Pewnego dnia Yomogi Asanaka, uczeń pierwszego roku liceum Fujiyokidai, poznaje tajemniczego mężczyznę o imieniu Gauma, który twierdzi, że jest "użytkownikiem kaiju". Po nagłym pojawieniu się potworów, do akcji wkracza także gigantyczny robot DYNAZENON. Yomogii i jego przyjaciele, którzy znaleźli się w niewłaściwym miejscu o niewłaściwym czasie, zostają wciągnięci w walkę z kaiju.
Ziemski sojusz jest osłabiony, dlatego Harou zastanawia się nad sprzymierzeniem się z rasą Exif, która może sprowadzić na świat zagrożenie w postaci potężnego potwora.
Tsubasa Oozora rozpoczyna piłkarską karierę i walczy o spełnienie swoich największych marzeń, w tym występ na mistrzostwach świata z reprezentacją Japonii.
Pokolenie Cudów razem z Kuroko i Kagami tworzą Drużynę Vorpal Swords, aby wyzwać graczy Jabberwock na mecz po tym, jak ten zdyskredytował wszystkich japońskich koszykarzy jako małpy.
Gdy zło pojawia się na ziemi, bóstwo przeznaczenia wybiera do uratowania planety sześcioro bohaterów. W umówionym miejscu pojawia się jednak siedem postaci.
W jedenastym roku ery Meiji miecze zostają zakazane przez rząd, co przyczynia się do powolnego upadku samurajów. Wiele osób nie akceptuje zmian zachodzących w Japonii, przez co przestępczość nieuchronnie wzrasta. Rozwiązaniem dla kraju okazuje się więzienie na środku jeziora, z którego trudno uciec. Transportem więźniów zajmuje się trzech chłopców z rodziny Kumo.
Pewnego razu Sakura Sakurakouji jadąc autobusem spogląda za okno, a jej oczom ukazuje się widok ludzi palonych przez błękitne płomienie oraz chłopaka w jej wieku, który stoi pośród nich cały i zdrowy. Jednak gdy następnego dnia dziewczyna wraca na miejsce zdarzenia, nie ma tam żadnych spalonych ciał, ani innego dowodu morderstwa. Tymczasem do klasy Sakury dołącza nowy uczeń, a dziewczyna uświadamia sobie, że to właśnie jego widziała tamtej nocy. Chłopak, Rei Ogami, okazuje się być jednym z Code Breakerów - zabójców ze specjalnymi mocami, pracujących na zlecenie rządu.
Kon Hokaze najchętniej spędzałby czas grając w gry komputerowe. Pewnego dnia chłopak oferuje swą pomoc poznanej w wirtualnej rzeczywistości pięknej nieznajomej i w ramach wywiązania się z danej obietnicy, zostaje bez uprzedzenia wysłany do innego świata. Trafiając w sam środek zaciętej walki, przypadkowo ratuje z opresji księżniczkę Ecarlate wraz z jej świtą. Z braku innej opcji Kon przyłącza się do grupy przyszłej władczyni, szukając równocześnie sposobu powrotu do domu. W tym samym czasie ich śladem podąża grupa Incognito z Elekpylem Dukakisem na czele, próbująca za wszelką cenę nie dopuścić, by księżniczka dotarła do celu swej podróży.
W niezbyt odległej przyszłości, na powierzchni naszej planety trwa zacięta walka pomiędzy resztką ludzkości, zamieszkującą podziemne miasto Lacrima, a najeźdźcami z innej rzeczywistości, zwanymi Shangri-la. Wykorzystując zaawansowaną technologię i fizykę kwantową, elitarny oddział Smoczej Kawalerii podróżuje w przeszłość, poszukując "Smoczej Obręczy" - anomalii kwantowej zdolnej do przeważenia szali zwycięstwa w konflikcie. Sytuacja jest napięta, bowiem wróg prowadzi podobne poszukiwania. Niespodziewanie, anomalia odnajduje się w naszej rzeczywistości. Sprawy jednak bardzo się komplikują, bowiem Smocza Obręcz okazuje się być żywą osobą, którą część Kawalerzystów znała i darzyła uczuciem we własnej przeszłości. Tymczasem przybycie Shangri-la jest tylko kwestią czasu, a rozkazy w sprawie Smoczej Obręczy są jednak jednoznaczne: zdobyć za wszelką cenę lub zgładzić, aby nie wpadła w ręce wroga...