Polski Box Office: Wciąż kochamy swojskie komedie

Informacja nadesłana przez dystrybutora, Filmweb / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Polski+Box+Office%3A+Wci%C4%85%C5%BC+kochamy+swojskie+komedie-55942
Tylko przez jeden weekend "Michael Jackson's This Is It" panowało w zestawieniu polskiego box-office'u. I nie pomógł niewielki, bo zaledwie 15-procentowy spadek frekwencji. Muzyczny dokument o przygotowaniach do trasy koncertowej, która nigdy nie doszła do skutku, musiał zadowolić się miejscem drugim. Na osłodę pozostaje fakt, że w ciągu 13 dni wyświetlania sprzedano ponad 300 tysięcy biletów.

Kto zatem pokonał Króla Popu? Oczywiście polska komedia romantyczna (bądź obyczajowa, jak kto woli) "Nigdy nie mów nigdy". Film na starcie obejrzało 98 tysięcy osób, a wraz z pokazami przedpremierowymi ponad 100 tysięcy. To zaskakująco dobry wynik, biorąc pod uwagę zmęczenie polskich widzów tym gatunkiem.

"Nigdy nie mów nigdy" to jedna z pięciu premier, które zadebiutowały w pierwszej dziesiątce zestawienia. Oznacza to, że starsze tytuły musiały się mocno natrudzić, żeby mieć szansę na utrzymanie się na szycie. Niektórym przyszło to z łatwością, jak choćby animacji "Odlot", która zanotowała aż 61-procentowy wzrost sprzedaży biletów. Weekend halloweenowo-zaduszkowy nie był zbyt udany dla 10 produkcji Pixara, ale tym razem wynik jest już bliższy temu, czego przyzwyczailiśmy się oczekiwać od filmów rysunkowych. W drugi weekend sprzedano ponad 71 tysięcy biletów, co oznacza, że od premiery film zobaczyło już 700 tysięcy osób.

Bez problemów frekwencję z ubiegłego tygodnia udało się też utrzymać "Galeriankom", których łączny wynik to fantastyczne 518 tysięcy sprzedanych biletów. Trudno byłoby znaleźć film, który w tej dekadzie bardziej zaskoczył swoim niespodziewanym sukcesem finansowym. Minimalny spadek frekwencji zamotał z kolei "Dystrykt 9", ale jedynym obrazem, który naprawdę stracił, jest "Piła VI". Jednak spadek o 35% nie jest tak duży, jak można się było spodziewać po słabym początku. Film jest już o krok od 100 tysięcy, co mimo wszystko należy uznać za sukces.

Dwie premiery walczyły zażarcie o czwartą pozycję w box-offisie. Ostatecznie minimalnie lepsza okazała się roztańczona i rozśpiewana produkcja "Fame", ale "[Rec] 2" poradziło sobie również zaskakująco dobrze, sprzedając 30 tysięcy biletów. To jednak otwarcie słabsze od części pierwszej, którą na starcie obejrzało ponad 38 tys. osób (a wraz z pokazami przedpremierowymi 45 tysięcy).

Na 8. lokacie zadebiutował skandynawski przebój "Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet". Do Polski sława autora literackiego oryginału dotarła dość późno, może właśnie dlatego obraz zobaczyło tylko 10 tysięcy osób. Ostatnią premierą tygodnia w pierwszej dziesiątce jest animacja "Terra 3D". Walcząc o te same ekrany i widza co pixarowy "Odlot", film radził sobie dzielnie przyciągając do widzów 8,5 tysiąca osób.

Pełna dziesiątka box office'u poniżej.


## (zł)
Tytułwidzów w weekendwidzów w sumiewpływy w sumie
dni na ekranie
1
1
Nigdy nie mów nigdy
98 049
101 591
1 922 353
3
2
2
Michael Jackson's This Is It 78 195
301 545
5 377 329
13
3
3
Odlot
71 251
703 233
13 840 190
24
4
4
Fame
32 443
32 443
596 954
3
5
5
[Rec] 2
30 610
30 610
560 302
3
6
6
Galerianki15 470
518 449
8 747 726
45
7
7
Piła VI
12 837
94 510
1 681 415
17
8
8
Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet
10 255
10 255
206 489
3
9
10
Dystrykt 99 380
227 828
      -
31
10
9
Terra 3D
8 568
8 568
205 659
3
Dane udostępnione dzięki uprzejmości dystrybutorów

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones