Obawiam się, że zaliczyłam już większość seriali utrzymanych w podobnym (smutnym, chłodnym, nieśpiesznym, ciemnym i otoczonym aurą niesamowitości) klimacie.
Wyprowadzi mnie ktoś z błędu i poleci serial, którego nie ma na liście? ;)
Riget I, II (1994)
Twin Peaks (1990)
Top of the Lake (2013)
Most nad Sundem (2011)
Forbrydelsen I, II, III (2012 )
What Remains (2013)
Utopia (2013)
Shetland (2013)
The Town (2012)
Broadchurch (2013)
Na granicy cienia (2011)
The Take (2009)
Low Winter Sun (2013)
Fargo (2014)
Detektyw (2014)
Durham County (2007)
Mayday (2013)
Black Mirror (2011)
Luther (2010)
Jeszcze zaliczyłabym do naszego nurtu trylogię "Wilcze prawo" . Nie ma niesamowitości, ale jest smutek, nieśpieszność, chłód i przygnębienie.
Heimsendir (2011)
Life on Mars (2006)
Im Angesicht des Verbrechens (2008)
W cieniu (2014)
Mały Quinquin (2014)
Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet? (2010)
to z tych, ktorych tu nie widzialem :)
Zdecydowanie http://www.filmweb.pl/serial/Southcliffe-2013-678106 który pod względem ponurej społecznej tonacji jest podobny do Wilczego Prawa.
Po co mam się powtarzać. Moje niektóre propozycje zostały już wymienione w tym temacie, który to obserwuję od początku jak powstał. 10% tej listy warta jest uwagi, reszta trzyma poziom słaby, naciągany średni i dobry.
Wielka mi wyrocznia. Ktoś Cię pytał o opinię? Wątek służy zgromadzeniu tytułów dla fanów określonego typu seriali a ty trollujesz opiniami. Fakt, miałam pecha, że akurat pod moim postem. Pokaż swoje propozycje, swoje tytuły ukryte. Miej odwagę narazić się na czyjąś opinię, że to, co Ci się podoba, jest słabe.
Ze skandynawskich polecam jeszcze serial Bron/Broen (Most nad Sundem). Dla odmiany psychopatyczna osobowość nie jest " czarnym charakterem", a je śiga;)
Lubię, lubię bardzo. Ale jeszcze nie wciągnęłam 3 serii, dzięki za przypomnienie. :)
jest Franc Kafka... potem długo, długo nic i reszta tych smutnych, chłodnych, nieśpiesznych, ciemnych acz przyjemnych wytworów.
mam z tylu glowy jeszcze ejden tytul, ktory chyba nie zostal jeszcze wymieniony, ale za cholere nie moge sobie przypomniec jak sie nazywal. Miniserial bodajze 3 odcinkowy, albo irlandzki albo dunski ale raczej irlandzki. Mala wioska przy pastwiskach, gosc bodajze wraca z wojny, stres go przerasta i idzie na wies postrzelac do napotkanych ludzi. Przyjezdza jakis policjant z wiekszej miesciny i bla bla bla. Kojarzy ktos?
Polecam Trapped (dzieje się na Islandii), Modus (szwedzki) , ciekawie zapowiada się 100 Code (szwedzko-amerykański), ale na razie obejrzałam tylko jeden odcinek, więc nie mogę polecić na 100%. Poza tym angielskie: River, Safe House, Unforgotten, Code of a Killer (na faktach), Black Work, Mayday.
Kilka nowych, wyszukanych tytułów. Dzięki za wpis, bo dawno nie było żadnej sensownej odpowiedzi w tym wątku. :)
Gdzie oglądałaś Trapped i Modus?
W angielskiej wersji na watch episodes . tv Niestety musiałam zrobić spacje, bo nie mogłam opublikować linku do strony.
A może coś z polskich seriali, np. "Glina" i "Pakt", są wręcz przesycone dusznym i ciężkim klimatem. Polecam też amerykański klasyk, który oglądałem jako dzieciak i odświeżyłem sobie jakiś rok temu i po tylu latach dalej jest rewelacyjny: "Crime Story".
Całkiem dobry jest też "The Secret of Crickley Hall", ale to już bardziej horror. Ale jak lubisz coś takiego, to polecam "American Horror Story" sezon 1 i 2.
w tym klimacie mogę polecić "W pułapce"
http://www.filmweb.pl/serial/W+pu%C5%82apce-2015-753852
W poszukiwanym przez Ciebie klimacie: London spy (2015), The night of, (2016) i koniecznie River (2015) ze Stellanem Skarsgårdem
http://www.filmweb.pl/serial/Quirke-2014-677828
http://www.filmweb.pl/serial/Secret+State-2012-671935
http://www.filmweb.pl/serial/La+Tr%C3%AAve-2015-750154
Powinno Ci się spodobać :)
Jest taki serialik, którego na filmwebie nie mogę znaleźć - Cardinal (produkcja z 2017). To kryminał, nieprzesadnie tajemniczy, za to poważnie zaśnieżony :D
Opis do znalezienia w IMDb, do obejrzenia w sieci bez specjalnych problemów.
Pozdrawiam.
Polecam islandzki serial "Trapped":
http://www.filmweb.pl/serial/W+pu%C5%82apce-2015-753852
Jest dokładnie taki jak sobie życzysz, czyli "w smutnym, chłodnym, nieśpiesznym, ciemnym i otoczonym aurą niesamowitości klimacie."
Gdybym mogła - ucałowałabym Was za ten temat !!!!!!!!!!!!!
Wasze listy już sobie skopiowałam i mimo, że FORTITUDE nie uważam za bardzo udany serial, to uwielbiam takie klimaty, atmosferę, nastrój.
Prawie połowę z Waszych poleceń mam już za sobą, ale dzięki Wam mam jeszcze sporo, mam nadzieję perełek, do obejrzenia !
HURA !!!
I jeszcze jeden film - http://www.filmweb.pl/film/Turysta-2014-709434
Mnie atmosfera aż wgniotła w ziemię :)
To właśnie uwielbiam :)
Witam od listopada trochę minęło .... super serial DARK, Mr.Mercedes, The Sinner, Ozark, :)......polecam wszystkie
Kanadyjski Cardinal https://www.filmweb.pl/serial/Cardinal-2017-782191 i wydaje mi się, że czeskie Pustkowie jest w podobnym klimacie https://www.filmweb.pl/serial/Pustkowie-2016-775634
To ja proponuję:
koniecznie: The Shadow Line https://www.filmweb.pl/serial/Na+granicy+cienia-2011-622954
też niezły: Low Winter Sun https://www.filmweb.pl/serial/Low+Winter+Sun-2013-663086 (jest też film z tymże wybierając po co sięgniesz miej świadomość, że o ile dobrze pamiętam film opowiada o tej samej historii co serial - nie jest to dodatek czy kontynuacja bądź wstęp tylko ta sama historia, choć trochę inaczej ukazana, więc w ogóle jest ciekawie zobaczyć jedno i drugie, ale nie wiem w jakiej kolejności lepiej)
Mindhunter https://www.filmweb.pl/serial/Mindhunter-2017-764111
Hannibal https://www.filmweb.pl/serial/Hannibal-2013-650378
Boss https://www.filmweb.pl/serial/Boss-2011-616572
Tabu https://www.filmweb.pl/serial/Tabu-2017-708201
to nie wiem czy jest to o co Ci chodzi, ale serial wyśmienity i z klimatem Afterlife https://www.filmweb.pl/serial/%C5%BBycie+po+%C5%BCyciu-2005-191325
i to podobnie, jak wyżej, Carnivàle https://www.filmweb.pl/serial/Carniv%C3%A0le-2003-110868 (tu warto dodać, że mi jak i wielu innym widzom, jak zauważyłam, spodobał się dopiero przy końcu pierwszego sezonu, podczas gdy pierwsze odcinki jakoś oglądało się ciężko. Ale to zawsze kwestia indywidualnego gustu)
Salem https://www.filmweb.pl/serial/Salem-2014-695610
Boardwalk Empire https://www.filmweb.pl/serial/Zakazane+imperium-2010-427194 (nie jestem pewna czy to taki klimat o jaki Ci chodzi)
Luther https://www.filmweb.pl/serial/Luther-2010-548378
Ray Donovan https://www.filmweb.pl/serial/Ray+Donovan-2013-647657
Hemlock Grove https://www.filmweb.pl/serial/Hemlock+Grove-2013-650081 (może?)
Castle Rock https://www.filmweb.pl/serial/Castle+Rock-2018-780186
Counterpart https://www.filmweb.pl/serial/Odpowiednik-2017-743745
Ozark https://www.filmweb.pl/serial/Ozark-2017-779550 (chyba inny klimat, ale drugi sezon rewelacyjny)
Requiem https://www.filmweb.pl/serial/Requiem-2018-791103
Mosaic https://www.filmweb.pl/serial/Mozaika-2018-798073
Maniac https://www.filmweb.pl/serial/Maniac-2018-770169
The Night Of https://www.filmweb.pl/serial/D%C5%82uga+noc-2016-673541 (mnie nie urzeka, ale ma wysoką notę, więc może Ci podejdzie)
Wire in the Blood https://www.filmweb.pl/serial/%C5%BB%C4%85dza+krwi-2002-139546
American Crime https://www.filmweb.pl/serial/American+Crime-2015-710595