Hirata Oriza jest czołowym japońskim dramatopisarzem i reżyserem, który prowadzi zespół teatralny Seinendan. Jaką strategię przyjął i praktykuje Hirata, aby jego sztuka... Zobacz pełny opis
Hirata Oriza jest czołowym japońskim dramatopisarzem i reżyserem, który prowadzi zespół teatralny Seinendan. Jaką strategię przyjął i praktykuje Hirata, aby jego sztuka oraz niezbyt komercyjna grupa przeżyły we współczesnym, wysoce kapitalistycznym społeczeństwie? Jak Teatr 1 (trzecia część z serii kina obserwacyjnego / Observationa FilmHirata Oriza jest czołowym japońskim dramatopisarzem i reżyserem, który prowadzi zespół teatralny Seinendan. Jaką strategię przyjął i praktykuje Hirata, aby jego sztuka oraz niezbyt komercyjna grupa przeżyły we współczesnym, wysoce kapitalistycznym społeczeństwie? Jak Teatr 1 (trzecia część z serii kina obserwacyjnego / Observationa Film Series #3) opowiada o świecie reżysera, tak Teatr 2 (czwarta część serii) to pełnometrażowy dokument o relacji Hiraty z rzeczywistością. Seinendan, z siedzibą w Komaba Agora Theatre w Tokio, to dosyć duży zespół teatralny, w którego skład wchodzi 60 aktorów i 20 członków obsługi. Jednakże nie występują oni w teatrach powyżej 200 miejsc dla widowni, by zintensyfikować przeżycia publiczności. Ponadto nigdy nie próbują przyciągnąć uwagi nazwiskami aktorek i aktorów o statusie gwiazdy. Stworzenie misternego modelu, jakim jest sztuka dokładnie odwzorowująca ludzkie życie i zachowania, wymaga wielu prób, które dla jednego utworu scenicznego trwają dłużej niż dwa miesiące. Sprawia to, że utrzymanie Seinendan z dochodów ze sprzedaży biletów jest niemożliwe i zespół wspierają dotacje otrzymywane od japońskiego rządu oraz różnych fundacji. Ze względu na kryzys gospodarki rynkowej i finansowe problemy japońskiego rządu wydatki na sztukę maleją z roku na rok. Nie jest nieprawdopodobne, że nawet Seinendan, jeden z najważniejszych zespołów teatralnych Japonii, zawiesi swoją działalność przez utratę środków, z których zazwyczaj się utrzymuje.