The Hills Have Eyes

plakat - Wzgórza mają oczy (2006)

pressbook

O FILMIE

"Coś tu nie gra. Nie jesteśmy sami"
- Bobby Carter

Według annałów współczesnych lęków, niewiele filmów miało równy wpływ na kino co kultowy klasyk Wesa Cravena "Wzgórza mają oczy". Szorstka, okrutna i nieustannie zaskakująca historia o rodzinie, która w trakcie wakacji nagle musi stoczyć desperacką bitwę o przetrwanie, była filmem o bardzo niewielkim budżecie, lecz niezwykle porażającym - zarówno poprzez intrygujący temat, jak bezpośrednio na układ nerwowy.

Obecnie nadszedł czas na współczesną reinterpretację dzieła stworzonego przez mistrza suspensu Wesa Cravena - pod jego własnym nadzorem produkcyjnym, wespół z Marianne Maddaleną i Peterem Lockem. Nowe "Wzgórza mają oczy" to utwór dwóch błyskotliwych filmowców. Alexandre'a Aja i Gregory'ego Levasseura, który poprzedni hit, "Blady strach" wzbudził zachwyt i kontrowersje, podbijając poprzeczkę współczesnego filmu grozy dzięki swej wizji plastycznej i wstrząsającego ujęcia tematyki psychologicznego terroru.

Aja i Levasseur przenieśli tę budzącą dreszcz grozy i potęgującą strach historię w XXI wiek, odświeżając ją poprzez poruszający do trzewi realizm i specyficzny styl plastyczny - w sposób, który zadziwi całe nowe pokolenie widzów kinowych.

A wszystko zaczyna się od typowej rodzinnej wycieczki. Z okazji rocznicy ślubu nieokrzesany policyjny detektyw z Cleveland "Big Bob" Carter (TED LEVINE) zabiera swą gadatliwą żonę Ethel (nominowana do Oscara ® KATHLEEN QUINLAN) i resztę rodziny na wyprawę do Kalifornii - w nadziei, że wspólna podróż pomoże naprawić nadszarpnięte więzi rodzinne. Nikt nie wyraża z tego powodu szczególnego entuzjazmu. Najstarsza córka, Lynn (VINESSA SHAW) martwi się o bezpieczeństwo swego małego dziecka, zaś jej mąż, niezbyt uprzejmy technokrata Doug (AARON STANFORD) obawia się kontaktów ze swym teściem. Nastoletnia Brenda (EMILIE DE RAVIN) z żalem porzuciła swych przyjaciół dla rodzinnej wycieczki, zaś mały rozrabiaka Bobby (Dan Byrd) z odrazą myśli o obowiązku opiekowania się należącymi do rodziny dwoma alzackimi owczarkami, Beauty i Beast. Tym niemniej cały klan zapakował się do ukochanego wozu kempingowego Boba, Airstrem rocznik 88, i skierował się na zachód.

A potem Big Bob musi pojechać objazdem. Nagle rodzina Carterów wjeżdża na bezludną przestrzeń pustyni, gdzie na przestrzeni wielu mil wszystko wydaje się martwe. Kiedy pojawiają się kłopoty z samochodem, wszyscy orientują się, że popadli w spore tarapaty, nie mogąc liczyć na niczyją pomoc, z coraz bardziej doskwierającym słońcem nad głowami. A kiedy przygotowują się do walki o przetrwanie na pustyni, pojawia się jeszcze gorsze zagrożenie. Carterowie zdają sobie sprawę, że wbrew pierwszym odczuciom wcale nie są tu sami. Wśród wzgórz otaczających pustynię ukrywa się jeszcze jedna grupa ocalałych: bezustannie głodny, żądny krwi klan mutantów - przerażające potomstwo grupy górników, zapomnianych tu w czasach, kiedy na pustyni przeprowadzano testy jądrowe, którego nic nie powstrzyma przed sięgnięciem po Carterów. W obliczu nadciągając ej dziczy Carterowie muszą się trzymać razem, jeśli chcą mieć choć nadzieję na ponowne ujrzenie cywilizowanego świata.

"Wzgórza mają oczy" to realizacja studia Craven/Maddalena Films oraz Peter Locke Production dla Fox Searchlight Pictures.

WZGÓRZA MAJĄ OCZY: WCZORAJ I DZIŚ
CARTEROWIE JADĄ NA PUSTYNIĘ
ATOMOWA RODZINKA: MIESZKAŃCY WZGÓRZ
POSZUKIWANIE WZGÓRZ, KTÓRE MAJĄ OCZY
TWORZĄC WZGÓRZA Z OCZAMI
o