Push It To The limit

Seria "Grand Theft Auto" obecnie jest niekwestionowanym liderem wśród sandboxowych produkcji. To dzięki  Rockstarowi panuje obecnie wyścig w oferowaniu coraz to lepszych możliwości w tego typu
21 maja 2002 roku to dzień przełomowy w świecie gier, tego dnia światową premierę na PC miało "GTA III", które od razu zmieniło zasady za rynku. Gra oferowała otwarty świat pełen przeróżnych atrakcji, rozrywkę, która ilością możliwości przerosła marzenia graczy, wszystko to w znakomitej, jak na tamte czasy, grafice. Gra była skazana na sukces, osiągając to mimo kontrowersji i krytyki, która spadła na twórców w związku z brutalnością produkcji.


Claude Speed ma tylko jeden cel – zemstę na osobach, które go postrzeliły i wpakowały do więzienia. Tymi osobami są jego była dziewczyna Catalina i jej kochanek Miguel, członek kolumbijskiego kartelu.  Dzięki pomocy 8-balla, który uciekł razem z nim z transportu więziennego, nawiązuje kontakty z mafią z Liberty City. Pracując dla nich, zdobywa cenne zaufanie i kontakty, które pomogą mu w dokonaniu zemsty.


Rozgrywka w grze ogranicza poczynania gracza jedynie w niewielkim stopniu. Gracz nie jest zmuszany do przechodzenia od misji do misji, sam może decydować, jaki będzie jego następny ruch. Oczywiście nie znaczy to, że fabuła jest elastyczna i nieliniowa, a gracz może robić, co mu się żywnie podoba. Ale system rozgrywki pozwala na swobodną eksplorację świata gry, w przerwie od głównych misji można się uraczyć jednym z wielu pobocznych questów, które są miłą odskocznią i dają pełniejszy obraz historii, którą twórcy pragną nam przekazać. Do swobodnej eksploracji zachęca duża ilość easter eggów, które są rozsiane po całym świecie gry, oraz m.in. masa broni i paczek z pieniędzmi. Wszystko to sprawia, że każdy gracz, choć na chwilę, porzucił główną fabułę na rzecz pobocznych atrakcji.


Obsada aktorów, którzy użyczyli swych głosów postaciom z gry, jest znakomicie dobrana, co zresztą z czasem stało się znakiem rozpoznawczym serii. Joe PantolianoJoe PantolianoMichael MadsenMichael MadsenKyle MacLachlanKyle MacLachlan czy kojarzony z filmów gangsterskich Frank VincentFrank Vincent to tylko niektóre z gwiazd, które przyczyniły się do tego, że sceny dialogowe nawet przeszło 10 lat po premierze gry robią wrażenie. Jedynym minusem w tej kwesii być to, że protagonista nie wypowiada ani jednego słowa podczas rozgrywki, co może dziwić, biorąc pod uwagę, że większość bohaterów z serii GTA to postacie wygadane. Rockstar tłumaczył te trudności, ze zrealizowaniem "mówiącego" bohatera, ograniczeniami technicznymi w ówczesnych czasach.


Największym atutem produkcji Rockstara był jednak otwarty i ogromny jak na tamte czasy świat, który odwzorował realny klimat amerykańskiej metropolii. Dziesiątki wieżowców, szpital, posterunek policji, remiza strażacka, sklepy, stacje benzynowe, lotnisko, port i wiele innych atrakcji, nikt nie rzucił się na tak głęboką wodę z takim ogromnym sukcesem. Dając graczom duży świat z ogromem możliwości, twórcy ''Grand Theft Auto III (2001)GTA III'' trafili w dziesiątkę i zapoczątkowali swoją gangsterską serię, która dała im miliardy zysków, rzesze fanów czekających z wypiekami na twarzy na każdą kolejną część serii i zapoczątkowali modę na gangsterskie sandboxy, trwającą z resztą do dziś. A wszystko to dzięki kultowemu ''Grand Theft Auto III (2001)Grand Theft Auto III'', grze która odmieniła świat elektronicznej rozrywki. 
1 10 6
Czy uznajesz tę recenzję za pomocną?

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones