Wczoraj obejrzalem film "Ted Bundy" i zaciekawiła mnie tematyka seryjnych mordercow. z Inych filmów o seryjnych morderców ogladałem "Zodiak" . Podajcie jakies tytuły filmów o tej tematyce ale chodzi mi o filmy na faktach,które poikazują morderców którzy kiedyś w relanym świecie "działali".
polecam takie filmy:
Angst (bardzo dobry film)
Evilenko
Henry - Portret Seryjnego Mordercy
Dusiciel z Hillside (taki sobie)
Ed Gein: The Butcher of Plainfield
Faktycznie Henry- Portret Seryjnego Mordercy polecam
Po za tym klasyka czyli Siedem, Milczenie Owiec ( może nawet wszystkie 4 części i Łowce Manna )
Obywatel X, "Monster" z C.Theron, "From Hell" o Kubie Rozpruwaczu z J.Deppem ale tego nie polecam, Dusiciel z Bostonu, 10 Rillington Place
Ja polecam następujące filmy:
10 Rillington Place 1971
A is for Acid 2002
The Gray Man 2007
The Atlantic Child Murders 1985
The Capture of the Green River Killer 2008
Confessions of a Serial Killer 1985
Cronicas 2004
Cruising 1980
Dahmer 2002
Deranged: Confessions of a Necrophile (1974)
Der Totmacher 1995
nie wiecie gdzie znajdę takie filmy jak
10 Rillington Place 1971
A is for Acid 2002
The Atlantic Child Murders 1985
The Capture of the Green River Killer 2008
Confessions of a Serial Killer 1985
Cronicas 2004
Cruising 1980
Deranged: Confessions of a Necrophile (1974)
Der Totmacher 1995
Bonnie i Clyde nie wpisują się w definicje seryjnych morderców. Oni zasłynęli ze swojej gangsterskiej natury, nie zaś z mordowania seryjnego.
widzę ze sporo mało kumatego towarzystwa sie tu wypowiedziało więc dodam od siebie pare tytułów o które chodzi:
Gacy (john wayne gacy)
The Deliberate Stranger (ted bundy)
Summer Of Sam (david berkowitz)
Karla (karla homolka & paul bernardo)
Albert Fish (dokumentalny)
z wymienionych wczesniej: Zodiac, Henry - portrait.., Ted Bundy, Citizen X, Monster, The Gray Man - wszystkie conajmniej dobre lub bardzo dobre
http://www.filmweb.pl/serial/Appropriate+Adult-2011-642920 (mini serial, ale w sumie trwa tyle co film...)
Wyżej wymieniono "Słonia", to ja polecam estońską "Naszą klasę". Podobna tematyka, obydwa mi się podobały, choć "Słoń" jest mniej konwencjonalny, przypomina nieco dokument.
Wszystkie oparte na faktach :
http://www.filmweb.pl/film/Zab%C3%B3jca+z+autostrady+I-5-2011-637639
http://www.filmweb.pl/film/Morderca+znad+Green+River-2004-226644
http://www.filmweb.pl/film/Abecad%C5%82o+mordercy-2008-352421
Pierwsze dwa jak dla mnie całkiem niezłe, ostatni może być ciężki, lecz o gustach się nie dyskutuje :)
Człowiek z lodu - może nie morderca, ale killer na usługach mafii. Bardziej od filmu polecam książkę Philipa Carlo pod tym samym tytułem ;)
witam, odswiezam temat i uzupelniam o pare brakujacych tytulow.
Milego ogladania dla zainteresowanych tematem
http://www.filmweb.pl/film/Szanowny+panie+Gacy-2010-503020
http://www.filmweb.pl/film/Badlands-1973-37561
http://www.filmweb.pl/film/Czerwony+paj%C4%85k-2015-677578
http://www.filmweb.pl/film/Samotne+serca-2006-180762
i na koniec, wprawdzie dokument, ale za to duzo ciekawych i nieopowiedzianych faktow o sprawie :
http://www.filmweb.pl/film/Dahmer+-+Akta+seryjnego+mordercy-2012-641979
Parę niezłych filmów w tej tematyce nakręcili Koreańczycy, przykładowo "Zagadka zbrodni" albo "W pogoni"