"Glina" bez trzeciej serii z powodu słabej oglądalności?

Wirtualnemedia.pl /
https://www.filmweb.pl/news/%22Glina%22+bez+trzeciej+serii+z+powodu+s%C5%82abej+ogl%C4%85dalno%C5%9Bci-44530
Emitowany w piątkowe wieczory w TVP 1 drugi sezon kryminalnego serialu "Glina" miał mniej widzów niż nadawane w tym samym czasie na antenach konkurencji filmy fabularne czy widowisko z gwiazdami. Na reklamach Jedynka zarobiła prawie 3,5 mln zł.
Średnia oglądalność trzynastu wyemitowanych przez TVP 1 odcinków drugiej serii "Gliny" wyniosła 1,65 mln widzów, co dało stacji 16,13 proc. udziału w grupie 4+ i 14,92 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
W paśmie emisji serialu (piątki ok. 22.00) Jedynka znalazła się dopiero na czwartym miejscu pod względem gromadzonej widowni. Liderem w tym czasie była stacja TVN, emitująca filmy fabularne, które oglądało 2,06 mln osób. Przed TVP 1 uplasowały się także Polsat (gł. filmy;1,89 mln) i TVP 2 ("Gwiazdy tańczą na lodzie", "Podkomisarz Brenda Johnson", programy o charakterze muzycznym; 1,79 mln).
Pokazywana jesienią 2004 roku w TVP 1 we czwartki o 20.30 pierwsza seria "Gliny" miała średnio 3,97 mln widzów przy udziale wynoszącym 26,39 proc. w grupie 4+ i 24,13 proc. w 16-49.
Drugi sezon serialu przyciągał przed ekrany głównie kobiety, widzów powyżej 35. roku życia oraz mieszkańców wsi i średnich miast.
Na spotach reklamowych nadawanych wokół produkcji TVP 1 zarobiła w sumie 3,4 mln zł - wynika z danych cennikowych netto, nie uwzględniających rabatów.
Na razie nie wiadomo, czy Telewizja Polska zdecyduje się zrealizować trzecią serię "Gliny".