• Roztopy (recenzja filmu Pierwszy śnieg)
    Pierwszy śnieg

    Roztopy

    "Pierwszy śnieg" to dwugodzinny maraton scen spod znaku "Co oni brali?"; emocjonalnie płaski, niewiarygodny i chwilami niezamierzenie śmieszny dreszczowiec klasy B. Fani Nesbø będą na nim płakać....)
    Łukasz Muszyński
  • Mother!

    U niej w domu

    "mother!"to być może jego najbardziej radykalne dzieło – surrealistyczny koktajl Polańskiego, von Triera i Bunuela. Trochę dreszczowiec, trochę baśń, przede wszystkim jednak autotematyczny utwór o...)
    Łukasz Muszyński
  • Hity z satelity (recenzja filmu Geostorm)
    Geostorm

    Hity z satelity

    Podobno spora część ludzkości wierzy w spiskową teorię o mocarstwach kontrolujących zjawiska atmosferyczne. Dla nich "Geostorm" będzie miał zapewne posmak fabularyzowanego dokumentu o boskich...)
    Michał Walkiewicz
  • Nastrój na jutro (recenzja filmu Człowiek z magicznym pudełkiem)
    Człowiek z magicznym pudełkiem

    Nastrój na jutro

    "Człowiek z magicznym pudełkiem" jest dystopijną love story, w której stalinowskie lata pięćdziesiąte i Polska A.D. 2030 – wyraźnie "dobrozmianowa", choćby za sprawą podsycanej przez władze fobii...)
    Michał Oleszczyk
  • Djam

    Śpiew peryferii 

    W "Djam" Gatlif wraca zbrojny w standardową miksturę: wciąż fascynują go pogranicza i ich mozaikowa, hybrydyczna kultura; dalej kocha wygnańców, ludzi niezakorzenionych w żadnym konkretnym "tutaj",...)
    Marcin Stachowicz
  • Pomiędzy słowami

    Aliens

    Podobnie jak poprzedni film reżyserki, "Strefa nagości", "Pomiędzy słowami" to kino stawiające odbiorczy opór, chłodne, miejscami bliższe wizualnemu esejowi. Taki już paradoks jej filmografii: niby...)
    Jakub Popielecki
  • Zabić arbuza

    Bajka o dzikich arbuzach

    Dlaczego hodowane arbuzy dają uszkodzone owoce? Czy syn powinien słuchać swojego ojca? Czy mówienie prawdy się opłaca? I czy brutalny morderca może być dobrym człowiekiem? Refleksje nad tymi kilkoma...)
    Dorota Kostrzewa
  • Hugo

    Dzidkoland

    Reżyser Wojciech Klimala, lepiąc swój film ze strzępków prozaicznych rozmów, banalnych sytuacji oraz intymnych chwil, bez pudła portretuje paradoksy relacji bohaterów. Jest doskonały w selekcji...)
    Michał Walkiewicz
  • Jak uratować rodzinę (recenzja filmu Potworna rodzinka)
    Potworna rodzinka

    Jak uratować rodzinę

    Sam pomysł, by w animacji dla dzieci opowiedzieć o rozpadzie rodziny, jest ciekawy. To w końcu najlepszy sposób, by przyciągnąć do kina wszystkich członków familii. Nie ma się jednak co oszukiwać –...)
    Dorota Kostrzewa
  • Ekstremiści (recenzja filmu Biegacze)
    Biegacze

    Ekstremiści

    "Biegacze" mają klasyczną, dokumentalną strukturę: równolegle śledzimy przygotowania do ultramaratonu, słuchamy "gadających głów" – głównie opowieści o filozofii życiowej i motywacjach bohaterów – i w...)
    Marcin Stachowicz
  • Brzydkie kaczątko rapu (recenzja filmu Patti Cake$)
    Patti Cake$

    Brzydkie kaczątko rapu

    Jasper do perfekcji opanował sztukę łączenia naiwnej baśni z wiarygodnym obrazem ludzi poharatanych przez życie. To właśnie ta mieszanka była zawsze kluczem do sukcesu kina niezależnego. Sama "Patti...)
    Marcin Pietrzyk
  • Tren o Warszawie (recenzja filmu Pewnego razu w listopadzie)
    Pewnego razu w listopadzie

    Tren o Warszawie

    "Pewnego razu w listopadzie" przywodzi na myśl zarówno wojujące kino społeczne Kena Loacha, jak i neorealistyczne arcydzieła Vittoria De Siki. Tak jak wymienieni mistrzowie, polski reżyser staje w...)
    Łukasz Muszyński
  • Znajdźcie tę głupią sukę i wrzućcie ją...

    Spokojnie, to tylko internet

    Diagnoza stawiana przez reżysera w "Znajdźcie tę głupią sukę i wrzućcie ją do rzeki" nie jest szczególnie odkrywcza. Brand opowiada historię bohaterów, posiłkując się kliszami tak stereotypowymi, że...)
    Marcin Pietrzyk
  • Nikt nie patrzy

    Niewidzialny

    Reżyserka Julia Solomonoff nieźle chwyta uwikłanie amerykańskiej kultury – obecne wbrew pozorom również w demokratycznym nowojorskim tyglu – w uprzedzenia rasowe, etniczne i płciowe. Dzięki temu jej...)
    Marcin Stachowicz
  • Balkan Noir

    Zemsta i papierosy

    W paczce jest dwadzieścia scen. Każda rozpoczyna się od pierwszego zaciągnięcia, a kończy – ostatnim wypuszczeniem dymu. Emocjonalnie gęste miniatury rozdzielone są interludiami. To kolażowe formy...)
    Michał Walkiewicz
  • Uwodziciel

    Serce emigranta nie sługa

    Oglądając "Uwodziciela", prawie nie czuje się tego, że jest to pierwszy pełnometrażowy film reżysera. Alami wykazuje się dużą zręcznością w tworzeniu interesujących bohaterów. Świetnie radzi sobie...)
    Marcin Pietrzyk

Recenzje Użytkowników

magazyn

0525044c46eb8916c1c0503e1e98294b