Jak wiadomo życie pisze najlepsze scenariusze. Jak uważacie, które filmy oparte na faktach są najlepsze. Wymieniajcie swoje typy
"Terminator"
"Robocop"
"Transformers"
"Dzień niepodległości"
"Wojna światów"
"Zielona mila"
"Powrót do przyszłości"
Ok, a teraz bez jaj...
"Serpico" w reż Sydney'a Lumeta z Alem Pacino
"Chłopcy z ferajny" w reż. Martina Scorsese z Robertem de Niro
"Ofiary wojny" w reż. Briana De Palmy z Michaelem J. Foxem i Seanem Pennem
Z tymi filmami opartymi na faktach to różnie bywa.Większośc jest tylko luźno oparta na prawdziwych zdarzeniach.
Moje typy
Absolutnie niepodważalny numer jeden:
"Wściekły byk"
2."Pianista"
3."Spacer po linie"
4."Fałszerze"
5."Capote"
6."Lista Schindlera"
7."Listy z Iwo Jimy"
"Pianista"
"Lista Schindlera"
"Listy z Iwo Jimy"
"Hotel Ruanda"
"American Gangster"
Trochę tego jest.W pewnym stopniu to prawie wszystkie wojenne produkcje są na faktach autentycznych.O i nie zapomnijmy o naszym ,,Katyniu"
Pytanie:Czy przypadkiem ,,Człowiek Słoń" nie był zainspirowany zapisami pewnego lekarza ? Jeśli tak to chyba też możemy go zaliczyć.
,,Nie zapominajmy o tym, że każdy fakt jest autentyczny ;)"
Adekwatne stwierdzenie.Sorry za kolejnego spama ,ael teraz zobaczyłem ,że to jest ranking takich filmów.A więc:
1.O jeden Most za daleko
2.Człowiek Słoń
3.Pianista
4.Lista Schindlera
5.Hotel Ruanda
6.Helikopter w Ogniu (mam sentyment do tego filmu)
i wiele innych dobrych produkcji ,które wyleciały mi z głowy :)
A ja lubię sportowe filmy oparte na faktach takie jak:
Tytani - niezapomniana drużyna
Gra ich życia
Vince niepokonany
Listy z Iwo Jimy to chyba raczej nie sa az tak realnie historyczne... Owszem pokazuja historyczne wydarzenia ale poszczegolne watki to chyba raczej są większą bądź też przede wszystkim mniejsza inspiracja Eastwooda na temat tej bitwy...
Kuźwa, jeśli mam być szczery to najlepszy film na faktach jaki widziałem to "PRZEBUDZENIA" z Robertem De Niro i Robinem Williamsem w rolach głównych. Jak masz świadomość, że Ci ludzie istnieją i zdarzyło im sie to naprawde to przekonujesz sie sam ile Twoje życie (jakie by nie było) jest warte. I dziękujesz Bogu, że masz tak jak masz.
Do tego genialna gra aktorska, szczególnie Bobby De Niro, który grając osobę chorą wzrusza do granic możliwości. Niezbyt popularny film, ale zdecydowanie obowiązkowy. Pozdro!
Polecam Ci film October Baby www.filmweb.pl/film/October+Baby-2011-600374 Film był inspirowany losami czołowej aktywistki która urodziła się w wyniku aborcji dokonanej w 8 miesiącu ciąży. Naprawde polecam mozna sie wzruszyc i to bardzo...
"Daleko od szosy" - to serial z 1976 r oparty na faktach.
Historia Leszka - ambitnego chłopaka ze wsi, którego motywuje do nauki i do spełniania marzeń Ania - studentka z miasta.
To naprawdę się wydarzyło, a film zmienił życie wielu ludzi.
1."Lista Schindlera"
2."Pianista"
3."Fałszerze"
4."O jeden Most za daleko"
5."Pamiętnik Anny Frank"
7."Obecność"
Przeszukałam wiele wątków ale nic innego mi nie wyszukuje jak filmu ,,Dwie matki''
Może ktoś pomoże. W latach 90-tych na TVN/Polsacie o 20.00 leciały filmy obyczajowe inspirowane faktami.
Młoda dziewczyna będąca fryzjerką zachodzi w ciążę, nie ma kontaktu już z chłopakiem, postanawia oddać dziecko do adopcji bezpłodnej parze. Wszystko już jest pod względem prawnym ustalone, dziecko trafia do tego małżeństwa. Po kilku miesiącach dziewczyna przypadkowo spotyka chłopaka z którym miała to dziecko, o wszystkim mu mówi, bardzo żałuje tego co się stało. Oboje próbują walczyć o odzyskanie legalnie już zaadoptowanego dziecka - ostatecznie im się udaje. Na samej końcówce filmu parze udaje się adoptować inne dziecko.