transportowca dowodzonego przez kapitana Malcolma "Mala" Reynoldsa (Nathan Fillion). Podróżują oni przez galaktykę, imając się różnych, nie zawsze legalnych zajęć. Ich sytuacja komplikuje się, gdy zabierają na pokład parę wyjętych spod prawa uciekinierów.

Akcja "The Expanse" toczy się w odległej przyszłości. Układ Słoneczny został skolonizowany, jednak stosunki między Ziemią, Marsem a Pasem Asteroid nie należą do przyjaznych. Młoda kobieta odkrywa spisek, który może doprowadzić do wojny, a w konsekwencji do zagłady ludzkości. Serial, który zadebiutował w 2015 roku, jest adaptacją powieści "Przebudzenie Lewiatana" autorstwa Daniela Abrahama i Tya Francka (publikują oni pod pseudonimem James S.A. Corey). Zdobył uznanie widzów i krytyków nie tylko ze względu na stronę wizualną. Docenili oni także historię, której bohaterowie zostali uwikłani w politykę wrogich planet. W rolach głównych Thomas Jane, Shohreh Aghdashloo, Steven Strait, Cas Anvar, Florence Faivre i Wes Chatham.

Warto sprawdzić też nasze pozostałe zestawienia. Znajdziecie wśród nich m.in. najlepsze seriale o przetrwaniu, najlepsze seriale o aniołach, najlepsze seriale o narkotykach i najlepsze seriale o supermocach.