RSS

recenzje gier

recenzje redakcji

  • Boliwijska piaskownica

    Ubisoft upodobał sobie gry z otwartym światem. Czasem mam wrażenie, że każdy kolejny tytuł jest mniejszym bądź większym eksperymentem, który ma przybliżyć francuskiego dewelopera do znalezienia złotej formuły sandboksa.

  • Tożsamość robota

    Najnowsza gra Yoko Taro jest nie tylko majstersztykiem w warstwie gameplay'u, jest również efektownym egzystencjalnym traktatem rozpisanym na wielogłos zagubionych, skrzywdzonych i poszukujących tożsamości istot.

  • Powolne zejście na dno

    Choć sama historia opowiedziana w "Diluvion" jest intrygująca i zachęca do zgłębiania jej meandrów, cała reszta robi wszystko, aby nam to obrzydzić.

  • Zew przygody

    Pierwszy tytuł na Nintendo Switch to prawdziwe trzęsienie ziemi. "The Legend of Zelda: Breath of the Wild" pokazuje, że Nintendo wie, jak robić gry z otwartym światem.

  • Kataną i mieczem

    Takie rzeczy tylko w grach! Potężny wiking zamachuje się toporem na okutego w zbroje płytową rycerza, kiedy nagle otrzymuje miażdżące uderzenie od atakującego z flanki samuraja. Tak wygląda rzeczywistość "For Honor".

  • Psychodelia w rytmie RPG

    Po kilku potknięciach "Torment: Tides of Numenera" w końcu trafia na komputery osobiste. Produkcja InXile nie jest pozbawiona pomniejszych wad, ale przywodzi na myśl złotą erę cRPG końca lat 90.

  • Z daleka widok był piękny

    Jakiś czas temu w mediach pojawiła się kampania społeczna, która przekonywała, że: "Robienie gier jest przyjemniejsze od grania". Zagłębiając się w zakamarki miasteczka Shivercliff, coraz bardziej nabierałam przekonania, że jest ...

  • Baltazara zgłoskami zapisana ruina

    Można znaleźć kilka powodów do narzekania na "Horizon Zero Dawn", ale spójrzmy prawdzie w oczy: to gra, w której biegamy rudą, pyskatą dziewczyną i szyjemy z łuku do wielkich, biomimetycznych maszyn.

  • Włoska robota

    Słynny fiński snajper Simo Häyhä miał potwierdzonych 505 skutecznych strzałów ze swojej broni snajperskiej. Karl Fairburne, bohater serii "Sniper Elite", z pewnością już go wyprzedził. I będzie zwiększać ten dystans, tym razem ...

recenzje użytkowników

  • Sniper Elite III: Afrika

    Duch Pustyni

    Sniper Elite III: Afrika, 2014

    [PC] autor: nek151

    W stosunku do "Sniper Elite V2", gra doczekała się poprawek, które uatrakcyjniły rozgrywkę, jednakże kilka irytujących elementów pozostało bez zmian. Dla osób, które dobrze bawiły się w drugą odsłonę serii, część trzecia powinna ...

  • Metro 2033: Wojny

    Podziemna gospodarka

    Metro 2033: Wojny, 2014

    [] autor: Dynx20

    "Metro 2033: Wojny" jest wynikiem przeniesienia na urządzenia mobilne intrygującej i oryginalnej wizji postapokalipsy, którą światu zaserwował Dmitrij Głuchowski. Za omawiany tytuł odpowiedzialne jest "DaSuppaStudios" mające na ...

  • Far Cry 2

    Symulator nudnego Safari 2008

    Far Cry 2, 2008

    [PC] autor: Pechowiec

    Seria "Far Cry" od 2004 nieźle miesza w gatunku pierwszoosobowych strzelanin. Pierwsza odsłona zauroczyła wszystkich rewelacyjną grafiką, otwartością świata i wysokim poziomem trudności. Trzecia część idealnie połączyła gatunek ...

  • Resident Evil 7 biohazard

    Witamy w rodzinie

    Resident Evil 7 biohazard, 2017

    [PC] autor: nek151

    "Resident Evil 7" jest tym, czego potrzebowała ta seria. Zapewne wyznaczy kierunek rozwoju dla przyszłych części marki, która, jeśli dobrze poprowadzona, może ponownie znaleźć się na szczycie jeśli chodzi o gry z gatunku grozy.

  • Primordia

    Serce Blaszanego Drwala

    Primordia, 2012

    [PC] autor: _GsHock_

    Oto okazuje się, że malutka gra o skromnych środkach (notabene figurująca na rynku już od kilku lat!) oferuje graczowi więcej niż niejeden korporacyjny twór z wielomilionowym budżetem.

  • The Elder Scrolls IV: Oblivion

    Kastracja wg postępu

    The Elder Scrolls IV: Oblivion, 2006

    [PC] autor: Piotrek4

    Choć "Oblivion" sam w sobie jest dobrą grą, spędzanie z nim czasu to raczej rozczarowanie niż zachwyt. Świadomość cofnięcia się, kastracji, uproszczeń jest zbyt duża, by czerpać z niego radość na sto procent. 

  • Need for Speed Most Wanted

    Ścigani

    Need for Speed Most Wanted, 2005

    [PC] autor: mDiablo123

    Gdy w 1994 roku powstała pierwsza część "Need for Speeda", było do wyboru 8 samochodów i 7 tras. Wszystko zaczęło się zmieniać od powstania serii filmów "Szybkich i wściekłych", gdzie pokazano, jak powinny wyglądać nielegalne ...

  • The Quest

    Z miłości do klasyki

    The Quest, 2005

    [] autor: drenz

    "The Quest" to idealny tytuł dla tego typu gry. W końcu w grach RPG gracz ma do wykonania jakieś zadanie a przy okazji również wiele pomniejszych. Z drugiej strony nazwa gry sprawia, że wiele osób, choć nawet gdzieś przeczytało ...

gorące recenzje

o