Przerwa na reklamę w trakcie filmu łamie prawo autorskie

Variety /
https://www.filmweb.pl/news/Przerwa+na+reklam%C4%99+w+trakcie+filmu+%C5%82amie+prawo+autorskie-41816
Szwedzcy reżyserzy filmowi mają powód do zadowolenia. Sąd Najwyższy uznał we wtorek, że telewizje muszą uzyskać zgodę twórców, zanim przerwą ich filmy reklamami.

Sędziowie stwierdzili, że przerywanie filmu reklamami psuje ich odbiór wśród widzów i łamie prawa autorskie realizatorów. Interesy wielkich nadawców nie są ważniejsze od możliwości decydowania o tym, jak dzieło będzie prezentowane.

Czy podobnego wyroku doczekamy się kiedyś także u nas? Z pewnością każdy polski widz nie miałby nic przeciwko temu.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones