Silent Hill (2006)

Silent Hill (2006)

pressbook

O PRODUKCJI

Dla reżysera Christopha Gansa, najbardziej pociągające w projekcie Silent Hill było to, że jest "opowieścią z innego świata", mieszanką horroru, SF i dramatu, której nie można jednoznacznie zaklasyfikować do żadnego gatunku. "To klasyczna historia w stylu Twilight Zone, która opiera się na emocjach i siłach nadprzyrodzonych - mówi Gans. Historia ta rozgrywa się w różnych wymiarach, których łącznikiem jest cierpienie żyjących tam istot. Można w niej znaleźć elementy dramatu romańskiego i surrealizm science fiction".

Producent Samuel Hadida wyjaśnia: "Film powstał z przekształcenia gry komputerowej, która osiągnęła niezwykłą popularność, ponieważ każdy grający mógł w niej doświadczyć czegoś wyjątkowego. Nasz film wzbogaca i rozwija te doznania poprzez dodanie głębi i mitologii do już istniejącej fantastycznej koncepcji".

Przekonanie twórców gry, firmy Konami, do sprzedaży praw do nakręcenia filmu nie było łatwe, jednak Hadida wiedział, że bogata estetyka gry i jej narracja "z dreszczykiem" idealnie pasują do encyklopedycznej wiedzy filmowej Gansa. "To specyficzna historia z dużymi odniesieniami do współczesnego kina, ponieważ japońscy twórcy czerpali inspirację od mistrzów horroru" - tłumaczy Hadida.

SILENT HILL W KILKU WYMIARACH
WYBÓR AKTORÓW
UDRĘCZONE ISTOTY Z SILENT HILL
POWSTANIE 4 ŚWIATÓW SILENT HILL
o