Wszyscy znamy Kermita i wiemy, że jako żaba dzieciństwo spędził w bagnie. Film przenosi nas w czasy, kiedy 10-letni Kermit razem z przyjaciółmi marzy o dokonaniu czegoś niezwykłego, co może odmienić ich życie. Opowieść zaczyna się w momencie, gdy dorosły Kermit wraca w rodzinne strony na zjazd starych przyjaciół. Wspominają czas, kiedy opuścili bagno. Podczas wycieczki jego przyjaciele zostają porwani. Kermit musi ich uwolnić. Wyrusza na ratunek, odkrywa swoje przeznaczenie i głos.
Podczas wizyty w dawno nieodwiedzanych, rodzinnych stronach, na moczarach - najsłynniejsza żaba w Hollywood - wspomina dziecięce lata. On i dwójka jego najbliższych przyjaciół, Goggles i Croaker, marzyli, że zostawią bezpieczne strony swojego bagniska i wyruszą w świat daleki i nieznany, by przeżyć ekscytujące przygody. Nie sądzili, że zdarzy się to tak szybko. Wkrótce bowiem Goggles trafił w łapy złowieszczego nauczyciela, który zaplanował, że wykorzysta jego eksponat podczas lekcji przyrody. Kermit i Croaker wyruszają przyjacielowi na ratunek i udaje im się ocalić mu życie. Ale powrót na bagno jest niemożliwy.