W czeskiej kinematografii drugiej połowy lat osiemdziesiątych popularne stają się apolityczne filmy dla młodzieży. W centrum uwagi znajduje się tu młody człowiek u progu... Zobacz pełny opis
W czeskiej kinematografii drugiej połowy lat osiemdziesiątych popularne stają się apolityczne filmy dla młodzieży. W centrum uwagi znajduje się tu młody człowiek u progu dojrzałości, którego bardziej niż sytuacja ogólnospołeczna obchodzi jego własna przyszłość. Siostry z drugiego filmu reżyserki Evy Štefankovičovej także zmagają się zW czeskiej kinematografii drugiej połowy lat osiemdziesiątych popularne stają się apolityczne filmy dla młodzieży. W centrum uwagi znajduje się tu młody człowiek u progu dojrzałości, którego bardziej niż sytuacja ogólnospołeczna obchodzi jego własna przyszłość. Siostry z drugiego filmu reżyserki Evy Štefankovičovej także zmagają się z problemami typowymi dla swojego wieku: chłopcy i budząca się seksualność, znalezienie swojego miejsca w świecie i na ówczesnym rynku pracy. Helena jest zdolną fryzjerką, Vlasta chce być modelką. Wkrótce obie dochodzą do wniosku, że najdalej zajdą w duecie. Dominujący komediowy nastrój przełamuje czasem smutna refleksja nad faktycznymi możliwościami tych dziewczyn "jakich wiele", ale spodziewane konflikty rozegrają się bez większych burz. Pojawiająca się w filmie melancholia do dziś oddziałuje na widownię, głównie na jej żeńską część. Nie tylko na tę, która pamięta czasy początków pierestrojki i odczuwa nostalgię za tym, co dawno minęło.