RSS

recenzje gier

recenzje redakcji

  • Dark Souls w cyberpunkowym sosie

    Akcja gry dzieje się w niedalekiej przyszłości, kiedy to ludzkości grozi poważna katastrofa ekologiczna związane z efektem cieplarnianym i nadmiernym wyeksploatowaniem surowców.

  • Gra jak malowanie

    Jeszcze parę lat temu zarzucano Nintendo stagnację i ciągłe eksploatowanie tych samych marek. Pierwszy "Splatoon" zamknął jednak usta malkontentom i pokazał, że w firmie wciąż drzemie olbrzymi kreacyjny potencjał.

  • Duch Colina wiecznie żywy

    Co mają wspólnego serie "Colin McRae Rally" (czyli później "DiRT") oraz "Need for Speed"? Po pierwsze, to jedne z dłużej wydawanych cykli gier samochodowych. Po drugie, obie z czasem zatraciły swoją tożsamość i przeszły długą ...

  • Róża pustyni

    Jest coś magicznego w schyłkowym okresie generacji. Kiedy najwięksi mobilizują siły, by jak najszybciej zawojować nową platformę, a oczy wszystkich zwrócone są ku następcy, dzieją się cuda. Zanim poprzednik odejdzie do lamusa na ...

  • Rogalik z nadzieniem ze "Wstrząsu"

    Na scenie gier niezależnych rysuje się wyraźnie kilka trendów. Jednym z nich jest mechanika roguelike, drugim – pixel-art, trzecim – powrót do lat minionych, czyli bazowanie na nostalgii. Wszystkie trzy znalazły się w "Strafe".

  • Równia pochyła

    Najnowsza gra gliwickiego studia The Farm 51 niemal od samego porządku chce pokazać, że jest dla weteranów branży nowym otwarciem. Po wycieczce w odmęty kampowego piekła z NecroVision i nieudanej wyprawie śladami Indiany Jonesa, ...

  • W swoim czasie

    Pierwsze minuty "Rime", gdy wyrzucony na nieznany brzeg chłopiec odzyskuje przytomność i powoli, kulejąc, zaczyna rozglądać się wokół, doskonale zdradzają ideę przyświecającą twórcom. 

  • Kung Fury

    Ewolucja serii odmierzana jest raczej drobnymi zmianami w mechanice niż wielkimi transgresjami w rodzaju formalnych eksperymentów w "Street Fighterze". Ale jeśli jej efektem wciąż są tak dobre gry, możecie spać spokojnie: ta ...

  • Wściekłe pięści

    Nintendo nie byłoby sobą, gdyby wydało normalną bijatykę w stylu "Tekkena" czy "Street Fightera". Zawsze musi jednak wsadzić do swoich gier coś dziwnego, co obowiązkowo podzieli graczy. Tym razem - sterowanie ruchowe!

recenzje użytkowników

gorące recenzje