22 maja 1915 r. zderzenie w Quintinshill, niedaleko Gretna, stało się najtragiczniejszą katastrofą kolejową w historii Wielkiej Brytanii, w której zginęło 226 osób a setki zostało rannych. W zderzeniu brały udział trzy pociągi. Pierwszym z nich był wojskowy skład wypełniony żołnierzami, mającymi wziąć udział w desancie na Gallipoli,22 maja 1915 r. zderzenie w Quintinshill, niedaleko Gretna, stało się najtragiczniejszą katastrofą kolejową w historii Wielkiej Brytanii, w której zginęło 226 osób a setki zostało rannych. W zderzeniu brały udział trzy pociągi. Pierwszym z nich był wojskowy skład wypełniony żołnierzami, mającymi wziąć udział w desancie na Gallipoli, pozostałe dwa pociągi były cywilnymi składami pasażerskimi. Po katastrofie przeprowadzono śledztwo, w którym sygnalizatorzy, George Meakin i James Tinsley zostali uznani za winnych i obaj skazani na więzienie. Neil Oliver bada serię błędów mogących spowodować kolizję (w tym rolę, jaką odegrały firmy kolejowe i rząd) oraz stara się określić, czy gdyby dochodzenie zostało przeprowadzone dzisiaj, doprowadziłoby do tych samych wniosków.