Nie znalezlismy miasta lub kina odpowiadajacemu Twojemu wyszukiwaniu
Kino Iluzjon
Warszawa, Narbutta 50A
Repertuar dla kina Kino Iluzjon jest odświeżany w każdą środę w godzinach popołudniowych. Aktualizowane są godziny seansów oraz filmy grane w danym kinie. Kup bilety przez stronę wybranego kina lub przez system sprzedaży biletów z jakim kino współpracuje.
Aby utrzymać żonę z czworgiem dzieci, Henri-Désiré Landru uwodzi samotne i bogate kobiety. Gdy podpisują na niego pełnomocnictwo, znikają w tajemniczych okolicznościach.
Maria Tomanová wyjechała z czeskiego Mikulova do USA jako au pair, a dziś robi sesje zdjęciowe dla wielu słynnych modowych marek i magazynów, w tym dla "Vogue’a". Jej nazwisko jest lepiej znane w Stanach niż w ojczystym kraju, który nie dał młodej malarce zbyt wielu możliwości. Dopiero daleko od domu, w tętniącym życiem Nowym Jorku, mogła dokonać przemiany, dorosnąć i odnaleźć siebie. Towarzyszył jej partner, a potem mąż - historyk sztuki Thomas Beachdel. Film dokumentuje pięć lat z ich życia. Łączy intymny portret dwojga ludzi z historią o poszukiwaniu tożsamości w sercu amerykańskiej metropolii. Śledzimy ich osobiste i zawodowe losy, przepełnione pasją i obsesją na punkcie sztuki. Podziwiamy odwagę i wysiłek, jaki włożyli w poszukiwanie drogi do sukcesu i spełnienia. Tomanová fotografuje świat w szczególny sposób – stawia na pozytywne emocje, działając jako medium, przez które przepływa energia portretowanej osoby. Reżyserka filmu Marie Dvořáková, która również przeprowadziła się do USA, przedstawia fotografkę w ten sam sposób. Film staje się tym samym portretem dwóch Marii, które opowiadają historię amerykańskiego snu i poszukują korzeni, tożsamości, domu i drogi do urzeczywistnienia własnej wizji świata.
W 2008 roku Oslo ogłosiło duży międzynarodowy konkurs na budowę nowego Muzeum Muncha. Wbrew wszelkim oczekiwaniom wygrała go mała hiszpańska pracownia o nazwie Estudio Herreros, która jako jedyna zaproponowała niestandardowe rozwiązanie - wieżowiec. Film opowiada historię ryzykownego projektu, który trwał ponad dwanaście lat, zredefiniował pojęcie współczesnego muzeum i był kluczowym elementem wielkiej transformacji architektonicznej i urbanistycznej stolicy Norwegii. Stawia przy tym wiele pytań, w tym o to, jak powinny wyglądać muzea przyszłości oraz miasta, w których wszyscy będziemy chcieli mieszkać. Swoje koncepcje na ten temat przestawiają nie tylko architekci Muzeum Muncha, Juan Herreros i Jens Richter oraz jego dyrektor Tone Hansen, ale także dyrektorka Opery w Oslo Jenny B. Osuldsen oraz Einar Hagem i Marius Mowe - architekci Biblioteki Deichmana.