Serial śledzi losy trójki nieznajomych, których łączy obsesja na punkcie true cime i którzy nagle wplątują się w prawdziwą zbrodnię, gdy badają tajemniczą śmierć sąsiada z ich nowojorskiego apartamentowca.
Rodzina McLusky rządzi miastem, w którym jedynym dobrze prosperującym biznesem jest więziennictwo, dążąc do porządku i sprawiedliwości tam, gdzie ich nie ma.
Przydzielana przez sąd opiekunka prawna defrauduje majątki podopiecznych i więzi ich w swojej pieczy. Jednak jej najnowsza ofiara ma niespodziewane znajomości.
Ponad 80-letni Earl Stone będący na granicy bankructwa dostaje propozycję lukratywnej pracy. Jako kierowca staje się nieświadomym przemytnikem narkotyków na usługach meksykańskiego kartelu.
Cindy i Jim dokładnie wiedzą, jakie cechy powinny charakteryzować ich dziecko, ale ponieważ nie mogą zostać rodzicami, postanawiają symbolicznie je pochować. Kiedy zakopują pudełko zawierające opis upragnionego potomka, tej samej nocy pojawia się w domu Timothy.
Laurel, nie otrzymując awansu z powodu uprzedzeń szefów, odchodzi i zakłada własną firmę. Potencjalni klienci są do niej sceptycznie nastawieni, dlatego kobieta wymyśla fikcyjnego wspólnika.
Norman Robberson to typowy Amerykański tatuś z nietypowym marzeniem: chce być wielkim detektywem. Kiedy więc do jego domu wprowadza się dwóch policjantów aby obserwować sąsiada podejrzanego o zbrodniczą działalność, Norman chce się wykazać. Zaczyna robić wiele dziwnych rzeczy, które bardzo utrudniają pracę policjanów. Ale nadejdzie dzień, kiedy los da Normanowi szansę pokazania na co go stać.
Siedmioletni Fred Tate otrzymuje propozycję wyjazdu do szkoły dla uzdolnionych dzieci. Nie podoba się to jego matce, która pragnie dla syna normalnego dzieciństwa.
Delikatny chłopak-cyborg, który zamiast dłoni ma nożyce, nagle zostaje bez opieki swojego twórcy. W pobliskim miasteczku poznaje nastolatkę, a potem zakochuje się w niej.
W złożonym procesie udowadniania winy lub niewinności nowojorscy detektywi i prokuratorzy pracują nad rozwiązaniem zagadek zbrodni i skazaniem przestępców, podczas gdy życie oskarżonych wisi na włosku.
Siedemnasty film w karierze reżyserskiej Woody'ego Allena. Scenariusz napisał sam, świadomie nawiązując w doborze motywów do dramatów Antoniego Czechowa. Akcja "Września", respektująca trzy klasyczne jedności, trwa kilkanaście godzin nocnych, przeciętych gwałtowną burzą. Jej miejscem jest dom w plenerze. A w nim kilka osób. Wszystko wskazuje na słoneczną, jesienną harmonię. Ale tej harmonii zagraża zamiar sprzedania domu. To zagrożenie staje się katalizatorem przyspieszającym i odsłaniającym to wszystko, co drzemie we wnętrzach ludzi. Poznamy wówczas ich prawdziwe uczucia i charaktery, bowiem sytuacja zmusi ich do wykonania znaczących gestów samookreślenia. Osobami tego dramatu są: Diana, była aktorka (Elaine Stritch) i towarzysz jej życia, Lloyd (Jack Warden), jej córka, Lane (Mia Farrow), która w wieku 14 lat zabiła w afekcie jednego z amantów matki, przyjaciółka Lane, Stefanie (Dianne Wiest) i pisarz Peter (Sam Waterston). Czasem pojawia się Howard (Denholm Elliot), starszy pan starający się o Lane.
Wychowany w Chicago Ren przeprowadza się do małego miasteczka, gdzie panuje zakaz tańczenia i słuchania rockowej muzyki. Chłopak buntuje rówieśników przeciwko lokalnej władzy.
Odnosząca sukcesy matematyczka (Clayburgh) idzie na ślub ojca i zakochuje się w synie (Douglas) narzeczonej ojca, przedwcześnie emetytowanym zawodowym bejsboliście. Musi wybrać pomiędzy nim a jej obecnym chłopakiem (Grodin), pomiędzy Chicago a Nowym Jorkiem i pomiędzy pracą badawczą a kierownictwem.