Wiadomości, jakie przynosi pełnometrażowy dokumentalny debiut Seidla, wcale nie są dobre. Austria z początku lat 90. wyrasta na nowoczesne społeczeństwo klasowe, gdzie wyrobnicy z Trzeciego Świata za głodową stawkę rozprowadzają codzienną prasę na ulicach Wiednia. Sterowane przez korporacyjnych najemców kukiełki - ubrani w kuriozalne... Wiadomości, jakie przynosi pełnometrażowy dokumentalny debiut Seidla, wcale nie są dobre. Austria z początku lat 90. wyrasta na nowoczesne społeczeństwo klasowe, gdzie wyrobnicy z Trzeciego Świata za głodową stawkę rozprowadzają codzienną prasę na ulicach Wiednia. Sterowane przez korporacyjnych najemców kukiełki - ubrani w kuriozalne kanarkowe uniformy imigranci między innymi z Indii i Pakistanu - ściubią szyling do szylinga, bez względu na porę dnia i roku. Chłodna, wytrwała kamera bezgłośnie podąża za każdym ich krokiem. Seidl łączy rozmowy z klientami, migawki z odwiedzanych ciasnych mieszkań, pachnących śmiercią szpitali i dusznych sal modlitewnych w eklektyczny portret swojej ojczyzny. "Good News" przypomina fototapetę, którą dekoduje wnikliwe spojrzenie, objawiające utkane z codziennego szaleństwa podszycie oficjalnej narracji. czytaj dalej