Niekoniecznie musi być z gatunku science-fiction. Chodzi mi o filmy z interesującą fabułą przedstawiające brutalną rzeczywistość i posiadające ciężki klimat. Filmy graniczące z horrorem, ale żeby nie były bezsensowną sieczką typu "psychopata goni ofiary i morduje na sto sposobów". Coś w stylu "Drogi" z 2009 roku. Jakieś propozycje?
Nie całkiem podobne, ale może któryś Cię zainteresuje..
http://www.filmweb.pl/film/Zły+porucznik-1992-1062
http://www.filmweb.pl/film/Zagadka+Kaspara+Hausera-1974-31921
http://www.filmweb.pl/Gra
http://www.filmweb.pl/Podejrzani
http://www.filmweb.pl/film/Mroczne+miasto-1998-4885
http://www.filmweb.pl/Imie.Rozy
http://www.filmweb.pl/film/Kolekcjoner+kości-1999-849
"Mroczne Miasto" jak najbardziej, szkoda że nie zrobili z tego mrocznego universum z przynajmniej dwoma odcinkami, film ma niebywały potencjał ;)
Właściwie dopiero po latach zostaje coraz bardziej doceniany , choć mnie zawsze się podobał ;)
Jak i ten... http://www.filmweb.pl/film/W+mgnieniu+oka-1992-9701
:-) Nawet dostałem teraz powiadomienie, że oceniłeś coś, co Ci kiedyś poleciłem :P
A Vachell dał 2 , pewnie wiesz że wg niego jest beznadziejny :PP
Niestety ale gusta filmowe mamy z Vachllem różne. Kurde 2 ? to lekka przesada, przynajmniej 5, byłoby ok i bez obrazy dla tego dzieła ;) Ale spoko, szanuję obiektywną opinię bez ściemy :P
dlaczego ja tego nie widziałam??? a może ? a drugie- nikt nie polecił ?!? ale dzięki fajnie tak odkryć coś .. " znanego " :)
;-)
A kolejny, który miał być równie dobry, "Złodziej życia " już niestety nie miał tego nastroju...
Ten był ciekawy, ale obecnie jest całkiem zapomniany :/
http://www.filmweb.pl/film/Diagnoza+zbrodni-1992-5039
Z tych wszystkich to chyba zobaczę Kolekcjonera Kości. Książka była genialna, zresztą cała seria z detektywem Rhyme'm jest świetna.
http://www.filmweb.pl/film/Harakiri%3A+%C5%9Amier%C4%87+samuraja-2011-599716
http://www.filmweb.pl/Reka.Boga
http://www.filmweb.pl/film/Misery-1990-1237 zapadł mi w pamięć a na ten moment odświeżone książką :) rewelacyjna Kathy Bates - z resztą oscarowa rola :)
A jako kolejne....
http://www.filmweb.pl/film/Ciemna+strona+Księżyca-1990-200073
http://www.filmweb.pl/film/Galaktyka+grozy-1981-123404
http://www.filmweb.pl/film/Lewiatan-1989-7312
http://www.filmweb.pl/film/Hardware-1990-40613
Na miare obcego jasne ze COS tak zgadzam sie z tym w 100 procentach stara jak i nowa wersja chodz stara polecam bardziej mysle ze to strzal w 10
Ja polecam film "Pandorum" http://www.filmweb.pl/film/Pandorum-2009-478458
Jest to i SF i Akcja i Horror, całkiem jak Obcy :) ale o czymś innym, pamiętam jak go oglądałem w 2009r. robił MEGA wrażenie ....
Trochę spokojniejsze jest "Cargo" http://www.filmweb.pl/film/Ładunek-2009-481128
Aha no i jeszcze " Horyzont zdarzeń" ale to już pewnie wiedziałeś...
Większość podanych tytułów znam, oprócz Cargo. Na pewno dzisiaj po niego sięgnę. Dzięki za propozycje!